REKLAMA

27. edycja plebiscytu BEST CARS - lista laureatów

To jedyny taki plebiscyt w Europie – w organizowanym przez auto motor i sport konkursie Best Cars 2021 zwycięzców wybierali kierowcy. Jesienią zebraliśmy głosy od czytelników na najlepsze auta w poszczególnych klasach, a dzisiaj przedstawiamy wyniki plebiscytu Best Cars 2021.

okladka auto motor i sport

W plebiscycie Best Cars biorą udział samochody oferowane w Europie – podzieliliśmy je na 11 klas. W każdej klasie czytelnicy oddają głos na model ich zdaniem najlepszy, a także – na auto przystępne cenowo wśród najtańszych w danej klasie. Poniżej publikujemy wyniki konkursu Best Cars 2021, czyli modele, które znalazły się na podium w poszczególnych klasach oraz zwycięzców w kategorii auto przystępne cenowo.

REKLAMA

bestcars_logoauto motor i sport

REKLAMA

REKLAMA

SAMOCHODY NAJMNIEJSZE

1 miejsce

Abarth 595/695    20,8% głosów

abarthMateriały prasowe
 
2 miejsce

Fiat 500e    16,3% głosów

fiat 500eMateriały prasowe
 
3 miejsce

Suzuki Ignis    10,9% głosów

suzuki ignisMateriały prasowe

Chociaż idą łeb w łeb, wynik jest oczywisty – kierowcy wolą benzynową, a nie elektryczną „Pięćsetkę”

Czy dla kierowców ma znaczenie, od jak dawna jest produkowany dany samochód? Najwyraźniej nie, bo Abarth 595/695 po raz kolejny wygrywa w kategorii najmniejszych aut, a przecież pierwszy egzemplarz tego modelu (jeszcze jako Abarth 500) wyjechał z fabryki w 2008 roku, a więc niemal 13 lat temu. Nawet dzisiaj, kiedy w ofercie Fiata pojawiła się już „500” nowej generacji, Abarth wciąż oferuje tego szybkiego malucha i nic nie wskazuje na to, żeby produkcja (a jakże, w Tychach) miała szybko się zakończyć. W ofercie są regularne wersje Turismo, Esseesse i Competizione, ale i odmiany specjalne – 595 Scorpioneoro, 595 Monster Energy Yamaha (obydwa z silnikiem o mocy 165 KM) oraz 695 Anniversario (o mocy 180 KM). Do napędu auta od zawsze służy w zasadzie ten sam silnik – 1.4 turbo. Elektryczny Fiat 500e, czyli właśnie „500” nowej generacji, oferowana już tylko z takim napędem, ustąpiła Abarthowi o cztery punkty procentowe. Podium uzupełnia japoński mikrocrossover – Suzuki Ignis, który tak, jak rok temu, o włos wyprzedził Toyotę Aygo, dotychczas stałego bywalca podium w tej klasie samochodów.

Modele przystępne cenowo

Toyota Aygo    30,2% głosów

toyota aygoMateriały prasowe
Kosztująca 38 300 zł Toyota Aygo jest jednym z najtańszych nowych samochodów, nic więc dziwnego, że nasi Czytelnicy docenili ten model w głosowaniu na auta przystępne cenowo. Drugie miejsce przypadło Kii Picanto, a trzecie Hyundaiowi i10, czyli samochodom nieco nowszym i odrobinę droższym od leciwej już Toyoty.

REKLAMA

SAMOCHODY MAŁE

1 miejsce

Toyota Yaris    16,1% głosów

toyota yarisMateriały prasowe
 
2 miejsce

Peugeot 208    10,0% głosów

peugeot 208Materiały prasowe
 
3 miejsce

Mazda 2    8,6% głosów

mazda 2Materiały prasowe

Auta premium w odwrocie
– od dwóch lat w klasie
małych samochodów
brylują popularne modele

Popularność nowej Toyoty Yaris jest faktem niepodważalnym, co widać nie tylko w statystykach sprzedaży, ale również na ulicach. Samochód wyróżnia się odważną stylistyką i bardziej przestronnym wnętrzem, ale na największą uwagę zasługuje hybrydowy układ napędowy nowej generacji, w który jest wyposażany ten model. Połączenie benzynowego silnika wolnossącego 1.5 oraz dwóch jednostek elektrycznych pozwala jeździć Yarisem przy naprawdę niewielkim zużyciu paliwa. Na dobry wizerunek tego samochodu wpłynął też zapewne fakt, że świat motoryzacji zachwyca się jego sportową odmianą – GR Yarisem. Bez dwóch zdań – stylistyka i zmieniony wizerunek pozwoliły Yarisowi po raz pierwszy od lat zająć tak wysoką pozycję. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się, odpowiednio, Peugeot 208 i Mazda 3, które również zachwycają stylistyką. Za ich sprawą kolejny rok z rzędu na podium nie ma żadnego samochodu klasy premium, typu Mini czy Audi A1.

