Model 508 Peugeot Sport Engineered to najnowsze dzieło sportowego oddziału Peugeota, oparte na modelu 508, ale przez pojawienie się dodatkowych spoilerów, dyfuzora i innych elementów aerodynamicznych, na pierwszy rzut oka widać jego zwiększony potencjał.
Do tej pory najmocniejszym wariantem Peugeota 508 był ten o mocy 225 KM. Teraz to się zmienia, a fani sportowych doznań i dynamicznej jazdy ucieszą się na wieść o tym, że 508 PSE ma tych koni aż 360. Problemem może być jedynie cena, która, no cóż, niska nie jest i czyni z 508 PSE bodaj najdroższe francuskie auto na rynku. Na pocieszenie dodajmy, że 508 PSE jest również najszybszym seryjnym modelem w historii Peugeota i, co ciekawe, dostępny będzie nie tylko jako sedan, ale i w nadwoziu kombi.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
508 Peugeot Sport Engineered – silnik i napęd
Sercem Peugeota 508 PSE jest napęd hybrydowy typu plug-in. Jak mówi o nim sam prezes marki, to bodaj jedyny model w tym segmencie, oferujący jednocześnie moc „bliską 400 KM” i emisję CO2 poniżej 50 g/km. I o to tutaj chodzi. By było szybko i jednocześnie oszczędnie, w zgodzie z europejskimi normami emisji.
Sztuka połączenia niemożliwego najwyraźniej się udała, bo napęd Peugeota 508 PSE dysponuje systemową mocą 360 KM i momentem obrotowym 520 Nm, a wszystko to z połączenia 1,6-litrowego silnika benzynowego z dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym dla każdej z osi. Całość współpracuje z 8-stopniowym automatem i przenosi napęd na wszystkie cztery koła, zapewniając możliwie jak najlepszą trakcję.

Jak przekłada się to wszystko na osiągi? Trzeba przyznać, że zaskakująco dobrze, bo przecież dociążony akumulatorem o pojemności 11,5 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi 508 PSE waży przeszło 1,8 tony. Tymczasem sprint do „setki” to zaledwie 5,2 sekundy, od 80 do 120 km/h auto przyspiesza w 3 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 250 km/h. Jest to także zasługa zamontowania seryjnie opon Michelin Pilot Sport 4 na 20-calowych obręczach.
A wszystko to przy średniej emisji CO2 na poziomie 46 g/km i zużyciu paliwa 2 l/100 km według cyklu pomiarowego WLTP. Dodajmy do tego możliwość pokonania nieco ponad 40 km w trybie elektrycznym, a dostaniemy mieszankę doskonałą – czysto, oszczędnie i cicho z jednej strony, a zadziornie i sportowo z drugiej.
Bo przecież nie musimy chyba dodawać, że inżynierowie Peugeot Sport zadbali także o odpowiednie dostrojenie zawieszenia i układu kierowniczego, a akumulator i elektryczne silniki pomogły obniżyć środek ciężkości. Wszystko to dla lepszych wrażeń ze sportowej jazdy.
No i wreszcie cena. 508 Peugeot Sport Engineered kosztuje w wersji sedan od 302 000 złotych, natomiast wariant kombi, czyli 508 PSE SW kosztuje od 306 500 złotych.
Zobacz także:
Komentarze