[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

2324 kilometry na jednym litrze paliwa – Shell Eco-marathon

W miniony weekend zakończyła się 34. edycja Shell Eco-marathon, który po raz trzeci odbył się w ramach festiwalu innowacji energetycznych „Make the Future Live” w Londynie. W tym roku wzięło w nim udział ponad 140 zespołów z całej Europy. Wśród nich znalazło się aż 7 polskich drużyn. W zawodach zwycięża bolid, który na 1 litrze paliwa pokona najdłuższą odległość.

Bolidy na Shell Eco-marathon Bolidy na Shell Eco-marathon

W miniony weekend do Londynu przyjechało ponad 140 zespołów z całej Europy, aby na wymagającym torze o 970 metrach długości sprawdzić, któremu z nich przez ostatnie miesiące udało się zbudować najbardziej efektywny i ekologiczny pojazd.

Młodzi konstruktorzy współzawodniczyli w dwóch podstawowych kategoriach – UrbanConcept oraz Prototype. Pojazdy reprezentujące pierwszą z wymienionych, aby wziąć udział w konkursie, muszą spełniać wymogi auta miejskiego. W drugiej startują futurystyczne bolidy, których głównym celem jest osiągnięcia maksymalnej wydajności energetycznej.

Tegoroczne sukcesy polskich drużyn

W tegorocznym Shell Eco-marathon wzięło udział aż 7 polskich zespołów. Wszystkim udało się przejść przez obowiązkowy przegląd techniczny. Pięć bolidów wystartowało w kategorii Prototype, a dwa pojazdy reprezentowały kategorię UrbanConcept.

Kategoria Prototype

  • 15/30 miejsce, Politechnika Łódzka, Iron Warriors, wynik: 620km/l benzyny
  • 19/30 miejsce, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Rotor, wynik: 498km/l etanolu
  • 5/8 miejsce, Politechnika Gdańska, Hydrogen CarPG, wynik: 400 km/m3 wodoru
  • 6/8 miejsce, Politechnika Lubelska, Hydrogreen Pollub, wynik: 350 km/m3 wodoru

Kategoria UrbanConcept

  • 4/5 miejsce. Politechnika Śląska, Smart Power Urban, wynik 117 km/m3 wodoru

Podczas tegorocznego Shell Eco-marathon Politechnikę Warszawską reprezentowały aż dwa pojazdy. Nowy bolid Orion zbudowany przez zespół SKAP wystartował w kategorii UrbanConcept, zaś drużyna SKAP 2 wrócił do Londynu z Kropelką zasilaną etanolem. Warszawskie drużyny nie miały jednak szczęścia, ponieważ nie udało się im ukończyć żadnego z przejazdów.

Podium

Pierwsze miejsce po raz kolejny zdobył francuski zespół Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie, który w tegorocznej edycji przejechał aż 2324 km/l pojazdem zasilanym benzyną. Nie udało im się pobić dotychczasowego europejskiego rekordu z 2010 roku, w którym francuska drużyna przejechała 3771 km/l benzyny.

Najlepszy wynik w kategorii UrbanConcept osiągnęła drużyna DTU Roadrunners z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Udało się jej pokonać 374 km.

Uczestnicy tegorocznego festiwalu „Make the Future Live”, oprócz śledzenia emocjonującego wyścigu Shell Eco-marathon, mieli również okazję przetestować i zapoznać się z najbardziej innowacyjne rozwiązaniami, które są przyszłością światowej energetyki i motoryzacji.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij