REKLAMA

13 marek na plusie w 2009 r.

Salon Fiata w Gdańsku Salon Fiata w Gdańsku

Mimo kryzysowego roku 2009, cały rynek skurczył się o jedyne 1,6%. Do klientów trafiło 14 481 545 egzemplarzy nowych samochodów, jednak spadek byłby o wiele większy, gdyby nie dopłaty do nowych samochodów w wielu europejskich krajach. Tradycyjnie już, najwięcej samochodów kupili Niemcy - około 3,8 miliona sztuka (23,2% europejskiego rynku).

Poniżej w kolejności alfabetycznej przedstawiamy marki, które 2009 rok w Europie zakończyły na plusie:

- Alfa Romeo: 110 545 sztuk (+8,1%)

- Citroen: 870 133 sztuk (+1,4%)

- Chevrolet: 190 715 sztuk (+5,5%)

- Dacia: 237 912 sztuk (+29,2%)

- Fiat: 1 016 340 sztuk (+6,1%)

- Ford: 1 283 602 sztuk (+4,1%)

- Hyundai: 341 837 sztuk (+26,6%)

- Kia: 252 403 sztuk (+5,8%)

- Lancia: 121 549 sztuk (+6,6%)

- Nissan: 366 711 sztuk (+9%)

- Skoda: 481 458 sztuk (+4,1%)

- Suzuki: 250 309 sztuk (+0,6%)

- Volkswagen: 1 649 931 sztuk (+4,8%)

Źródło: Samar

 

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA