[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.4

Alfa Romeo Giulia mocniejsza niż Ferrari 488 GTB

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to mocne i szybkie auto. Za to w wersji opracowanej przez tunera McChip-DKR stała się prawdziwą bestią.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 204 800 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – silnik

Nad dopracowaniem jednostki napędowej czynny udział brali inżynierowie Ferrari. Seryjna Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kryje pod maską 510-konny silnik V6 o pojemności 2,9 litra, który do tego wszystkiego dysponuje momentem obrotowym o maksymalnej wartości 600 niutonometrów, dostępnej od 2500 obrotów na minutę.

Parametry te pozwoliły Giulii Quadrifoglio pokonać okrążenie Północnej Pętli toru Nurburgring w zawrotnym tempie. A dokładnie w 7 minut i 39 sekund. To czas na poziomie Porsche 911 Turbo generacji 997. Jeśli chodzi o osiągi, Giulia z koniczyną na błotniku rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR

Są jednak na tym świecie osoby, i jest ich całkiem niemało, którym nawet tak dobre osiągi i tak wysoka moc nie pozwalają czuć się usatysfakcjonowanymi i pragną czegoś więcej, lepiej, szybciej i mocniej. Z pomocą przychodzą im wszelkiej maści tunerzy.

Jeden z nich to McChip-DKR, którego inżynierowie wzięli na warsztat flagową wersję Alfy Romeo Giulii, oferując aż trzy poziomy modyfikacji. Jak się nietrudno domyślić, największe pożądanie budzi najwyższy, trzeci stopień przeróbek, który wynosi włoskiego sedana na poziom osiągany przez supersamochody.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR

Zmieniając oprogramowanie sterujące pracą silnika i modyfikując turbosprężarki, a także poprawiając nieco producenta w kilku innych obszarach, specjaliści z McChip-DKR osiągnęli taki przyrost mocy, że wystarczyłoby na obdarowanie nim niejednego sportowego auta klasy kompakt.

Wzrost mocy sięgnął bowiem 170 koni mechanicznych, a moment obrotowy w swoim maksimum jest wyższy aż o 250 niutonometrów. Wykonując prostą matematykę dowiadujemy się, że 2,9-litrowe V6 generuje po zmianach moc 680 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 850 niutonometrów.

Jak łatwo zauważyć, parametry te przewyższają wartości osiągane przez seryjne... Ferrari 488 GTB, które ma o 10 KM mniej i aż o 90 Nm mniej niż Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio po przeróbkach. Niestety tuner nie uraczył nas podaniem osiągów tak przerobionej maszyny, ale wduszenie pedału gazu z pewnością powoduje owinięcie narządów wewnętrznych wokół kręgosłupa.

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio od McChip-DKR

Koszt takiej kuracji wzmacniającej ustalono na niemal 16 tys. euro, czyli równowartość niespełna 70 tys. złotych. Za te pieniądze można kupić drugie auto, w tym jeden z modeli klasy kompaktowej albo świetnie wyposażoną wersję z segmentu B. W gratisie tuner zdejmie za to blokadę prędkości maksymalnej, pozwalając Giulii na rozpędzenie się do 313 km/h.

Dla mniej zamożnych, tudzież mniej wymagających klientów, McChip-DKR ma dwie tańsze propozycje. Za 7,2 tys. euro dostępny jest poziom 2, w którym włoski sedan pochwalić się może wciąż potężną mocą 610 KM i pokaźnym momentem obrotowym 800 Nm.

Najtańszy jest poziom 1, w którym kwota 2 tys. euro wystarczy do podkręcenia mocy w okolice 580 koni mechanicznych oraz momentu obrotowego do maksymalnych 750 niutonometrów. Wszystkie poziomy tuningu oferowane są z wydrukiem z pomiaru na hamowni.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij