REKLAMA

301 - nowy sedan Peugeota

Peugeot 301 sedan Peugeot 301 sedan
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 62 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Peugeot 301 został stworzony z myślą o rynkach Europy Środkowej, Turcji, Rosji, Grecji, krajów Afryki Północnej, Zatoki Perskiej czy niektórych rynków Ameryki Łacińskiej. Już w listopadzie bieżącego roku rozpocznie się jego sprzedaż w Turcji. Nowy model ma wzmocnić obecność Peugeota na światowych rynkach, bo zbyt duża koncentracja na pogrążonej w kryzysie Europie nie pozwala złapać marce oddechu.

Francuzi zakładają, że 301 stanie się autem sprzedawanym w największej liczbie egzemplarzy spośród wszystkich modeli Peugeota. Sedan o długości 4,44 m (rozstaw osi 2,65 m) ma zapewniać dużo miejsca także na tylnych siedzeniach, pojemność jego bagażnika wynosi zaś 507 l. W wyposażeniu (co w seryjnym, a co za dopłatą – jeszcze nie wiadomo) znajdą się ABS, ESP, do czterech poduszek powietrznych, system wspomagania hamowania awaryjnego oraz mocowania Isofix. Dostępne będą też automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz MP3 z zestawem głośnomówiącym i łączem USB oraz czujniki parkowania.

Do wyboru będą trzy silniki – 1.2 VTi (71 KM) łączony z mechaniczną lub półautomatyczną skrzynią biegów, 1.6 HDi (92 KM) ze skrzynią mechaniczną oraz 1.6 VTi (115 KM) współpracujący z przekładnią mechaniczną lub automatyczną. Najnowocześniejsza jest trzycylindrowa benzynowa jednostka 1.2 VTi, stosowana dotychczas tylko w najnowszym Peugeocie 208.

 

Auto ma być dostosowane do użytku w trudnych warunkach – gorącym i zimnym klimacie – oraz do jazdy drogami o złej nawierzchni. Produkowane będzie w Vigo w Hiszpanii.

W nowym modelu Peugeot zastosował oznaczenie z jedynką jako ostatnią cyfrą, która odtąd, także w innych autach tego producenta, ma oznaczać, że samochód jest kierowany do nowych klientów. Jedynka, jak podaje Peugeot, "będzie wskazywała przystępne cenowo modele marki, spełniające oczekiwania klientów w zakresie praktycznych rozwiązań eksploatacyjnych i wszechstronności”. Auta takie jak 301, z jedynką na końcu, uzupełnią gamę samochodów, których ostatnią cyfrą jest ósemka. Czyli Peugeot 301 będzie stać u boku modelu 308.

Drugą cyferką, która ma zrobić większą niż dotąd karierę w nowych oznaczeniach Peugeotów jest właśnie 8. Następcy aut, które już dzisiaj mają ją w nazwie – 308 i 3008 – zachowają oznaczenie swoich poprzedników, z kolei następcy modeli z siódemką w nazwie, będą mieli w nazwie ósemkę. Od dzisiaj w nowych modelach Peugeotów oznaczenia cyfrowe nie będą już zmieniane wraz z pojawianiem się kolejnych generacji

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA