[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Alfa Romeo Giulietta SZ znaleziona po 35 latach

57-letnia Alfa Romeo Giulietta SZ trafiła na aukcję, osiągając zawrotną wartość. Wszystko wyjaśnia ciekawa historia tego egzemplarza.

Alfa Romeo Giulietta SZ 1962 Alfa Romeo Giulietta SZ 1962, fot. Facebook/Alfa RomeoGiulia&105-series

Alfa Romeo Giulietta SZ (Sprint Zagato) powstawała w latach 60. ubiegłego stulecia, ale od początku była modelem wyjątkowym. Otóż wyprodukowane zaledwie 217 egzemplarzy tego samochodu. Nie tylko zatem jej niewątpliwa uroda, ale i krótka seria są powodem, dla którego model ten jest obiektem pożądania kolekcjonerów z całego świata.

W listopadzie zeszłego roku serca fanów klasycznych samochodów zabiły mocniej, kiedy okazało się, że w jednym z budynków w Turynie znaleziono dobrze zachowany egzemplarz Giulietty SZ, który przeleżał tam aż 35 lat.

Jej dotychczasowym właścicielem był włoski mechanik. Z powodu awarii windy transportowej auta nie można było wydostać z piwnic, a kiedy właściciel niedługo potem zmarł, nie pozostawiając testamentu, Alfa Romeo pozostała w podziemnym pomieszczeniu przez kolejnych 35 lat.

Zobacz także: milion mil w pięć lat Hyundaiem Elantrą

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulietta SZ 1962 Alfa Romeo Giulietta SZ 1962, fot. Facebook/Alfa RomeoGiulia&105-series

Wykończona efektownym lakierem w kolorze Blu Chiaro Metallizato Giulietta SZ została w końcu odkryta i wydobyta na powierzchnię. Problemy z ustaleniem własności sprawiły, że auto przeszło na własność skarbu państwa i następnie trafiło na aukcję.

Cena wywoławcza ustalona na zaledwie 14 tys. euro szybko poszybowała w górę, osiągając na koniec wysokość 567 tys. euro, która bardziej przystaje do rzeczywistości i oddaje wyjątkowy charakter znaleziska. Co więcej, auto nie było nigdy wcześniej przerabiane i odnalazło się w oryginalnym stanie, co także ma kolosalne znaczenie, jeśli chodzi o wartość.

Zobacz także: 30-dniowe polisy OC pod lupą UFG

REKLAMA

Alfa Romeo Giulietta SZ 1962 Alfa Romeo Giulietta SZ 1962, fot. Facebook/Alfa RomeoGiulia&105-series

Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato

Giulietta w wydaniu SZ uznawana jest za podrasowaną wersję Giulietty. Aluminiowe, lekkie nadwozie wykonane zostało ręcznie. Dalsze zabiegi mające na celu redukcję masy to między innymi zubożone wnętrze, pozbawione zbędnych dodatków, czy okna zrobione z wytrzymałego pleksi.

Giulietta Sprint Zagato waży zaledwie 785 kilogramów. Do jej napędu służy niewielki silnik czterocylindrowy o pojemności 1,3 litra, który generuje moc 100 koni mechanicznych. Pozwalało to osiągać prędkości rzędu 200 km/h, co było wynikiem lepszym niż w niejednym sportowym modelu sprzed sześciu dekad.

Jak na dzisiejsze standardy zarówno pojemność, jak i moc silnika zupełnie nie powalają, ale w tamtym czasie zarówno możliwości technologiczne, jak i oczekiwania klientów były zgoła inne od obecnych.

Większość egzemplarzy Giulietty SZ brało udział w wielu wyścigach, w tym nawet w kultowym 24-godzinnym wyścigu na torze w Le Mans. Alfy w tym wydaniu nie zabrakło także na torach Nurburgring czy Targa Florio.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij