Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

64% oszczędności paliwa

Toyota Prius Plug-in hybrid Toyota Prius Plug-in hybrid

Porównanie z samochodami napędzanymi dieslem również wypada spektakularnie - oszczędność paliwa Priusa Plug-In w stosunku do takiego auta wynosi 40%. W warunkach francuskich oszczędności w opłatach za energię (elektryczność i paliwo) dochodziły do 53%.

Toyota Plug-In Hybrid Vehicle łączy cechy aut hybrydowych i elektrycznych. Jest wyposażona w ten sam hybrydowy układ napędowy, co standardowy Prius ma jednak akumulator o większej pojemności, który można ładować z domowego gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym auto pokonuje bezgłośnie i nie emitując jakichkolwiek substancji odległość 25 km. Na dłuższych trasach Plug-In Hybrid wykorzystuje silnik spalinowy i elektryczny.

Praktyczne testy w Strasburgu wykazały, że użytkownicy ładowali swoje samochody średnio raz dziennie przez ok. 75 minut. W 97% wypadków robili to w pracy lub w domu, rzadziej wykorzystywali miejskie stacje ładowania.

Oszczędności w zużyciu paliwa w stosunku do podobnego auta benzynowego zależały od sposobu jazdy kierowcy oraz częstotliwości doładowywania i przekraczały 50% przy jednokrotnym codziennym ładowaniu i 64%, gdy samochód ładowano dwa razy dziennie.

Prius Plug-In Hybrid daje możliwość przełączania (specjalnym guzikiem) trybu jazdy wyłącznie elektrycznego w hybrydowy, gdy np. kierowca chce zachować naładowany akumulator, by jeździć po mieście w trybie elektrycznym. Przy wykorzystaniu obydwu trybów samochód ma maksymalny zasięg ponad 1200 km. Nawet po wyczerpaniu możliwości jazdy tylko "na prąd" Plug-In osiąga spalanie na poziomie 3,7 l/100 km, emitując zaledwie 85 g dwutlenku węgla na 1 km.

Toyota Prius Plug-In Hybrid znajdzie się w sprzedaży w Europie pod koniec lata bieżącego roku.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij