Silnik 1.8 trafił najpierw pod maskę Lancii Delty. Połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarki sprawdziło się, więc producent postanowił zastosować najnowszy motor także w sportowej Alfie.
Mocniejsza wersja tej jednostki (o mocy 240 koni mechanicznych) znajdzie się pod maską Alfy Romeo MiTo GTA, która według niepotwierdzonych informacji również zadebiutuje w Genewie.
W przednionapędowach modelach 159 Sedan i Sportwagon silnik 1.8 Di Turbo Jet będzie współpracował z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalną, sekwencyjną skrzynią automatyczną firmy Aisin, także o sześciu przełożeniach.
Włoski rywal BMW serii 3 jest obecnie oferowany z czterema silnikami benzynowymi do wyboru: 1.8-litrowym o mocy 140 KM (na niektórych rynkach europejskich), 1.9-litrowym o mocy 160 KM, 2.2-litrowym rozwijającym 185 KM i topowym, 265-konnym 3.2 V6.
W gamie jednostek wysokoprężnych znajdują się konstrukcje spełniające normy Euro 4, wyposażone w filtr cząstek stałych i układ Common Rail drugiej generacji: 1.9 JTDM 8v (120 KM), 1.9 JTDM 16v (150 KM) i 2.4 JTDM 20v (200 KM).
Źródło: Moto Target
Komentarze
auto motor i sport, 2009-01-22 13:18:38
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?