Modele przystępne cenowo

Renault Clio    21,2% głosów

renault clioMateriały prasowe
Chociaż nowe Clio spadło z głównego podium, na którym w zeszłym roku zajmowało 2. pozycję (teraz wylądowało na 8.), to znalazło dla siebie miejsce w kategorii aut przystępnych cenowo. Czytelnicy „auto motor i sport” uważają, że Clio jest bardziej warte swojej ceny, niż nieco tańszy i od kilku lat wygrywający w tej klasie Citroën C3 czy Opel Corsa, które uplasowały się tuż za miejskim Renault.

REKLAMA

REKLAMA

SAMOCHODY KOMPAKTOWE

1 miejsce

Toyota Corolla    7,7% głosów

toyota corollaMateriały prasowe
 
2 miejsce

Skoda Octavia    7,3% głosów

skoda octaviaMateriały prasowe
 
3 miejsce

Mazda 3    7,3% głosów

mazda 3Materiały prasowe
Najchętniej wybierana
wersja Corolli
to sedan z napędem hybrydowym


Plebiscyt Best Cars 2021 przejdzie do historii jako edycja, w której Czytelnicy „auto motor i sport” kierowali się rozumem, a nie sercem – po raz pierwszy od dziesięciu lat na podium nie znalazła się Alfa Romeo Giulietta (4. miejsce), która okupowała je nieprzerwanie od swojego debiutu w 2010 roku! Zamiast włoskiego seksapilu, Czytelnicy wybrali pragmatyzm, dlatego zwyciężyła Toyota Corolla. Tuż za nią uplasowała się Skoda Octavia – na czele kompaktów są więc dwa najpopularniejsze modele w Polsce. Wyścig o liczbę sprzedanych aut w 2020 r. wygrała co prawda Octavia, ale więcej plebiscytowych głosów zdobyła Corolla. Japoński kompakt wygląda dziś bardzo elegancko, a wersja hybrydowa niskim zużyciem paliwa i niezawodnością przekonała do siebie nawet polskich taksówkarzy. Równowagę między sercem a rozsądkiem zapewnia na szczęście Mazda 3, która uplasowała się na drugim miejscu, ex aequo ze Skodą. Rewelacyjna stylistyka „trójki” i znakomite właściwości jezdne pozwalają bez cienia przesady nazwać ją godną następczynią Alfy Romeo.

Modele przystępne cenowo

Seat Leon    23,4% głosów

Seat LeonMateriały prasowe
Seat Leon wygrywa z Kią Ceed i Hyundaiem i30 w ich królewskiej kategorii? Na to wygląda, w dodatku sukces jest potwierdzony zdecydowaną przewagą głosów. Fakt, koreańskie samochody nie są już tak tanie jak kiedyś, ale mimo wszystko za Leona trzeba zapłacić o kilka tysięcy złotych więcej – Czytelnicy „auto motor i sport” uznali, że warto to zrobić.

REKLAMA

KLASA ŚREDNIA

1 miejsce

Alfa Romeo Giulia    12,8% głosów

alfa romeo giuliaMateriały prasowe
 
2 miejsce

BMW serii 4    8,1% głosów

BMW 4Materiały prasowe
 
3 miejsce

BMW serii 3    6,6% głosów

BMW 3Materiały prasowe
Rok temu Giulia otrzymała
nowe wyposażenie, a w 2021 r. zostanie przeprowadzony
jej face lifting


