Koncern powstał, czego nie trudno się domyśleć, w 1908 roku, jak kompania holdingowa dla Buicka. Jeszcze w tym samym roku General Motors wykupiło markę Oldsomobile, a rok później za cenę 5,5 mln dolarów - Cadillaca.
Amerykański gigant był przez lata największym producentem samochodów na świecie, by w 2007 roku oddać Toyocie pozycję światowego lidera. W tym właśnie roku GM wykazał ogromną stratę netto, sięgającą 38,7 mld dolarów!
Wcześniejsze lata też nie należały do dobrych - w 2005 roku strata wyniosła 10,5 mld, a w roku 2006 - 1,98 mld dolarów. GM ciągle poszukuje rozwiązań, by wyjść na prostą.
Plan oszczędnościowy przedstawiony niedawno przez koncern zakłada obniżenie kosztów o 10 mld dolarów, zawieszenie wypłaty dywidendy i sprzedaż aktywów o wartości do 4 mld dolarów. Ponadto, aby do końca 2009 roku zaoszczędzić 10 mld dolarów GM ma zmniejszyć fundusz płac pracowników biurowych oraz dopłat do opieki zdrowotnej nad emerytami.
W tym roku zarząd ma zrezygnować z nagród, ma zmniejszyć inwestycje o 1,5 mld dolarów oraz (wcześniej niż przewidywano) zamknąć cztery amerykańskie zakłady, produkujące półciężarówki i samochody terenowe, na które ze względu na rosnące ceny ropy naftowej, jest coraz mniejszy popyt. Koncern rozważa też sprzedaż marki Hummer.
Jedną z atrakcji obchodów, którą zresztą poznaliśmy, jest produkcyjna wersja samochodu o napędzie elektrycznym, czyli Chevroleta Volta.
Źródło: Informacja własna
Komentarze
auto motor i sport, 2008-09-15 10:15:01
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?