REKLAMA

508 Peugeot Sport Engineered - polski cennik

Peugeot 508 Sport Engineered, czy raczej 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), wchodzi do sprzedaży w Polsce. Ile kosztuje ten 360-konny sedan, a ile jego wersja kombi?

Peugeot 508 PSE Materiały prasowe
Peugeot 508 PSE

Model 508 Peugeot Sport Engineered to najnowsze dzieło sportowego oddziału Peugeota, oparte na modelu 508, ale przez pojawienie się dodatkowych spoilerów, dyfuzora i innych elementów aerodynamicznych, na pierwszy rzut oka widać jego zwiększony potencjał.

REKLAMA

Do tej pory najmocniejszym wariantem Peugeota 508 był ten o mocy 225 KM. Teraz to się zmienia, a fani sportowych doznań i dynamicznej jazdy ucieszą się na wieść o tym, że 508 PSE ma tych koni aż 360. Problemem może być jedynie cena, która, no cóż, niska nie jest i czyni z 508 PSE bodaj najdroższe francuskie auto na rynku. Na pocieszenie dodajmy, że 508 PSE jest również najszybszym seryjnym modelem w historii Peugeota i, co ciekawe, dostępny będzie nie tylko jako sedan, ale i w nadwoziu kombi.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

508 Peugeot Sport Engineered – silnik i napęd

Sercem Peugeota 508 PSE jest napęd hybrydowy typu plug-in. Jak mówi o nim sam prezes marki, to bodaj jedyny model w tym segmencie, oferujący jednocześnie moc „bliską 400 KM” i emisję CO2 poniżej 50 g/km. I o to tutaj chodzi. By było szybko i jednocześnie oszczędnie, w zgodzie z europejskimi normami emisji.

Sztuka połączenia niemożliwego najwyraźniej się udała, bo napęd Peugeota 508 PSE dysponuje systemową mocą 360 KM i momentem obrotowym 520 Nm, a wszystko to z połączenia 1,6-litrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym dla każdej z osi. Całość współpracuje z 8-stopniowym automatem i przenosi napęd na wszystkie cztery koła, zapewniając możliwie jak najlepszą trakcję.

Peugeot 508 PSEMateriały prasowe
Peugeot 508 PSE

Jak przekłada się to wszystko na osiągi? Trzeba przyznać, że zaskakująco dobrze, bo przecież dociążony akumulatorem o pojemności 11,5 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi 508 PSE waży przeszło 1,8 tony. Tymczasem sprint do „setki” to zaledwie 5,2 sekundy, od 80 do 120 km/h auto przyspiesza w 3 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 250 km/h. Jest to także zasługa zamontowania seryjnie opon Michelin Pilot Sport 4 na 20-calowych obręczach.

A wszystko to przy średniej emisji CO2 na poziomie 46 g/km i zużyciu paliwa 2 l/100 km według cyklu pomiarowego WLTP. Dodajmy do tego możliwość pokonania nieco ponad 40 km w trybie elektrycznym, a dostaniemy mieszankę doskonałą – czysto, oszczędnie i cicho z jednej strony, a zadziornie i sportowo z drugiej.

Bo przecież nie musimy chyba dodawać, że inżynierowie Peugeot Sport zadbali także o odpowiednie dostrojenie zawieszenia i układu kierowniczego, a akumulator i elektryczne silniki pomogły obniżyć środek ciężkości. Wszystko to dla lepszych wrażeń ze sportowej jazdy.

No i wreszcie cena. 508 Peugeot Sport Engineered kosztuje w wersji sedan od 302 000 złotych, natomiast wariant kombi, czyli 508 PSE SW kosztuje od 306 500 złotych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA