Porównanie z samochodami napędzanymi dieslem również wypada spektakularnie - oszczędność paliwa Priusa Plug-In w stosunku do takiego auta wynosi 40%. W warunkach francuskich oszczędności w opłatach za energię (elektryczność i paliwo) dochodziły do 53%.
Toyota Plug-In Hybrid Vehicle łączy cechy aut hybrydowych i elektrycznych. Jest wyposażona w ten sam hybrydowy układ napędowy, co standardowy Prius ma jednak akumulator o większej pojemności, który można ładować z domowego gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym auto pokonuje bezgłośnie i nie emitując jakichkolwiek substancji odległość 25 km. Na dłuższych trasach Plug-In Hybrid wykorzystuje silnik spalinowy i elektryczny.
Praktyczne testy w Strasburgu wykazały, że użytkownicy ładowali swoje samochody średnio raz dziennie przez ok. 75 minut. W 97% wypadków robili to w pracy lub w domu, rzadziej wykorzystywali miejskie stacje ładowania.
Oszczędności w zużyciu paliwa w stosunku do podobnego auta benzynowego zależały od sposobu jazdy kierowcy oraz częstotliwości doładowywania i przekraczały 50% przy jednokrotnym codziennym ładowaniu i 64%, gdy samochód ładowano dwa razy dziennie.
Prius Plug-In Hybrid daje możliwość przełączania (specjalnym guzikiem) trybu jazdy wyłącznie elektrycznego w hybrydowy, gdy np. kierowca chce zachować naładowany akumulator, by jeździć po mieście w trybie elektrycznym. Przy wykorzystaniu obydwu trybów samochód ma maksymalny zasięg ponad 1200 km. Nawet po wyczerpaniu możliwości jazdy tylko "na prąd" Plug-In osiąga spalanie na poziomie 3,7 l/100 km, emitując zaledwie 85 g dwutlenku węgla na 1 km.
Toyota Prius Plug-In Hybrid znajdzie się w sprzedaży w Europie pod koniec lata bieżącego roku.
Komentarze
garfield, 2012-07-10 19:08:32
auto motor i sport, 2012-07-10 12:07:24
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?