Rodzinne i jednocześnie supersportowe kombi, jakim jest Audi RS6, napędza 4-litrowa jednostka V8, która z pomocą systemu twin turbo generuje pokaźną moc 600 KM, a do tego 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. A co, gdyby tej mocy było znacznie więcej?
Tak mogli pomyśleć specjaliści od tuningu z firmy Wheelsandmore, którzy przygotowali swoją wizję Audi RS6. Dość powiedzieć, że po przeróbkach to rasowe kombi dysponuje mocą i momentem obrotowym na poziomie pierwszego Bugatti Veyrona – a pamiętamy dobrze, jak produkowany od 2005 roku hipersamochód zachwycał wszystkich swoimi parametrami.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Mówiąc o mocy 1010 KM i momencie obrotowym 1250 Nm mamy na myśli najwyższy, piąty poziom modyfikacji, oferowany przez Wheelsandmore. Tutaj jednak zmiany są tak duże, że tak naprawdę trudno w ogóle taki samochód zarejestrować. W celu podniesienia mocy wyrzucono bowiem wiele elementów, które tę moc pochłaniają – w tym katalizatory i tłumiki, które zastąpiono pustymi odcinkami rur.
Ile kosztuje doprowadzenie Audi RS6 do poziomu osiąganego przez Bugatti Veyrona? Tuner mówi o kwocie 42 tys. euro. Ale są też tańsze pakiety, które wpływają na podniesienie mocy silnika, ale robią to w mniej ostentacyjny sposób.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Schodząc w dół, mamy poziom czwarty, który po kilku modyfikacjach prezentuje poziom wciąż imponujących 965 KM i 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym przypadku cena przeróbek spada do 33,5 tys. euro.
Idziemy dalej – poziom trzeci. Za cenę „zaledwie” 12,5 tys. euro przerobimy 600-konne Audi RS6 w kombi generujące 786 KM i potężny moment obrotowy 1060 Nm. Wciąż za dużo? Jest jeszcze poziom drugi. Ten wyceniony jest na niespełna 7,7 tys. euro i oferuje 725 KM oraz 930 Nm. To brzmi już bardziej „przyziemnie”.
Dla minimalistów w kwestii tuningu, czy raczej dla tych, którzy chcą jedynie lekkiego przyrostu i tak już przecież dużej mocy RS-szóstki, Wheelsandmore proponuje poziom pierwszy. Za naprawdę niewielką cenę 2,1 tys. euro można podrasować RS6 z 600 do 710 KM oraz z 800 do 920 Nm, zauważalnie poprawiając osiągi superkombi.
Zobacz także:
Na koniec dodajmy obowiązkowy pakiet stylistyczny. Wheelsandmore proponuje szeroki wybór tego, co stanowi trzon działalności i samej nazwy, a więc kół. Są to obręcze o średnicy 22 cali, nadające Audi RS6 innego charakteru. Poza tym można jeszcze obniżyć samochód z wykorzystaniem opcjonalnych pakietów sprężyn i amortyzatorów.
Jak zapatrujecie się na taki tuning? I czy 1010-konne Audi RS6 można nazwać sleeperem, skoro już w „podstawie” 600-konne kombi przyspiesza do „setki” w 3,6 sekundy?
Komentarze