REKLAMA

5 najbardziej emocjonujących modeli GT w wydaniu Porsche – RANKING

Tym razem prezentujemy ranking przygotowany przez Porsche. W zestawieniu 5. najbardziej porywających samochodów Porsche ze znaczkiem GT wrażenie robi różnorodność modeli jakie przez lata znalazły się ofercie tego producenta.

Porsche materiały prasowe
Porsche
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche od lat przykładało dużo uwagi modelom Gran Turismo. To samochody o niecodziennych osiągach przeznaczone do podróżowania po publicznych drogach. Wszystkie modele, które znalazły się w tym rankingu mają silne konotacje ze sportem. Niektóre nadają się do dłuższych wypraw, inne niekoniecznie, ale każdy serwuje ekstremalne wrażenia zza kierownicy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Zobacz także:

Zastanawiało nas jednak dlaczego rankingu nie znalazła się Carrera GT. Pod koniec filmu producenci wyjaśniają jednak, że następny film poświęcony będzie Porsche Carrera GT i ten model zajmie miejsce na jakie zasługuje. Już nie możemy się doczekać.

 

Porsche materiały prasowe
Porsche

1. Porsche 356 B 2000 GS Carrera GT

Niska masa osiągnięta dzięki wykorzystaniu aluminium do budowy karoserii w połączeniu ze stosunkowo mocnym silnikiem gwarantowała sukcesy w zawodach klasy GT. Samochód osiągał 180 KM, 200 km/h i notował 9,0 s w sprincie do setki. To odległe dla nas czasy, ale zachwycamy się klasyczną linią 356.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche materiały prasowe
Porsche

2. Porsche 911 GT1 Wersja Drogowa

Homologacja do wyścigów 24h Le Mans wymagała pod koniec lat 90. stworzenia wersji drogowej. To wyścigowy potwór, który ma bardzo niewiele wspólnego z seryjnym 911. Jazda tym samochodem po publicznych drogach ze względu na konstrukcję i charakter to prawdziwy wyczyn.
Ma 544 KM, przyspiesza do setki w 3.1 s, a waży tylko 1120 kg.

 

REKLAMA

Porsche materiały prasowe
Porsche

3. Porsche GT2 (993)

Pierwsza generacja modelu GT2 została zbudowana na początku lat 90. również na potrzeby homologacji do wyścigów. Bazuje na 911 Turbo, ale jest lżejsze, mocniejsze i co istotnie pływa na prowadzenie zamiast 4x4 ma napęd na tylne koła. Nie bez przyczyny zyskał ksywę „widow maker”.
Na szczęście już wyglądem informuje o tym jak trudny w prowadzeniu jest to samochód.

 

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT3 997AOH
Porsche 911 GT3 997

4. Porsche 911 GT3 (997)

Esktremalny wolnossący silnik o mocy 415 KM i pojemności 3.6 l rozkręca się jak szalony. Bokser ulokowany za tylną osią co powoduje, że musisz się nauczyć zachowania tego samochodu, by wybrać się na szybką przejażdżkę. W tym wypadku kluczem do dobrego czasu na torze jest kontrola lekkiego przodu.

REKLAMA

Porsche materiały prasowe
Porsche

5. Porsche Cayman GT4

Silnik centralnie, zawieszenie z GT3 oraz wspaniały wolnossący silnik o mocy 420 KM czyni z tego modelu wyjątkowy samochód pod względem prowadzenia. Tańszy od GT3 w zakupie i utrzymaniu, ale wciąż dający ogromną przyjemność prowadzenia, również na torze. Niestety zawsze pozostanie w cieniu lepiej wyglądającego Porsche 911 GT3.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA