Sedan Alfa Romeo Giulia i SUV Alfa Romeo Stelvio w przededniu face liftingu tych modeli debiutują w specjalnej serii Estrema, w której zastosowane rozwiązania czerpią z wiedzy pozyskanej dzięki startom Alfy Romeo i Saubera w Formule 1. Dlatego też jej oficjalny debiut ma miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie z dala od świateł reflektorów, Alfa Romeo i Sauber prowadzą współpracę w poszukiwaniu jak najlepszych osiągów innowacyjnych technologii.
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema – na szczycie gamy

Modele Giulia i Stelvio Estrema łączą rozwiązania techniczne z najwyższej półki, oferując unikalną przyjemność z jazdy – tak obiecuje producent, a my, będąc na prezentacji tych modeli, powiemy wam niebawem, czy to prawda.
Nowa strategia gamy Alfy Romeo opierać się ma teraz na prostocie. Dlatego główne wersje wyposażenia – Super i Ti, zaspokajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia – Sprint i Veloce, wzbogacają się o będącą na szczycie gamy wersję Estrema. Ta ostatnia ma być ukłonem w stronę supersportowej wersji Quadrifoglio.
Model jest przeznaczony dla klientów określanych często mianem purystów motoryzacji, którzy poszukują emocji związanych z jazdą i mniejszą wagę przywiązują do muskularnej sylwetki pojazdu, za to zwracają uwagę na rozwiązania techniczne. Stąd wersja Estrema otrzymała w standardzie nowe aktywne zawieszenie. System sterowania „Alfa Active Suspension" kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.

W standardzie modelu Estrema występuje także mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który zwiększa stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.
Pod maską Giulii i Stelvio Estrema pracują silniki benzynowe 2.0 Turbo o mocy 280 KM lub diesel 2.2 Turbo o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4.