Volkswagen T7 Multivan (2022) – Zelektryfikowany i praktyczniejszy

Nowy Volkswagen Multivan bazuje na płycie MQB, po raz pierwszy będzie dostępny w wersji hybrydowej i oferuje jeszcze bardziej przyjazne pasażerom wnętrze.

Volkswagen T7 Multivan (2022) materiały prasowe
Volkswagen T7 Multivan (2022)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 057 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-4
SPRAWDŹ OFERTY

• Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in
• Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSG
• Po raz pierwszy Multivana można prowadzić w trybie półautomatycznym, korzystając z asystenta jazdy IQ.DRIVE Travel Assist
• Nowy Multivan, w wersji standardowej i przedłużonej, wejdzie na rynek w drugiej połowie roku
• Stolik przedziału pasażerskiego można przesuwać między wszystkimi rzędami siedzeń i wykorzystywać z przodu jako konsolę środkową
• Zniknęła dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego

REKLAMA

Bardzo niewiele współczesnych pojazdów cieszy się statusem samochodu kultowego. Jednym z nich jest wielozadaniowy MPV: Volkswagen Multivan. Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). Kolejnymi nowościami są innowacyjne systemy wspomagania, obsługi i rozrywki oraz napęd hybrydowy typu plug-in. Dzięki niemu Multivan może również czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji.
Aktualna dekada oznacza elektryfikację układów napędowych oraz wprowadzenie jazdy automatycznej. Bulli w przyszłości będzie oferowany w trzech odmianach: Multivan, Transporter 6.1 oraz ID.BUZZ, który zostanie wprowadzony w 2022 r. T6.1 w wersjach Transporter i Caravelle pozostanie specjalistą do użytku komercyjnego, a model California — ikonicznym kamperem. Dwa w pełni elektryczne modele: lifestylowy ID.BUZZ MPV i dostosowany do jazdy w środowisku miejskim ID.BUZZ Cargo poszerzą możliwości Bullego, a przedział bagażowy o pojemności do 4053 l pozwala przewozić sprzęt sportowy, a jeśli potrzebujemy pociągnąć przyczepę, może mieć masę sięgającą 2 tony.

Zerowa emisja na drodze — pierwszy Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in

Pierwszy Multivan z napędem hybrydowym plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. ten silnik elektryczny zapewnia moc wyjściową 85 kW / 116 KM; 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1395 cm3 rozwija moc 110 kW / 150 KM. Systemowa moc wyjściowa wynikająca z połączenia obu jednostek napędowych wynosi 160 kW / 218 KM. Wynikowy maksymalny moment obrotowy systemu wynosi 350 Nm.

Trzy czterocylindrowe silniki — 2 benzynowe i jeden wysokoprężny, wszystkie turbodoładowane

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 136 KM i 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 KM.

Automatyczna skrzynia biegów DSG — standardowe wyposażenie nowego Multivana

W nowym Multivanie dostępna jest wyłącznie automatyczna skrzynia DSG. W wersji hybrydowej będzie miała 6 biegów, a w wersjach TSI i TDI 7 przełożeń.

Jazda półautomatyczna — pierwszy Multivan z asystentem jazdy IQ.DRIVE Travel Assist

W Nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować nawet ponad 20 układów. Do innowacyjnych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.

Przegląd wszystkich systemów wsparcia w nowym Multivanie:

• tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go
• system obserwacji otoczenia Area View (widok obszaru wokół pojazdu dostarczany z czterem kamer)
• ostrzeganie o pojeździe nadjeżdżającym z tyłu Rear Traffic Alert wraz z asystentem zmiany pasa ruchu
• wspomaganie wjazdu pod górę Hill Start Assist
• system Car2X (lokalny system ostrzegawczy)
• asystent w nagłych wypadkach Emergency Assist (wspomagane zatrzymanie w sytuacjach awaryjnych)
• ESC z ABS, ASR i EDS
• ochrona boczna
• system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking
• tempomat z ogranicznikiem prędkości
• asystent jazdy IQ.DRIVE Travel Assist (jazda automatyczna, poziom 2)
• asystent pasa ruchu Lane Assist (system zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu)
• asystent świateł Light Assist (sterowanie światłami drogowymi)
• system ostrzegania kierowcy Driver Alert System
• system automatycznego hamowania po kolizji
• asystent parkowania
• system ParkPilot (ostrzeżenia o odległości)
• proaktywny system ochrony kierowcy i pasażerów
• widok otoczenia z tyłu pojazdu (kamera cofania)
• system monitorowania ciśnienia w oponach
• asystent jazdy przy bocznym wietrze Cross Wind Assist
• asystent zmiany pasa ruchu Side Assist wraz z systemem ostrzegania podczas wysiadania
• asystent manewrowania z przyczepą Trailer Assist
• dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych

Imponujące wymiary — zwiększony rozstaw osi, szerokość i długość

Wersja podstawowa jest teraz dłuższa, szersza i niższa. Szerokość to 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Nowy system prowadnic — lekkie fotele tylne i wielofunkcyjny stolik

W tylnej części kabiny będą teraz montowane tylko pojedyncze fotele — zniknęła z trzeciego rzędu zajmująca całą szerokość pojazdu kanapa. Po drugie, nowe pojedyncze fotele w drugim i w trzecim rzędzie z praktycznymi, rozkładanymi stolikami, są nawet o 25% lżejsze. W zależności od specyfikacji i położenia w przedziale pasażerskim, ważą od 23 do 29 kg. Dzięki temu, i dzięki ich osadzeniu w zupełnie nowym systemie prowadnic, jeszcze łatwiejsze jest teraz ich wyjęcie, ponowne wstawienie, i elastyczna aranżacja wnętrza.

Ogromna przestrzeń ładunkowa — od 469 do 4053 litrów

Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

Zalany światłem — pierwszy Multivan z panoramicznym szklanym dachem

Opcjonalnie, w nowym Multivanie zamówić można dwuczęściowy, panoramiczny szklany dach, umożliwiający w nocy obserwację gwiazd czy świateł wielkich miast. Z kolei w dzień, słońce zalewa wnętrze światłem. Powłoka LowE (o niskiej emisyjności/odbijająca światło) na laminowanym bezpiecznym szkle obniża promieniowanie termiczne o 44 procent.

840-watowy system nagłośnienia marki Harman Kardon

W Nowym Multivanie są opcjonalnie bogato wyposażone systemy nawigacji Discover Media i Discover Pro. Wszystkie trzy systemy infotainmentu można również połączyć z systemem nagłośnienia Harman Kardon opracowanym specjalnie na potrzeby Multivana. Poza czternastoma wysokiej klasy głośnikami, 16-kanałowym wzmacniaczem Ethernet oferującym odtwarzanie muzyki z mocą 840 W i czterema ustawieniami dźwięku, system wyposażono w nową funkcję, tzw. algorytm Fraunhofer Sonamic Panorama. Algorytm ten oddziela poszczególne źródła nagrania stereo i rozprowadza je równomiernie wzdłuż akustycznej sceny w kształcie litery U, zapewniając fascynujące doznania dźwiękowe. Są też ekskluzywne wizualnie: bardzo cienkie panele głośników zostały wykonane z wykorzystaniem nowej, wysoce precyzyjnej technologii laserowej.

Zmiana biegów shift-by-wire i elektroniczny hamulec postojowy zapewniają więcej przestrzeni

Wzajemna zależność elektroniki i oprogramowania umożliwiła przekształcenie klasycznego drążka zmiany biegów w mały przełącznik, a tym samym powiększenie pozwalającej przejść na tył pojazdu przestrzeni między fotelami kierowcy i pasażera, która jest cechą typową Multivana. Stoi za tym technika elektronicznej zmiany biegów shift-by-wire. Technologia shift-by-wire sprawia, że wybór biegów jest łatwiejszy i o wiele bardziej niezawodny. Bieg D można na przykład wybrać jeszcze podczas manewrowania w tył, a zmiana z biegu R na D zostanie wykonana dopiero kiedy pojazd zwolni na tyle, by było to możliwe. Przełącznik jest ergonomicznie umieszczony między kierownicą a systemem infotainmentu. W Nowym Multivanie nie ma również konwencjonalnej dźwigni hamulca ręcznego. Od teraz hamulec postojowy aktywuje się elektronicznie przyciskiem lub automatycznie. W ten sposób przestrzeń pozwalająca przejść na tył pojazdu jeszcze się powiększa. Obok hamulca postojowego wbudowano dwa gniazda USB-C (montowane standardowo) oraz opcjonalne miejsce do indukcyjnego ładowania smartfona.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA