REKLAMA

3008 Hybrid4 – tylko 3,8 litra na setkę

Peugeot, 3008, Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 157 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

3008 Hybrid4 napędzany jest przez dwulitrowego diesla o mocy 163 KM i silnik elektryczny wytwarzającym moc od 27 do 37 KM. Po raz pierwszy również oba te silniki działają oddzielnie - silnik elektryczny napędza tylną oś, podczas gdy jednostka wysokoprężna połączona jest z osią przednią. Dzięki temu auto pali mniej niż "zwykłe" hybrydy, a przy tym oferuje napęd na wszystkie koła.

Cały zespół produkuje do 200 KM mocy i legitymuje się momentem obrotowym o wartości 500 Nm, z których 300 Nm przekazywanych jest na przednią oś przez diesla, a 200 - na tylną przez silnik elektryczny. Jednostka wysokoprężna wyposażona jest w system Stop&Start i połączona z manualną, sekwencyjną, sześciobiegową skrzynią biegów.

Hybrydowy napęd zwiększa masę auta o 120 kg. Pozwala na jazdę w trybie z napędem na przednie koła, tylne koła i obie osie. Kierowca wybiera odpowiedni tryb za pomocą przełącznika na konsoli centralnej.

W trybie Auto elektronika decyduje o wykorzystaniu obu silników pod kątem ekonomii. W trybie ZEV auto jedzie wyłącznie dzięki energii elektrycznej. Pozwala ona na przejechanie maksymalnie 4,5 kilometra. Trzecim trybem jest 4WD, w którym jeśli to tylko możliwe, obie jednostki pracują równocześnie, a czwartym - Sport, w którym kierowca ma do dyspozycji pełną moc całego układu.

Według producenta 3008 Hybrid4 zadowala się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km i emisją 99 gramów CO2 na kilometr. Przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 209 km/h.

To pierwszy, ale nie ostatni model Peugeota, w którym spotkamy ten układ napędowy. Wiadomo już, że w kolejce do jego montażu czeka już model 508 i kilka kolejnych aut z koncernu PSA. Na rynkowy debiut Hybrid4 musimy poczekać do wiosny przyszłego roku.

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA