To był kolejny rajd w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, który rozegrany został pod dyktando Kajetanowicza. Jak podaje zespół Lotos Rally Team, który skrupulatnie prowadzi statystyki: Kajto jest zaledwie 6 zawodnikiem w historii krajowego czempionatu, który ma na koncie triumf w klasyfikacji generalnej w więcej niż 16 rundach.
Ścigający się Subaru Imprezą RT z nr 1 Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Karkonoszach, u podnóża Śnieżki, utrzymywali szalone tempo. Wygrali aż 11 z 12 rozegranych odcinków specjalnych. Na dwóch z nich byli szybsi dosłownie o ułamki sekund od Wojtka Chuchały i Kamila Hellera. Ostro goniącej liderów, czołowej załodze Platinum Subaru Rally Team do triumfu na drugim przejeździe Zabobrza zabrakło tylko pół sekundy, a na pierwszej niedzielnej Szklarskiej Porębie zaledwie 0.1s!
Upragnione oesowe zwycięstwo Chuchały i Hellera przyszło wreszcie na ostatniej rajdowej próbie - Lubomierz 2. Na niespełna 15-kilometrowym odcinku wyprzedzili Kajetanowicza i Barana o 6,8s. Odkuli się tym samym za pechową plagę kapci, która złapała ich na Szklarskiej Porębie 2 – stracili tam aż 32s. Na mecie zameldowali się ze stratą 1:09,5 do Kajetanowicza i Barana.
Habaj, Kuchar i Rzeźnik trzymają ze sobą
Niezwykle zacięta walka stoczona została o ostatnie miejsce na podium. Tu w szranki stanęli przede wszystkim Łukasz Habaj i Piotr Woś oraz Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Zbliżali się też do nich Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur.
E-sky Rally Team niemal przez całe zawody dzielnie utrzymywał się na trzeciej pozycji w generalce. Jednak, gdy pod koniec rajdu, czwarty w klasyfikacji Tomasz Kuchar notował tylko 3,4s straty do Łukasza Habaja, ten dosłownie nie wytrzymał presji. Na przedostatnim odcinku Gajówka 2 Habaj z Wosiem wypadli z trasy, przygodę mieli też na Lubomierzu 2. Na finiszu kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX ze skruchą przyznał się do błędów, za które zapłacił 5.miejscem.
Niekłamaną radość z 3. pozycji na jeleniogórskim Placu Piastowskim eksponował Tomasz Kuchar , który do mety dojechał z o 21.5s szybciej od Macieja Rzeźnika. Wrocławianin podziękował Habajowi i Rzeźnikowi za wspaniałą sportową rywalizację, podkreślił też, że w tym sezonie w czołówce RSMP panuje świetna, koleżeńska atmosfera.
28. Rajd Karkonoski był też wspaniałą okazją do obejrzenia popisów, perfekcyjnych jak zawsze, Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri w znacznie słabszym niż dotychczas samochodzie. Startujący „ośką” - Peugeotem 208, trzykrotni Mistrzowie Polski dojechali na 9. miejscu w generalce, ale wygrali ściganie w 2WD i w klasie 6.
Zamykający pierwszą dziesiątkę Janek Chmielewski triumfował w Citroen Racing Tropy. Z kolei Castrol Edge Tropy wygrał Rafał Janczak.
W 5. rundzie Rajdowego Pucharu Polski najszybsi byli bracia Szeja. Jarosław i Marcin w Citroenie C2 wyprzedzili Marka Mularczyka i Pawła Pochronia (+9,2s). Podium uzupełnili Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski (+13,6s).
W generalce 2. rundy Lausitz Cup zwyciężyli krajowi rekordziści – Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran. Za nimi sklasyfikowano Grzegorza Dula i Pawła Drahana (+34.3s) oraz Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego (+7:16.5). Ściganie w międzynarodowym pucharze niewątpliwie ubarwili goście z Czech i Niemiec. To dzięki nim na trasie podziwiać mogliśmy historyki m.in. Skodę 110L Rallye czy Trabanty P 601 ITRM.
Kajetan Kajetanowicz:
Jestem zmęczony – to fakt, ale wiem, że te sukcesy na wymagających oesach dodają mocy przed kolejnymi zawodami. Chciałbym sprawić, by smak zwycięskiego szampana poczuli wszyscy pracujący w LOTOS Rally Team i kibice, którzy są również jego częścią. Wygrywanie nie jest monotonne – każdy rajd jest inny, każdy dostarcza niezapomnianych doznań. Jazda za kółkiem nigdy nie nudzi, gdy się to kocha tak jak ja.
28. Rajd Karkonoski – wyniki RSMP
1. Kajetanowicz/Baran Subaru Impreza RT 1h24:09.3
2. Chuchała/Heller Subaru Impreza STi +1:09.5
3. Kuchar/Dymurski Peugeot 207 S2000 +2:08.5, + 0:59.0
4. Rzeźnik/Mazur Peugeot 207 S2000 +2:30.0, +0:21.5
5. Habaj/Woś Mitsubishi Lancer Evo IX +2:35.0, +0:05.0
6. Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000 +3:24.0, 0:49.0
7. Kołtun/Pleskot Ford Fiesta S 2000 +3:36.3, +0:12.3
8. Bębenek/Bębenek Subaru Impreza STi +4:28.5, +0:52.2
9. Bouffier/Panseri Peugeot 208 +4:48.5, +0:20.0
10. Chmielewski/Hundla Citroen DS3 +5:35.1, +0:46.6
Tekst: Iwona Petryla
Zdjęcia: Radosław Gułaj, Jacek Hanusz
amis