Od redaktora:

Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"

Ważne tegoroczne premiery i spojrzenie w przyszłość, jazdy najnowszymi modelami, w tym Fabią nowej generacji oraz Enyaqiem iV 80x Sportline, do tego artykuły o technice, wywiady, a na deser m.in. przejażdżka po śniegu i lodzie rajdową Skodą z lat 70.

Patrzenie w przyszłość bez zapominania o przeszłości - Skoda ma bardzo bogatą historię i bardzo konkretne plany na dziś, jutro i pojutrze, a ugruntowana w Grupie Volkswagena pozycja pozwala jej korzystać z rozwiązań technicznych koncernu takich jak napędy elektryczne czy nowoczesne płyty podłogowe. Jeśli chodzi o modele elektryczne i hybrydy – Skoda w ostatnim czasie mocno przyspieszyła. Do salonów trafiły elektryczny Enyaq w kilku wersjach napędowych i wyposażeniowych oraz hybrydy plug-in, czyli Superb iV oraz Octavia iV. A to nie koniec ofensywy, bo wkrótce w salonach pojawi się Enyaq Coupé iV, a w najbliższych kilku latach kolejne modele z takim napędem. W 2030 r. co najmniej połowa nowych Skód ma mieć pod maską przewody wysokiego napięcia, a nie paliwowe.
Ale marka nie zapomina o tych modelach, które stanowią trzon jej oferty – bo przecież ani dziś, ani jutro wszyscy kierowcy nie przesiądą się do modeli elektrycznych i hybrydowych. Właśnie dlatego nowa Fabia, jedna z głównych bohaterek wydania specjalnego, na razie obywa się bez jakiejkolwiek formy „hybrydyzacji”, mimo to – m.in. dzięki dopracowanemu pod kątem właściwości aerodynamicznych nadwoziu oraz lekkiej konstrukcji – jest modelem, który z powodzeniem będzie oferowany przez kilka kolejnych lat. W niniejszym wydaniu piszemy nie tylko o autach, ale i ludziach. Rozmowa z prezesem Skody była świetną okazją, by zapytać go o to, jak wyobraża sobie świat motoryzacji za kilka lat, z kolei wywiad z polskim mistrzem rajdowym Mikołajem Marczykiem może inspirować do podejmowania wyzwań.

W imieniu redakcji życzę Państwu przyjemnej lektury.