Oba rasowe modele Alfy Romeo – Giulia i Stelvio w wersjach Quadrifoglio – doczekały się odświeżenia oferty. Z zewnątrz widoczne zmiany to dodanie nowych kolorów lakieru, w tym przeznaczonego wyłącznie dla modeli spod znaku Q zielonego Montreal Green.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – co się nie zmieniło?
Na początek powiedzmy o tym, co się nie zmieniło, bo w przypadku napędu i silnika, opracowanego wspólnie z inżynierami Ferrari, każda zmiana ograniczająca parametry byłaby bardzo niepożądana.
Uspokajamy zatem, pod maską wersji Quadrifoglio pracuje wciąż ten sam 2,9-litrowy silnik V6 twin turbo, który w dalszym ciągu generuje maksymalną moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm. Nadal siły te przenoszone są na tylną oś w modelu Giulia Quadrifoglio oraz na cztery koła w Stelvio Quadrifoglio.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Oba modele wyposażone są seryjnie w system wektorowania momentu obrotowego Alfa Active Torque Vectoring, skrzynia biegów ma osiem przełożeń, a w zwiększeniu wrażeń z jazdy pomagają aktywne zawieszenie Afa Active Suspension, system Alfa DNA wyboru trybów jazdy, a także aktywny splitter w Giulii.
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – co nowego?
Wśród opcjonalnego wyposażenia Alfa Romeo oferuje tytanowy wydech opracowany przez inżynierów z Akrapović. Zapewnia on jeszcze bardziej rasowe brzmienie obu sportowych modeli.
Subtelne modyfikacje nadwozia ograniczyły się do zastosowania przyciemnianych kloszy LED-owych lamp tylnych i czarnego, błyszczącego wykończenia obwódki grilla i oznaczeń modelu z tyłu.
W przypadku Stelvio mamy teraz potężne 21-calowe obręcze kół, nowość w wersji Quadrifoglio, a dodatkowo Mopar oferuje całą gamę nowych akcesoriów, jak nakładki na lusterka, spoilery czy karbonową wkładkę w grillu.
Komentarze