Umarł król, niech żyje król – chociaż Giulietta oddała tron w klasie kompaktowej, to Giulia zdominowała klasę średnią i ani myśli ustępować. To już szósty sezon, w którym włoski sedan nie daje szans rywalom i utrzymuje nad nimi bezpieczną przewagę. Dlaczego więc Alfa nie dominuje także w statystykach sprzedaży? To temat na pracę naukową. My przypominamy natomiast, że Giulia to nie tylko znakomita Alfa, ale też w ogóle bardzo dobry samochód – po face liftingu w zeszłym roku otrzymała zmodyfikowane multimedia i systemy bezpieczeństwa. Na czele oferty nadal stoi wściekła wersja Quadrifoglio z 510-konnym silnikiem (wywodzącym się z Ferrari). W tym roku na drogi trafi też jej mocniejsza i bardziej wyjątkowa wersja GTA (i półwyczynowa GTAm). Na niższych stopniach podium również jest ciekawie, ponieważ styliści BMW mieli za zadanie tak zaprojektować nową Serię 4, by stała się bardziej atrakcyjna niż Seria 3. Patrząc na wyniki plebiscytu, można dojść do wniosku, że chyba się udało, bo kontrowersyjny design tego coupé pozwolił mu pokonać „trójkę”. Jak widać, wielkie „nerki” jednak się przyjęły.

Modele przystępne cenowo

Mazda 6    22,5% głosów

mazda 6Materiały prasowe
Czy Polacy lubią samochody Mazdy? Wystarczy spojrzeć na tę i dwie poprzednie strony – Czytelnicy wyróżnili Mazdę trzykrotnie, w każdej klasie aut, w której ma swojego przedstawiciela. W wypadku Mazdy 6 głosowali tak – 10. miejsce w klasyfikacji ogólnej i 1. wśród aut przystępnych cenowo. Tuż za „szóstką” w grupie aut przystepnych pod względem ceny znalazły się Skoda Superb i Peugeot 508.

REKLAMA

REKLAMA

KLASA WYŻSZA ŚREDNIA

1 miejsce

Porsche Taycan    17,7% głosów

porsche taycanMateriały prasowe
 
2 miejsce

Maserati Ghibli    12,7% głosów

maserati ghibliMateriały prasowe
 
3 miejsce

BMW serii 5    8,4% głosów

BMW 5Materiały prasowe
Moc maksymalna 761 KM, sprint do 100 km/h w 2,8 s
– Taycan Turbo S to rakieta zasilana elektronami


Porsche Taycan zadebiutowało w plebiscycie Best Cars w zeszłym roku i z miejsca zwyciężyło, a w obecnej edycji jeszcze mocniej zaznaczyło swoją pozycję. Pisaliśmy o tym rok temu, ale podkreślimy to, bo sytuacja się powtarza – Czytelnicy wybrali Taycana nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii i na Węgrzech. To pokazuje, że kierowcy nie traktują już aut elektrycznych jak ciekawostek, lecz bardziej je szanują, a nawet ich pożądają. Kupując elektryczne Porsche, mamy do wyboru cztery odmiany, ale oczywiście spodziewamy się, że oferta zostanie poszerzona. Dziś wybieramy między najtańszą odmianą z napędem na tylne koła a zapewniającą największy zasięg wersją 4S i szybkimi odmianami Turbo oraz Turbo S. Ciekawy jest również przypadek Maserati Ghibli, które przez kilka lat ocierało się o podium, w zeszłym roku zajęło trzecie miejsce, a w tym roku drugie. Maserati jest jak wino, im starsze, tym lepsze. Z kolei BMW serii 5 wróciło na podium po roku przerwy – awans z 5. na 3. miejsce to na pewno zasługa udanego face liftingu tego samochodu.

Modele przystępne cenowo

Kia Stinger    34,1% głosów

kia stingerMateriały prasowe

Zwycięstwo Kii Stinger jest bezapelacyjne, bo koreański samochód zostawił w tyle BMW serii 5 oraz Mercedesa klasy E. Dzisiaj Stinger jest oferowany tylko z mocnym turbodoładowanym silnikiem 3.3 V6 o mocy 366 KM. Dzięki seryjnemu napędowi na cztery koła auto przyspiesza do 100 km/h w 5,4 s. W cenie 239 tys. zł nie ma dziś na rynku podobnego samochodu.

REKLAMA

SAMOCHODY LUKSUSOWE

1 miejsce

Mercedes klasy S    9,6% głosów

mercedes sMateriały prasowe
 
2 miejsce

Maserati Quattroporte    9,0% głosów

maserati quattroporteMateriały prasowe
 
2 miejsce

Aston Martin Rapide AMR    9,0% głosów

aston martin rapideMateriały prasowe
Gdyby przewagę techniczną przełożyć bezpośrednio na głosy, Mercedes klasy S zmiażdżyłby swoich rywali


Czasy, kiedy wystarczyło wyprodukować ogromny samochód z wielkim silnikiem, dobrze wygłuszonym wnętrzem i wygodnymi fotelami, by nazwać go luksusowym, już minęły. Dzisiaj liczą się również zaawansowanie techniczne i liczba wyszukanych funkcji, dlatego krótko po swoim debiucie Mercedes klasy S bezpardonowo wyrywa rywalom zwycięstwo w tej klasie. Niemiecka limuzyna ma cyfrowe wnętrze, zelektryfikowane układy napędowe, wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości i zaawansowany system komend głosowych; ma także układ skrętnych kół tylnej osi. Żeby nie było zbyt nowocześnie, 2. miejsce w klasie aut luksusowych zdobywają ex aequo oldskulowe limuzyny – Maserati Quattroporte, które niedawno zadebiutowało w wersji Trofeo z 580-konną „V8” i Aston Martin Rapide w wyostrzonej odmianie AMR, czyli napędzanej 595-konnym silnikiem V12.

Modele przystępne cenowo

Porsche Panamera    20,6% głosów

porsche panameraMateriały prasowe

Musimy przyznać, że zwycięstwo Porsche Panamery w kategorii „samochód przystępny cenowo”, wywołuje u nas równie szeroki uśmiech jak w latach ubiegłych – bo taka sytuacja ma miejsce nie po raz pierwszy. Uczestnicy plebiscytu uznają najpewniej, że skoro w podobnej cenie jak Mercedesa klasy S lub czterodrzwiowego Mercedesa-AMG GT (zajęły 2. i 3. miejsce), można kupić Porsche, to będą to najlepiej wydane pieniądze.

REKLAMA

REKLAMA

SAMOCHODY SPORTOWE

1 miejsce

Porsche 911    12,4% głosów

porsche 911Materiały prasowe
 
2 miejsce

Ferrari Roma    8,2% głosów

ferrari romaMateriały prasowe
 
3 miejsce

Ferrari SF90 Stradale    7,9% głosów

ferrari SF90 stradaleMateriały prasowe
Porsche 911 ma niejedno oblicze – już dziś istnieje 16 wersji tego modelu,
a kolejne są w drodze


Liczba dnia to 27 – właśnie tyle razy Porsche 911 meldowało się na podium w kategorii „Samochody sportowe”. Oznacza to, że jest jedynym modelem w naszym plebiscycie, który zajmował jedno z trzech pierwszych miejsc w każdej edycji Best Cars! Co więcej, to już siódme z rzędu zwycięstwo Porsche 911. Nie przeszkodziły mu ani cyfrowe wnętrze, ani przełącznik w miejscu dźwigni zmiany biegów, które w najnowszej „911” kłuły w oczy niektórych fanów marki. Największą zaletą sportowego Porsche są jego wysoka przydatność na co dzień oraz duża liczba dostępnych odmian – od 911, przez S i GTS, po GT3, a mówimy tylko o wersji coupé. Tuż za „911” znalazły się dwa zupełnie różne modele Ferrari – szybkie auto w stylu gran turismo, czyli Roma (jeden z najmniej sportowych modeli; niemal najtańszy w gamie) i ekstremalnie szybki hybrydowy supersamochód SF90 (zdecydowanie najszybszy i najdroższy model w ofercie).

Modele przystępne cenowo

Ford Mustang    27,2% głosów

ford mustangMateriały prasowe

Kiedy Mustang debiutował w Polsce w 2015 roku, za wersję z silnikiem V8 trzeba było zapłacić 169 tys. zł, dzisiaj auto w takiej wersji kosztuje 227 tys. zł. To już kwota, która ociera się o ceny Porsche 718 Caymana i Toyoty GR Supry – zajęły one 2. i 3. miejsce w tej kategorii – a jednak kierowcy uznają Forda za auto przystępne cenowo. Tak, to nadal najtańsza „V8” na rynku!

REKLAMA

KABRIOLETY

1 miejsce

Ferrari Portofino    10,0% głosów

ferrari portofinoMateriały prasowe
 
2 miejsce

Porsche 911 Cabriolet/Targa    6,9% głosów

porsche 911Materiały prasowe
 
3 miejsce

BMW serii 8 Cabrio    6,0% głosów

BMW 8Materiały prasowe
Mocną stroną Ferrari Portofino m jest to, że po zamknięciu sztywnego dachu wygląda jak coupe


Po długiej i mroźnej zimie każdy marzy, żeby wsiąść do samochodu z otwieranym dachem i wybrać się w podróż na południe Europy. Jednak pozostaje pytanie, jakie auto wybrać? Czytelnicy „auto motor i sport” nie byli zdecydowani i rozdzielili głosy na wiele wspaniałych modeli. Jednak ostatecznie zwyciężyło Ferrari Portofino, najmniej sportowy samochód w gamie włoskiej marki, zresztą model ten wygrywa już czwarty rok z rzędu. Podobnie oddawano głosy w hiszpańskiej edycji plebiscytu Best Cars 2021, a kto ma się znać na kabrioletach, jeśli nie Hiszpanie? Co najważniejsze, Portofino może jest najsłabszym i najtańszym Ferrari, ale napędza je wielokrotnie nagradzany silnik 3.9 V8 z dwiema turbosprężarkami, który wypluwa z wydechów dźwięk przekraczający wszelką skalę atrakcyjności. Statuetki za drugie i trzecie miejsce w klasie kabrioletów trafiają do Porsche 911 i BMW serii 8, które poznały już wcześniej smak takiego wyróżnienia. Co ciekawe, w topowych odmianach 911 Turbo S i M8 Competition są one znacznie szybsze niż Ferrari, przyspieszają do 100 km/h w 2,8 i 3,3 s, a Portofino w czasie 3,5 s.

Modele przystępne cenowo

Mazda MX-5    37,4% głosów

mazda MX-5Materiały prasowe

Mówisz „auto bez dachu” w dobrej cenie, myślisz – Mazda MX-5. W czasie debiutu, sześć lat temu, model ten kosztował mniej niż 100 tys. zł, dzisiaj cennik startuje z poziomu 142 tys. zł, ale MX-5 ma lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik. Chociaż Mazda bardzo podrożała, nadal jest przystępna cenowo – w plebiscycie Best Cars 2021 zdecydowanie wyprzedziła BMW Z4 i Mercedesa klasy C Cabriolet.

REKLAMA

REKLAMA

KOMPAKTOWE SUV-Y/TERENOWE

1 miejsce

Cupra Formentor    11,2% głosów

cupra formentorMateriały prasowe
 
2 miejsce

Subaru Forester    8,2% głosów

subaru foresterMateriały prasowe
 
3 miejsce

Range Rover Evoque    7,1% głosów

Range Rover EvoqueMateriały prasowe
Formentor miał być tylko hybrydą, ale w ofercie pojawi się kilka silników o mocy od 150 do 390 KM


Cupra to jedna z najmłodszych marek na świecie, ale rozpycha się na rynku bardzo energicznie. Wyodrębniono ją z gamy Seata, więc teraz wszystkie mocniejsze i ciekawiej stylizowane odmiany aut tej marki będą oferowane już tylko jako Cupry. Formentor to nieco inna historia. Stworzono go od podstaw jako Cuprę, chociaż trzeba uczciwie przyznać, że w wersji z dieslem równie dobrze mógłby mieć logo Seata. Model ten powstanie też w kilku mocniejszych wersjach. Poza zwykłymi jednostkami do napędu Formentora służą 245-konny zespół hybrydowy plug-in, 310-konny silnik 2.0 turbo oraz 5-cylindrowy silnik 2.5 turbo z Audi RS Q3. W ten sposób hiszpańska marka wkupiła się w łaski Czytelników, którzy uznali Formentora za najlepszego kompaktowego SUV-a. Tuż za nim plasują się Subaru Forester i Range Rover Evoque. Pierwszy przemawia do kierowców solidnym napędem i imidżem szanowanej marki, drugi zachwyca stylistyką i jakością wykończenia wnętrza.

Modele przystępne cenowo

Suzuki Jimny    14,9% głosów

suzuki jimnyMateriały prasowe

Mały samochód terenowy o sympatycznym wyglądzie i w niskiej cenie? Dla wielu kierowców brzmi jak ideał, dlatego po model Jimny nowej generacji ustawiają się kolejki chętnych. Dzisiaj jest sprzedawany tylko w wersji 2-osobowej, co nie przeszkadza uznać go za najbardziej przystępny cenowo samochód w klasie kompaktowych SUV-ów/aut terenowych. Suzuki Jimny wyraźnie wyprzedził Kię XCeed i Forda Pumę.

REKLAMA

DUŻE SUV-Y/TERENOWE

1 miejsce

Alfa Romeo Stelvio    7,4% głosów

alfa romeo stelvioMateriały prasowe
 
2 miejsce

Lamborghini Urus    6,4% głosów

lamborghini urusMateriały prasowe
 
3 miejsce

Land Rover Defender    5,3% głosów

land rover defenderMateriały prasowe
Stelvio, tak jak każda Alfa, króluje w plebiscytach, ale nie ma to odzwierciedlenia w statystykach sprzedaży


Do wyścigu o głosy Czytelników stanęły w tym roku aż 64 SUV-y i auta terenowe, w tym dopracowane modele Audi, BMW i Mercedesa, kuszące Range Rovery i Jaguary, solidne Jeepy i szybkie Porsche. Dlaczego więc po raz kolejny wygrała Alfa Romeo? Odpowiedź jest prosta – bo to marka uwielbiana przez kierowców. Stelvio zostało jakiś czas temu zmodernizowane, podobnie jak Giulia, a w salonach nadal króluje jego 510-konna odmiana Quadrifoglio, która Północną Pętlę toru Nürburgring pokonała w czasie 7:51 min, co przez wiele miesięcy dawało Stelvio tytuł najszybszego SUV-a na tym słynnym torze. Idąc dalej, pierwszy w historii SUV Lamborghini zajął 2. miejsce, tak jak rok wcześniej. Z kolei trzecią pozycję szturmem zdobył Land Rover Defender, czyli terenówka o twardym charakterze, która o włos (o 0,3 punktu procentowego) wyprzedziła innego twardziela, Mercedesa G. Rodzinny SUV, sportowiec na szczudłach i surowa terenówka – podium w tej klasie jest bardzo urozmaicone.

Modele przystępne cenowo

Kia Sorento    21,4% głosów

kia sorentoMateriały prasowe

Kia Sorento, Mercedes GLB, DS 7 Crossback – każdy z samochodów, które znalazły się na podium w tej klasie, mógłby sięgnąć po zwycięstwo i napisalibyśmy, że to zasłużony sukces. W klasie, w której rywalizują również auta kosztujące 500 lub 800 tys. zł, cena 150-200 tys. zł za wymienione SUV-y wydaje się promocją. Zwycięstwo w grupie modeli o przystępnej cenie trafiło w ręce Kii – zasłużenie, a jakże.

REKLAMA

REKLAMA

VANY

1 miejsce

Mercedes klasy V    17,7% głosów

mercedes vMateriały prasowe
 
2 miejsce

Volkswagen Multivan    16,5% głosów

vw multivanMateriały prasowe
 
3 miejsce

Renault Espace    10,8% głosów

renault espaceMateriały prasowe
9 miejsc, 3-litrowy diesel
i wnętrze jak  w limuzynie
– klasa v to idealne auto do dalekich podróży


Nie ma znaczenia, jak nachalnie producenci będą przekonywać do tego, że duże SUV-y zapewniają przestronne wnętrze odpowiednie dla całej rodziny – i tak nie mają one żadnych szans w starciu z prawdziwymi autami rodzinnymi, czyli vanami. Szczególnie, gdy mówimy o takich modelach jak Mercedes klasy V i VW Multivan, które do swojego wnętrza zabiorą 9 osób (lub mniej, ale w królewskich warunkach; np. Mercedes oferuje pakiet rozkładanych foteli jak w lotniczej klasie biznes). Klasę V drugi rok z rzędu okrzyknięto najlepszym samochodem tego typu i po raz kolejny wyprzedza ona o włos VW, chociaż przewaga zauważalnie stopniała w ciągu roku. Mercedes ma jednak bardzo mocny argument – może być napędzany 6-cylindrowym silnikiem Diesla, a VW ma w ofercie tylko jednostki czterocylindrowe. Czy to oznacza dominację Klasy V w najbliższych latach? Pewne jest, że poprzeczkę zawieszono wysoko, bo Mercedes przejął wysoką pozycję w tej klasie po Fordzie S-Maxie, który aż 13 razy stawał na podium i 5 razy zwyciężał. Jednak w tym roku z trzeciego miejsca bezpardonowo zepchnęło go odświeżone Renault Espace, wygrywając o 0,9 punktu procentowego.

Modele przystępne cenowo

Volkswagen Caddy    22,5% głosów

vw caddyMateriały prasowe

Oto przykład tego, jak cena samochodu może zmieniać się z generacji na generację –  w październiku, kiedy startował plebiscyt Best Cars 2021, poprzedni Caddy kosztował nieco ponad 80 tys. zł, teraz za nowy model trzeba zapłacić 100 tys. zł. Za rok van Volkswagena nie będzie mógł zapewne startować w kategorii aut przystępnych cenowo, a to daje szansę Peugeotowi Rifterowi i Citroënowi Berlingo, które zajęły 2. i 3. miejsce.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA