REKLAMA

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po face liftingu

Alfa Romeo przeprowadziła face lifting modeli Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio. Wprowadzono sporo ulepszeń, bogatsze jest wyposażenie, a silnik ma wciąż dużo mocy.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po face liftingu
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 211 100 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Oba rasowe modele Alfy Romeo – Giulia i Stelvio w wersjach Quadrifoglio – doczekały się odświeżenia oferty. Z zewnątrz widoczne zmiany to dodanie nowych kolorów lakieru, w tym przeznaczonego wyłącznie dla modeli spod znaku Q zielonego Montreal Green.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – co się nie zmieniło?

Na początek powiedzmy o tym, co się nie zmieniło, bo w przypadku napędu i silnika, opracowanego wspólnie z inżynierami Ferrari, każda zmiana ograniczająca parametry byłaby bardzo niepożądana.

Uspokajamy zatem, pod maską wersji Quadrifoglio pracuje wciąż ten sam 2,9-litrowy silnik V6 twin turbo, który w dalszym ciągu generuje maksymalną moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm. Nadal siły te przenoszone są na tylną oś w modelu Giulia Quadrifoglio oraz na cztery koła w Stelvio Quadrifoglio.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Oba modele wyposażone są seryjnie w system wektorowania momentu obrotowego Alfa Active Torque Vectoring, skrzynia biegów ma osiem przełożeń, a w zwiększeniu wrażeń z jazdy pomagają aktywne zawieszenie Afa Active Suspension, system Alfa DNA wyboru trybów jazdy, a także aktywny splitter w Giulii.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – co nowego?

Wśród opcjonalnego wyposażenia Alfa Romeo oferuje tytanowy wydech opracowany przez inżynierów z Akrapović. Zapewnia on jeszcze bardziej rasowe brzmienie obu sportowych modeli.

Subtelne modyfikacje nadwozia ograniczyły się do zastosowania przyciemnianych kloszy LED-owych lamp tylnych i czarnego, błyszczącego wykończenia obwódki grilla i oznaczeń modelu z tyłu.

W przypadku Stelvio mamy teraz potężne 21-calowe obręcze kół, nowość w wersji Quadrifoglio, a dodatkowo Mopar oferuje całą gamę nowych akcesoriów, jak nakładki na lusterka, spoilery czy karbonową wkładkę w grillu.

REKLAMA

REKLAMA

Więcej zmian pojawiło się w kabinie, gdzie oba modele otrzymały nowa kierownicę i lewarek zmiany biegów, a na konsoli środkowej jest teraz więcej praktycznych schowków, czego dotąd trochę brakowało.

Klienci wybrać będą mogli ponadto kolor pasów bezpieczeństwa – pojawi się czerwień oraz zieleń, do wyboru, a standardowe fotele mogą zostać obszyte połączeniem skóry i alcantary. Na zamówienie fotele można wymienić na kubełkowe, wykonane z karbonu siedzenia Sparco.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio – nowe systemy

Na koniec krótko o nowych technologiach dla kierowcy. Oba modele otrzymały nowy dotykowy ekran systemu infotainment, o przekątnej 8,8 cala. System ten zyskał nowe opcje łączności i ulepszony interfejs.

Ciekawostką jest pojawienie się nowego podmenu „Performance Pages”, który prezentuje informacje przydatne podczas ekstremalnej jazdy na torze. Wśród nich wymienić trzeba temperaturę mechanicznych podzespołów, rozdział momentu obrotowego, ciśnienie turbo czy dostępną moc. Są także cyfrowe stopery do pomiaru czasów okrążeń czy przyspieszeń.

Wreszcie, dużą nowością jest system ADAS 2 oferujący możliwość jazdy autonomicznej na poziomie drugim, czyli z wykorzystaniem tempomatu. Ten potrafi między innymi dostosować prędkość adekwatnie do znaków ograniczeń prędkości lub sytuacji na drodze.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio pojawią się w sprzedaży już latem tego roku. Producent nieśmiało zapowiada, że nowe systemy i ulepszenia oznaczać będą podwyżkę cen. Na konkrety musimy jednak zaczekać, ale z pewnością tak drogo, jak za Giulię GTA i Giulię GTAm nie będzie.

Zachęcamy do obejrzenia nieco dłuższego filmu, prezentującego kulisy powstawania rasowych modeli Giulia i Stelvio Q.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA