10 modeli samochodów, których już nie ma

Tych aut już nie ma. Zestawiamy 10 modeli samochodów, które przestały istnieć na polskim rynku.

10 modeli samochodów, których już nie ma

1. Honda Accord

Nasze zestawienie aut nieistniejących rozpoczynamy modelem, który... jest dostępny. Jednak jeśli chcesz załapać się na to auto, musisz się śpieszyć. W tym roku kończy się produkcja Accorda i następcy prawdopodobnie nie będzie. Powód? Drastycznie malejąca sprzedaż. W 2012 roku sprzedano 815 sztuk, a rok później już tylko 113.

Honda Accord 2.4 i-VTEC

 

2. Honda CR-Z

Miał kontynuować sukces swojego kultowego poprzednika - Hondy CRX. Stylistycznie bardzo dobrze oddawał charakter małego, samochodu-rozrabiaki, ale niestety pod maskę zamiast mocnego silnika trafiła hybryda. Silnik 1.5 w połączeniu z motorem elektrycznym rozwijał zaledwie 122 KM. Kompletnie nie pasowało to do charakteru auta. Pomóc miała wersja Mugen (tuner Hondy) dostarczając 174-konny silnik. Jednak niewiele to dało. Sprzedaż z roku na rok malała, w Polsce w 2013 nie sprzedano ani jednej sztuki! Wkrótce zrezygnowano z dalszej produkcji Hondy CR-Z.

Honda, CR-Z
Wygląda na szybszą niż jest – Honda CR-Z ma mały silnik spalinowy i nieduży elektryczny. Ich łączna moc to 124 KM

 

3. Honda Insight

To już trzecia Honda w naszym zestawieniu. Insight powstała po to, żeby konkurować z Toyotą Prius. W Polsce rynek samochodów hybrydowych nie jest łatwy, a Prius miał już wypracowaną dobrą opinię. Więc Honda nie miała zbyt dużych szans. W 2013 roku nie sprzedano ani jednej sztuki. Patrząc na sytuację Hondy, zastanawiamy się jaka będzie przyszłość tej marki w Polsce. Czy podzieli los Chevroleta?

Honda Insight
Honda Insight

 

4. Mitsubishi Colt

Zostajemy w Japonii. Colt jest ciekawym przypadkiem, bowiem historia tego modelu sięga 1978 roku. W Polsce, szczególnie popularną była generacja IV i V. Najnowsza, VI wytwarzana była od 2009 roku. W 2012 zaprzestano produkcji, choć jeszcze w 2013 roku sprzedano kilkaset sztuk. Model Colt zastąpiono przez Space Stara.

Mitsubishi Colt
Wersja pięciodrzwiowa ma całkiem zmieniony tył; niższe lampy, inny zderzak i pokrywę.

 

5. Mercedes Klasy R

Także tacy giganci jak Mercedes miewają upadki. Klasa R nie zyskała aprobaty na polskim ani europejskim rynku z prostego powodu - była za droga. Została stworzona głównie z myślą o amerykańskim rynku, a tam wszystko musi być duże i drogie. Cena, gabaryty i koszty utrzymania Klasy R przesądziły o jej losie. Przez 8 lat produkcji auto doczekało się dwóch faceliftingów. Produkcję zakończono w 2013 roku.

6. Hyundai Genesis

Nazywał Się Genesis Coupe i był wywołującym najwięcej emocji sportowym autem koreańskiego producenta. Auto dostarczało sporo frajdy, m.in. dzięki mocnemu (przed liftingiem 303-konnemu, a po 347-konnemu) silnikowi V6 i blokadzie mechanizmu różnicowego. Było też przystępne cenowo, najbogatsza wersja z silnikiem 3.8 V6 kosztowała niewiele ponad 150 tys. zł. Dlaczego zniknął? Z tego samego powodu, co pozostali w naszym zestawieniu. Hyundai sprzedał zaledwie 8 sztuk sportowego modelu. Teraz nazwę Genesis przejął luksusowy model.

Hyundai Genesis
Hyundai Genesis

 

7. Hyundai Veloster

Kolejny sportowiec od Hyundaia. Mniejszy od Genesisa Veloster był nietypowym autem ze względu na rozłożenie drzwi. Z lewej strony były tylko drzwi kierowcy, a prawej dwie pary drzwi. Miało to być połączenie użyteczności hatchbacka z linią coupe. Dostępne były dwa warianty silnikowe: 1.6 GDI o mocy 140 KM i mocniejsze turbo 186 KM. W Polsce sprzedano zaledwie 4 sztuki.

Hyundai, Veloster
Hyundai Veloster

 

8. Seat Exeo

Z modelem Exeo Seat chciał wbić się w niełatwy segment D. Auto było w dużej mierze oparte na Audi A4 B7, ale miało znacznie poprawiony design, a deskę rozdzielczą przejęto z modelu A4 Cabrio. Auto było nacechowane dość sportowo, jak to w Seacie. Bogata była też oferta silników. Niestety w roku 2013 sprzedano tylko 53 sztuki.

Seat Exeo
W opcji biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej.

 

9. Citroen C6

Ten model uważany był za nowoczesnego następce legendarnego DS-a. Nie szokował już tak jak ten oryginalny, ale był bardzo ciekawą alternatywą dla niemieckich konkurentów. Napędzały go jednostki V6, benzynowe i diesle, później dołączył też wysokoprężny 2.2 HDi. Na razie nie doczekał się następcy, choć być może zobaczymy go już jako model odrębnej marki DS.

Test Citroena C6
C6 góruje nad rywalami potężnym rozstawem osi (2900 mm), dzięki czemu jego wnętrze jest bardziej przestronne.

 

10. VW Phaeton

W Polsce nieoferowany od 2011 roku, ale ogólnie model radzi sobie całkiem nieźle. VW miał już w planach rezygnację z produkcji Phaetona, ale prezentacja odświeżonej wersji w 2010 roku, w Pekinie zmieniła ich decyzję. Auto bardzo spodobało się Chińczykom, szczególnie wersja przedłużona, dlatego zdecydowano się kontynuować produkcję.

VW, Phaeton, Volkswagen
Volkswagen Phaeton
Zobacz również:
REKLAMA