Od redaktora:
Polecamy:
VW GARBUS CABRIOLET
Na testową ścieżkę zdrowia zabraliśmy 40-letniego Garbusa z silnikiem o mocy 50 KM. Sprawdzamy czy dziś budzi irytację, czy raczej dobrotliwy uśmiech. Jeździć nim trochę strach, ale i tak go uwielbiamy.


KABRIOLETY
Range Rover Evoque Convertible, Fiat 124 Spider i Mercedes C300 Kabriolet to trzy skrajne pomysły na jazdę samochodem bez dachu. Pierwszy jest SUV-em z miękkim dachem, drugi bezkompromisowym roadsterem, a trzeci - komfortowym kabrioletem. Szukamy wad i zalet każdego z nich.
WALKA Z GIGANTEM: BUGATTI CHIRON
Jeździmy najszybszym seryjnie produkowanym samochodem - 1500-konnym Bugatti Chironem. 21-calowe Micheliny łapią się asfaltu i Chiron wystrzela, naprawdę wystrzela, przed siebie, jak z furią wkopana do bramki piłka. 2,5 sekundy do setki, 13,6 sekundy do 300 km/h. Tego się nie da pojąć rozumem.

AMiS 06/2017 - Spis treści
TEMATY Z OKŁADKI
Na razie to najszybsza seryjna „piątka”, jaka kiedykolwiek postawiła opony na asfalcie
Honda Civic, Hyundai i30, Opel Astra i VW Golf z benzynowymi silnikami turbo o mocy 129–150 KM.
Najszybszy seryjny samochód świata osiąga setkę w niepojęte 2,5 sekundy.
POLE POSITION
Hybryda plug-in o mocy aż 300 KM. W Europie dopiero w przyszłym roku.
SUV-y i crossovery: Opel Grandland X, Hyundai Kona, Volvo CX40 i BMW X2.
Jeszcze zamaskowany crossover, nieco mniejszy od Golfa, także z napędem 4x4.
Czesi szykują ofensywę aut z napędem elektrycznym. Pierwszy już w 2020 roku.
Co to jest strefa ruchu i co w niej wolno kierowcy.
Stacja multmedialna Pioneer, odporne szkło na ekranach monitorów w autach.
Skąd się bierze popularność rallycrossu. Plany polskich zawodniczek.
Najpopularniejsze modele w Polsce od 01-04. 2017 r
TESTY I JAZDY
Po niewielkim face lifingu – bez technicznych nowości, ale bardziej komfortowa.
Zamiast modelu nowej generacji, jest już drugi face lifing.
Z nowym dwulitrowym turbodieslem jest bardzo sprawny na asfalcie i poza nim.
SUV Alfy jeździ pewnie, a jego nadwozie przechyla się tylko nieznacznie. Pierwszy test.
Swój potencjał ujawnia dopiero na krętej drodze. Teraz z dwiema turbosprężarkami.
Zmieniony, ale nie pozbawiony pewnych wad. Z bogatszym wyposażeniem i usprawnioną CVT.
Po face lifingu – ze zmienionymi zderzakami i osłonami podwozia oraz prześwitem wyższym o 3 cm.
Model sprzed 40 lat z silnikiem o mocy 50 KM. Sprawdzamy, czy dziś budzi irytację, czy raczej dobrotliwy uśmiech. Test.
W teorii ta hybryda przejeżdża „na prądzie” 50 km, w praktyce – 30 km. Vmax. – 140 km/h.
Jeden z najtańszych sedanów na rynku. Po lifingu ładniejszy i z nowymi multmediami.
Z pakietem Performance ma moc 440 KM i rozpędza się do setki w 4,4 s. Kosztuje 430 tys. zł.
Fiat 124 Spider, Mercedes C300 Kabriolet i RR Evoque Convertble – trzy sposoby na jazdę samochodem bez dachu. Porównanie.
Trzycylindrowy silnik 1.0 na dystansie 50 000 km zużył średnio 9,6 l/100 km. Sporo.
TECH-LAB
Po raz pierwszy w strukturze nośnej karoserii Audi zastosuje naraz aluminium, stal, magnez i tworzywo sztuczne.
AUTOKOMIS
12 modeli różnych klas w cenie od 20 do 90 tys. zł. Dają mnó- stwo radości, ale są droższe w utrzymaniu i trzeba je starannie pielęgnować. Przegląd.
Warto w tę hybrydę zainwestować, bo jest mało awaryjna. Przed kupnem, za ok. 200 zł, można wykonać test akumulatorów.
TEMAT EKSTRA
Niemiecka marka w rękach Francuzów. Jaka będzie polityka modelowa nowego właściciela?
FASCYNACJE
To jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Kto przygotowuje historyczne auta do imprezy na bezdrożach Meksyku.
106 WALKA Z GIGANTEM: BUGATTI CHIRON
21-calowe Micheliny łapią się asfaltu i Chiron wystrzela, naprawdę wystrzela, przed siebie, jak z furią wkopana do bramki piłka. 2,5 sekundy do setki, 13,6 sekundy do 300 km/h. Tego nie da się pojąć rozumem.