23. Rajd Dolnośląski: Habaj narzucił tempo (duża galeria z rajdu)

Łukasz Habaj i Piotr Woś wygrali 23. Rajd Dolnośląski, finałową rundę Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

7. Rajd Dolnośląski

W 7. rundzie Rajdowego Pucharu Polski triumfowali Jarosław i Marcin Szeja. To historyczny moment dla obu załóg. Łukasz Habaj po latach startów wreszcie wygrał zawody rangi Mistrzostw Polski, a bracia Szeja ogłosili, że w przyszłym roku startują w pierwszej lidze.

Finałowa runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wystartowała w czwartek z Parku Zdrojowego w Polanicy–Zdroju. Stamtąd załogi pojechały prosto do Kłodzka na uliczny superoes. Pierwszy odcinek padł łupem załogi Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz. Załoga Forda Fiesty S2000 o +0,4 sekundy wyprzedziła Macieja Rzeźnika i Przemysława Mazura. Z kolei team z Rzeszowa w Peugeocie 207 S2000 wygrał drugi przejazd kłodzkiego prologu i stanął na czele klasyfikacji generalnej rajdu. Rzeźnik i Mazur po pierwszym dniu mieli + 2,4 s zapasu nad Tomaszem Kucharem i Danielem Dymurskim oraz 3.9 s nad Maciejem Oleksowiczem i Michałem Kuśnierzem. I to właśnie oni wywalczyli specjalne puchary od Burmistrza Kłodzka za triumf na ulicach stolicy Ziemi Kłodzkiej.

Jeden oes i prowadzenie

Misterny plan walki o zwycięstwo już w sobotę rano pomieszali Rzeźnikowi i Mazurowi - Łukasz Habaj i Piotr Woś. Na pierwszym przejeździe Domaszkowa (OS3) załoga Mitsubishi Lancera Evo IX R4, zdystansowała stawkę o +7,3 s i wyskoczyła na czołową pozycję w generalce rajdu. Z tego miejsca eSKY.pl Rally Team nie dał się usunąć najpierw podczas Etapu 1, a potem już do końca rajdu. W piątek nie pomogły ani obie wygrane Tomasza Kuchara na Wilkanowie, ani triumf Macieja Rzeźnika na drugim przejeździe Domaszkowa. W pierwszym etapie, w konsekwencji zmagań na 6 odcinkach, Łukasz Habaj i Piotr Woś prowadzili w klasyfikacji generalnej 23. Rajdu Dolnośląskiego. Do liderów +3.2 sekundy brakowało Maciejowi Rzeźnikowi i Przemysławowi Mazurowi, a 5 s Wojtkowi Chuchale i Kamilowi Hellerowi.

Sobota pełna wrażeń

Kolejny etap Dolnośląskiego, rozegrany w sobotę, zdecydowanie upłynął pod znakiem Tomasza Kuchara. Kierowca z Wrocławia wygrał najwięcej odcinków specjalnych i zwyciężył też w klasyfikacji drugiego dnia. Od samego rana odrabiał stratę, która po piątku wynosiła +24.5s i konsekwentnie przebijał się z 5. pozycji w górę. Na drugie miejsce wskoczył już w połowie pierwszej pętli po Banku Gospodarstwa Krajowego 1, choć odcinek ten przegrał z Habajem o +8.3 s. Wtedy jego dystans do kierowcy eSKY.pl Rally Team wynosił +30.6. Rozgoryczenie Kuchara na mecie rajdu potęgowała właśnie sytuacja z oesu BGK 1, na którym przez ok. 10 km był zmuszony do jazdy za Maciejem Rzeźnikiem. Zdaniem Wrocławianina, to właśnie ta chwila zablokowała go w drodze po zwycięstwo w 23. Rajdzie Dolnośląskim, do którego zabrakło tylko +6,8s. Stąd też jego skarga do dyrektora rajdu, na niesportowe zachowanie kolegi z Rzeszowa. Rzeźnika, który przepraszał za całe zajście, ukarano 30 sekundami, ale nie zmieniło to jego wypracowanej 4. pozycji w finałowej rundzie RSMP. A Maciej Rzeźnik i tak z Polanicy - Zdroju wyjechał szczęśliwy. Wywalczył tutaj tytuł wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej całego sezonu RSMP. Drugiego wicemistrza zdobył Wojtek Chuchała – trzeci w klasyfikacji Dolnośląskiego.

Dla podsumowania, pierwsza trójka 23. Rajdu Dolnośląskiego w klasyfikacji Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski przedstawiała się następująco: Łukasz Habaj/ Piotr Woś, Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski (+0:06.8), Wojtek Chuchała/Kamil Heller (+3:11.5).

Jeśli chodzi o lokalnych zawodników, to organizator rajdu jest dumny z wyniku, jaki w Dolnośląskim uzyskała załoga Sylwester Płachytka i Maciej Machela, reprezentująca barwy Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej. Debiutujący w tym sezonie w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ubiegłoroczny zwycięzca Rajdowego Pucharu Polski znalazł się na 8. pozycji w generalce i w sezonie zdobył tytuł Mistrza Polski w klasie 6.

7. runda RSMP Rajd Dolnośląski

1. Habaj/Woś (6) Mitsubishi Lancer Evo IX 1h43:26.4

2 . Kuchar/Dymurski (4) Peugeot 207 S2000 +0:06.8

3. Chuchała/Heller (3) Subaru Impreza STi +3:11.5, +3:04.7

4 . Rzeźnik/Mazur (2) Peugeot 207 S2000 +5:03.9, 1:52.4

5 . Gryc/Zawada (8) Peugeot 207 Super 2000 + 6:39.7, 1:35.8

6. Nowocień/Jakubowski (15) Mitsubishi Lancer Evo X +7:03.6, +0:23.9

7 . Chmielewski/Hundla (16) Citroen DS3 +7:51.8, + 0:48.2

8 Płachytka/Machela (22) Citroen C2R2 +10:08.4, +2:16.6

9. Kasperczyk/Syty (23) Skoda Fabia + 11:36.0, +1:27.6

10. Felix/Gleixner (14) Mitsubishi Lancer Evo X RS +12:07.0, + 0:31.0

Fot. Krzysztof Babisz

amis

Zobacz również:
REKLAMA