Rocznicowy pakiet ACL2S Schnitzer oferuje dla BMW M240i zarówno w wersji coupe jak i cabrio. Liczba przebudowanych egzemplarzy została ograniczona do 30 sztuk, a auto będzie oferowane wyłącznie w siedzibie firmy i u wybranych partnerów.
Schnitzer dodał M240i sporo mocy. Trzylitrowy sześciocylindrowy silnik zamiast 340 KM i 500 Nm momentu ma teraz 400 KM i 600 Nm. Do tego dochodzi poczwórny sportowy wydech ze stali nierdzewnej i sterowaniem klap. Dzięki gwintowanemu zawieszeniu przebudowany wóz jest obniżony w stosunku do auta seryjnego o 35-45 mm z przodu i 40-50 mm z tyłu.
AC Schnitzer - BMW M240i na jubileusz
AC Schnitzer świętuje 30 lat działalności i z tej okazji przygotował specjalną wersję BMW M240i. Model ACL2S autorstwa Schnitzera ustanowił rekord Nordschleife.


Oczywiście nie mogło zabraknąć zmian aerodynamicznych. Składający się z 10 elementów kit poszerza nadwozie o 80 mm. Cześć przedniego spojlera i splittera została wykonana z włókna węglowego. Z tego samego materiału są skrzydełka aerodynamiczne na bocznej części zderzaka oraz spojler dachowy i skrzydło na klapie bagażnika. Z karbonu wykonano także dyfuzor, w który wkomponowano cztery końcówki układu wydechowego.
-
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
-
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
-
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
-
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
-
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste

Poszerzone nadkola wypełniają 19-calowe koła obute w opony rozmiaru 235/35 z przodu oraz 265/30 z tyłu samochodu.

Sportowy wizerunek dopełniają obudowy lusterek wstecznych z włókna węglowego oraz umieszczone w kilku miejscach nadwozia logo ACL2S.

Wnętrze zostało wzbogacone przez Schnitzera o aluminiowe pedały, aluminiową dźwignię hamulca ręcznego, specjalne dywaniki i sportową kierownicę. Na tunelu środkowym znalazła się okolicznościowa plakietka z napisem „ONE OF THIRTY“.

Chętni do zakupu jednego z tych 30 egzemplarzy powinni być gotowi do wyasygnowania 35 900 euro za konwersję BMW M240i. Oczywiście za kilka dodatkowych euro można swoje ACL2S dodatkowo spersonalizować.

Co daje pakiet Schnitzera wykazała testy na Nürburgringu. Auto prowadzone przez Markusa Oestreicha osiągnęło na Nordschleife czas 7:25,8 s. Seryjne M2 przejeżdża Nordschlaife w czasie o 33 sekundy dłuższym.

Na tunelu środkowym znalazła się okolicznościowa plakietka z napisem „ONE OF THIRTY“.