Do tej pory znany jako Alfa Romeo Racing Orlen zespół, w którym Robert Kubica jest kierowcą rezerwowym, zmienia nazwę na Alfa Romeo F1 Team Orlen. Nowe jest także logo zespołu, choć i to są raczej kosmetyczne zmiany. Uwagę zwraca jedynie zniknięcie włoskiej flagi. Prawdopodobnie jest to związane z faktem, że tak naprawdę jest to zespół szwajcarski, z siedzibą w Hinwill, jako że Alfa Romeo F1 Team Orlen powstał jako kontynuacja szwajcarskiego teamu Sauber.
Nowe logo Alfa Romeo F1 Team Orlen wygląda tak:

Poprzednie logo zespołu Alfa Romeo Racing Orlen prezentowało się tak:

Nowy rozdział w Formule 1
Formuła 1 wkracza w nową, ekscytującą erę, naznaczoną nowymi przepisami, które stanowią ważny krok w stronę przyszłości, przy jednoczesnym zachowaniu silnych związków z niedawną przeszłością. Zmiana nazwy zespołu, jak czytamy w oficjalnym komunikacie, jest wyrazem „nowego podejścia i silnej deklaracji woli ze strony marki Alfa Romeo, która mocno wspiera zespół i stojące przed nim ekscytujące wyzwania”.
Dodanie do nazwy określenia "F1 Team" jest dla zespołu powodem do dumy, ponieważ podkreśla przynależność do najbardziej ekskluzywnego klubu sportów motorowych na świecie. W rzeczywistości jest tylko dziesięć zespołów, które mogą poszczycić się tym prestiżowym znakiem. „Silny związek pomiędzy markami Sauber i Alfa Romeo a rywalizacją jest nieodłącznym elementem ich DNA oraz historii pasji do osiągów” – podaje komunikat prasowy.
Nowe podwozie, które zostanie niebawem zaprezentowane, będzie miało również nową nazwę – zostanie zmienione z Alfa Romeo Racing na Alfa Romeo, co ma być wyrazem ściślejszej więzi zespołu z Alfą Romeo, marką, która chlubnie zapisała się na kartach historii sportów motorowych.
– Dodanie określenia F1 Team do nazwy naszego zespołu jest dla nas bardzo znaczącym elementem i napawa nas dumą. Wyraża zaangażowanie Alfy Romeo w najbardziej ekskluzywne zawody motorowe, w których marka ta zapisała niezatarte karty w swojej historii. Z drugiej strony, reprezentuje on ducha spójności w zespole, w którym Alfa Romeo zamierza odgrywać wiodącą rolę. Z nową tożsamością, nowym logo, odnowionym składem kierowców i nowym samochodem, który zostanie wkrótce zaprezentowany, jesteśmy gotowi na nowy, ekscytujący sezon – powiedział Jean Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo.