Od redaktora:

Roman Popkiewicz

50 lat temu Enzo Ferrari zbudował tor Fiorano, żeby dać swojemu zespołowi przewagę nad rywalami – od tego czasu mogli testować auta F1 tuż przy fabryce. Samochody F1 już od dawna nie jeżdżą po Fiorano. Rocznice to dobra okazja, żeby nabrać dystansu – i docenić zmiany.

BMW obchodzi równolegle 50-lecie swojego działu Motorsport i słynnego „czterocylindrowego” wieżowca, siedziby firmy. Jednocześnie niedługo przedstawi pierwszy na poważnie zelektryfikowany model spod znaku M, jakim będzie SUV XM z 650-konną hybrydą plug-in wykorzystującą turbodoładowaną jednostkę V8. Ta hybryda pokazuje, w którym kierunku pojadą kolejno inne modele M, żeby można było im przedłużyć życie.

Również Audi obchodzi w tym roku 20. urodziny RS 6, czyli prawdopodobnie najlepszego superkombi, jakie widział świat, bo choć były też wersje z nadwoziem typu limuzyna, RS 6 to przede wszystkim kombi. I jednocześnie ćwierćoficjalnie – tak, żeby było wiadomo, o co chodzi, ale żeby na żadnego z przedstawicieli firmy broń Boże się nie powoływać – przyznaje, że RS 6 następnej generacji też będzie hybrydą plug-in.

Nie dzisiaj i nie w przyszłym roku, ale czas, kiedy budynek BMW będzie reprezentował jedyne cylindry w całym świecie marki, nieuchronnie nadejdzie. Dlatego w tym wydaniu chcemy przypomnieć M3 pierwszej generacji, samochód, którego odmiana drogowa powstała tylko po to, żeby można było przygotować wersję do wyścigów i który w pojedynkę wywindował całą firmę na wyższy poziom. W porównaniu z nim dzisiejsze M3 to bardzo szybka i znakomicie dopracowana, ale jednak tylko zabawka. Kiedy przyjdzie na to czas, jej elektryfikacja nikogo tak naprawdę nie zdziwi.

Polecamy:


BOHATER TAMTYCH CZASÓW


"M3 ma tylko 195 KM, ale pozwala doświadczyć mocy każdego konia mechanicznego i prędkości każdego kilometra na godzinę. W 510-konnym M4 Competition xDrive przy 100 km/h masz wrażenie, jakbyś stał w miejscu”.




FIRMOWE WIZYTÓWKI


50-lecie siedziby BMW skłoniło nas do zrobienia krótkiej listy najsłynniejszych budynków w świecie samochodów. A przy okazji – listy równie znanych ośrodków testowych.