Od redaktora:

Roman Skąpski

Obserwowanie, opisywanie i ocena tego, co się dzieje w motoryzacji, to zajęcie fascynujące. Doświadczenie i wiedzę naszego redaktora naczelnego w tej dziedzinie docenili organizatorzy konkursu „Car of the Year”.

Motoryzację przyszłości i tę, z którą mamy do czynienia na co dzień prezentujemy „w auto motor i sport” w ramach testów, porównań czy artykułów o najnowszych wynalazkach technicznych. Mamy wrażenie, że często z dobrym skutkiem, o czym świadczą dowody uznania ze strony Czytelników. I nie tylko. Pod koniec kwietnia do grona jurorów najbardziej presitżowego i najstarszego konkursu na najlepszy samochód w Europie, „Car of the Year”, dołączył redaktor naczelny naszego magazynu – Roman Popkiewicz. Jury skupia 60 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów Europy, wyróżniających się najwyższymi kompetencjami w sprawach motoryzacji. Dla zespołu redakcyjnego to duża satysfakcja, że znalazł się wśród nich nasz szef. Romek – pracujemy razem od 20 lat – będzie wybierał najlepsze samochody w Europie wraz z dziennikarzami takich mediów, jak „Le Monde”, „The Daily Telegraph”, „La Stampa”, czy „Stern”, a także reprezentującymi słynne tytuły motoryzacyjne, jak m.in. „Autocar”, „Quatroruote” „L’Automobile” i „Car”. Warto dodać, że od kilkunastu lat przedstawicielem Polski w zespole „Car of the Year” jest nasz były redaktor naczelny, a dziś współpracownik – Maciej Ziemek.

Każdego roku jury spośród najnowszych samochodów zgłoszonych do konkursu wybiera model najbardziej innowacyjny. I chociaż przyjęcie do tego grona jest dowodem osobistego uznania dla wiedzy i doświadczenia Romka Popkiewicza, to jako „auto motor i sport” wspólnie czujemy satysfakcję.

Polecamy:


SZCZEBEL WYŻEJ

Między małą Fabią, a sporych rozmiarów Octavią zrobiło się wystarczająco dużo miejsca na kompaktowy model – uznała Skoda i stworzyła Scalę. Wrażenia z pierwszej jazdy najnowszym modelem Skody


W DOBRYM STYLU

Podsumowanie testu długodystansowego Nissana Micry, czyli bezstresowe 50 000 km w maluchu. Dobrze sprawdziły się system multimedialny oraz systemy asystujące. Najniższe średnie zużycie wyniosło 2,9 l/100 km – podczas jazdy na rezerwie paliwa...