Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema. Prawie jak Quadrifoglio

Wersja specjalna Estrema modeli Giulia i Stelvio ma być pomostem między zwykłym modelem, a rasową wersją Quadrifoglio. Ma aktywne zawieszenie i dużo karbonu. Sprzedaż ruszy 9 kwietnia.

Alfa Romeo Stelvio Estrema fot. materiały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Estrema
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 193 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Sedan Alfa Romeo Giulia i SUV Alfa Romeo Stelvio w przededniu face liftingu tych modeli debiutują w specjalnej serii Estrema, w której zastosowane rozwiązania czerpią z wiedzy pozyskanej dzięki startom Alfy Romeo i Saubera w Formule 1. Dlatego też jej oficjalny debiut ma miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie z dala od świateł reflektorów, Alfa Romeo i Sauber prowadzą współpracę w poszukiwaniu jak najlepszych osiągów innowacyjnych technologii.

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema – na szczycie gamy

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estremafot. materiały prasowe
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema

Modele Giulia i Stelvio Estrema łączą rozwiązania techniczne z najwyższej półki, oferując unikalną przyjemność z jazdy – tak obiecuje producent, a my, będąc na prezentacji tych modeli, powiemy wam niebawem, czy to prawda.

Nowa strategia gamy Alfy Romeo opierać się ma teraz na prostocie. Dlatego główne wersje wyposażenia – Super i Ti, zaspokajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia – Sprint i Veloce, wzbogacają się o będącą na szczycie gamy wersję Estrema. Ta ostatnia ma być ukłonem w stronę supersportowej wersji Quadrifoglio.

Model jest przeznaczony dla klientów określanych często mianem purystów motoryzacji, którzy poszukują emocji związanych z jazdą i mniejszą wagę przywiązują do muskularnej sylwetki pojazdu, za to zwracają uwagę na rozwiązania techniczne. Stąd wersja Estrema otrzymała w standardzie nowe aktywne zawieszenie. System sterowania „Alfa Active Suspension" kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estremafot. materiały prasowe
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema

W standardzie modelu Estrema występuje także mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który zwiększa stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.

Pod maską Giulii i Stelvio Estrema pracują silniki benzynowe 2.0 Turbo o mocy 280 KM lub diesel 2.2 Turbo o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4.

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Estrema – stylistyka

Alfa Romeo Stelvio Estremafot. materiały prasowe
Alfa Romeo Stelvio Estrema

Zarówno na zewnątrz, jak i w środku, na pierwszy plan wysuwa się sportowy charakter samochodu, co przejawia się między innymi w szerokim zastosowaniu włókna węglowego. Na zewnątrz z karbonu wykonane są obudowy lusterek oraz „trilobo” z przodu maski. W ciemnych odcieniach utrzymany jest specjalny emblemat ESTREMA na zderzaku, obręcze kół – 19-calowe w modelu Giulia i 21-calowe w modelu Stelvio, oraz zaciski hamulcowe. Ten sam sportowy charakter można zaobserwować we wnętrzu, gdzie zastosowano elementy wykończeniowe z włókna węglowego oraz siedzenia z Alcantary. Kontrastujące czerwone przeszycia i skórzane wstawki podkreślają sportowy wygląd deski rozdzielczej, foteli i kierownicy. Całość uzupełnia system audio z 14 głośnikami firmy Harman Kardon.

Samochód pojawi się w sprzedaży już niebawem, a pierwsze dostawy trafić mają do klientów w trzecim kwartale tego roku. Cen oficjalnych nie znamy, ale wiemy, że seria będzie limitowana do 2000 egzemplarzy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA