Abarth F595. Maluch z genami Formuły 4

Abarth F595 to nowy model z serii specjalnej, wyposażony w silnik 1.4 T-Jet, montowany także w bolidach Formuły 4.

Abarth F595 fot. materiały prasowe
Abarth F595
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Pod maską Abartha F595 pracuje 165 koni mechanicznych, wyciskanych z 1,4-litrowego silnika T-Jet, który jest montowany w bolidach Tatuus startujących we włoskich i niemieckich mistrzostwach Formuły 4 „Powered by Abarth Certified by FIA". Litera F w nazwie jest właśnie odwołaniem do Formuły 4, dla której Abarth jest wyłącznym dostawcą silników i pełni rolę sponsora tytularnego.

REKLAMA

Abarth F595fot. materiały prasowe
Abarth F595

Swoją drogą, ten format wyścigów stworzony został jako poligon szkoleniowy dla młodych kierowców, talentów wywodzących się z torów kartingowych i przyszłych profesjonalistów. Cykl zainspirowany jest legendarną „Formułą Italia", powstałą w 1971 roku z tą samą filozofią zapewnienia młodym kierowcom możliwie taniego dostępu do świata wyścigowych bolidów. Z takim pokrewieństwem nowy Abarth F595 to prawdziwa esencja wyścigowych akcentów. Został stworzony z myślą o młodszych klientach, którzy oczekują od swoich samochodów maksymalnych osiągów i radości z jazdy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Abarth F595 – silnik i osiągi

Abarth F595fot. materiały prasowe
Abarth F595

Wyjątkowe osiągi, ale i sprawdzona w boju niezawodność to główne cechy 1,4-litrowego silnika T-Jet o mocy 165 KM, wyposażonego w turbosprężarkę Garrett, która pozwala osiągnąć maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy niższych obrotach, czyli 2250 obr./min, podczas gdy najwyższa moc jest dostarczana przy najwyższych obrotach. Przekłada się to na korzyść w postaci prędkości maksymalnej równej 218 km/h, a przede wszystkim na lepszą elastyczność. Na piątym biegu nowy Abarth F595 przyspiesza od 80 do 120 km/h w 7,8 sekundy.

Silnik jest zestawiony z manualną skrzynią biegów, ale na życzenie samochód może zostać wyposażony w 5-stopniową przekładnię automatyczną z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy. Efekt to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy w przypadku skrzyni manualnej i w 7,4 sekundy w przypadku sekwencyjnej, automatycznej wersji.

REKLAMA

REKLAMA

Abarth F595 – wydech Record Monza

Abarth F595fot. materiały prasowe
Abarth F595

Abarth F595 oferuje wyczynowy układ wydechowy Record Monza, teraz w nowej konfiguracji z czterema końcówkami, po dwie z każdej strony, ustawionymi pionowo. Brzmienie silnika jest niepowtarzalne i przypomina to samo, które od lat towarzyszy pokoleniom fanów Abartha. Zawór aktywnego układu wydechowego jest sterowany przez naciśnięcie znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „Skorpion". Kierowca może wybrać pomiędzy dźwiękiem „gentleman driver" a cięższym, bardziej sportowym brzmieniem, do jakiego przyzwyczaił nas Abarth.

Abarth F595 – układ jezdny

W nowym F595 całe wyposażenie techniczne, niezbędne do zapewnienia radości z jazdy typowej dla samochodów z logo Skorpiona, jest w standardzie. Należy do niego m.in. tylne zawieszenie Koni z technologią selektywnego tłumienia drgań Frequency Selective Damping (FSD). Przycisk trybu jazdy „Skorpion” na desce rozdzielczej wpływa z kolei na dostarczanie maksymalnego momentu obrotowego, kalibrację wspomagania kierownicy i reakcję silnika na pedał przyspieszenia, czyniąc je bardziej responsywnymi.

Zaprojektowany przez Abartha układ hamulcowy, składający się z wentylowanych tarcz przednich o średnicy 284 mm i tylnych o średnicy 240 mm, zapewnia optymalną reakcję i większe bezpieczeństwo. Ponadto, z myślą o młodszych fanach technologii samochód, oferuje łączność ze światem za pomocą systemu multimedialnego Uconnect z 7-calowym ekranem HD i radiem DAB, kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA