Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

20 lat silników TDI w Audi

20-lecie Audi TDI 20-lecie silniki TDI w Audi

Pierwszym samochodem zaopatrzonym w turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa było Audi 100 2.5 TDI, zaprezentowane na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1989 roku. Od tej pory do dnia dzisiejszego Audi wyprodukowało ponad 5 milionów silników, oznaczonych  jako TDI.

Pierwsza jednostka napędowa miała pięć cylindrów, pojemność 2 461 litra, rozwijała moc 120 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm przy 2250 obr/min. Zapewniała ona Audi 100 osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h przy zużyciu paliwa wynoszącym średnio 5,7 litra oleju napędowego na 100 km.

Kolejne TDI zadebiutowało pod maską modelu 80. Tym razem silnik ten miał cztery cylindry, pojemność 1.9 litra oraz moc 90 koni mechanicznych. Podobnie, jak jego starszy brat, paliwo wtryskiwane było w nim bezpośrednio do komory spalania za pomocą pompowtryskiwaczy. Silnik ponadto był wyposażony w turbosprężarkę oraz całą tę elektronikę, odpowiedzialną za odpowiednie przygotowanie mieszanki paliwowo-powietrznej.

W kolejnych latach rosła ilość cylindrów, moc silników typu TDI i jednocześnie spadało ich zapotrzebowanie na paliwo oraz emisji dwutlenku węgla na kilometr. W 1999 roku Audi zainstalowało po raz pierwszy w swoich silnikach wysokoprężnych układ wtrysku typu common rail.

Jednostka taka pracowała pod maską modelu A8. Miała 3.3 litra pojemności, 224 koni mechanicznych mocy i zapewniała osiągnięcie autu prędkości maksymalnej 242 km/h.

W 2006 roku, Audi jako pierwsza firma motoryzacyjna wystawiła do uczestnictwa w słynnym Le Mans prototyp klasy LMP1, napędzany 12-cylindrowym silnikiem TDI o mocy 650 koni mechanicznych. Dzięki modelowi R10 TDI, Audi do tej pory wygrało w tym wyścigu trzykrotnie.

O wszystkich silnikach TDI, jakie do tej pory były instalowane w Audi poczytasz tutaj

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 78 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij