Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - najszybszy SUV świata
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - najszybszy SUV świata
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio okrąża tor Nürburgring w 7 minut 51,7 sekund - to najkrótszy czas w historii w kategorii SUV-ów.
MS2017-09-29
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo ma już na swoim koncie dwa rekordy okrążenia na torze Nürburgring, ustanowione najpierw przez Giulię Quadrifoglio w kategorii samochodów sedan, a teraz przez Stelvio Quadrifoglio w kategorii SUV-ów.
Stelvio Quadrifoglio pokonała ponad 20 kilometrów legendarnej Nordschleife (północna pętla) w rekordowym czasie 7 minut 51,7 sekund, poprawiając o 8 sekund poprzedni rekord w kategorii SUV-ów.
REKLAMA
REKLAMA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Rekord Stelvio Quadrifoglio został ustanowiony przez Fabio Francię, tego samego kierowcę, który również na torze Nürburgring ustanowił rekord wynoszący 7 minut 32 sekundy w kategorii czterodrzwiowych sedanów, zasiadając za kierownicą Giulii Quadrifoglio.
Stelvio Quadrifoglio jest wyprodukowana z ultralekkich materiałów, dysponuje doskonałym rozłożeniem masy 50/50, ma najlepszą w segmencie sztywność skrętną, oryginalny wałek napędu z włókna węglowego oraz najbardziej bezpośrednie na rynku przełożenie układu kierowniczego.
Sercem tego SUV-a o podwyższonych osiągach jest silnik 2.9 V6 z bezpośrednim wtryskiem z 24 zaworami Twin-Turbo Intercooled, który daje moc 510 KM oraz moment 600 Nm i w którym po raz pierwszy w standardzie dostępny jest napęd 4x4 Q4.
REKLAMA
REKLAMA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Silnik zestawiony jest z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów ze specjalną kalibracją, która w trybie Race umożliwia zmiany biegów w zaledwie 150 milisekund.
Co więcej, Stelvio Quadrifoglio wyposażone jest w elementy pozwalające nie tylko na dynamiczną, ale i oszczędną jazdę. W tym choćby selektor Alfa DNA Pro z czterema trybami jazdy (w tym tryb Race), mechanizm różnicowy Torque Vectoring, adaptacyjne zawieszenie Quadrifoglio oraz system dezaktywacji cylindrów, który pozwala zoptymalizować zużycie paliwa.
Do modelu Stelvio Quadrifoglio można dodatkowo zamówić:
sportowe, ultralekkie fotele Sparco z konstrukcją z włókna węglowego - najlżejsze w segmencie i gwarantujące maksymalne podparcie boczne na ciasnych zakrętach,
wysokiej jakości karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo.
No takim modelem to dopiero musi być jazda... Jeśli chodzi o SUVy to moje ulubione modele ba jakieś dalsze wyjazdy, Zazwyczaj pożyczam w Panek i zawsze jestem bardzo zadowolony z jazdy.
~hubert123, 2017-09-30 12:45:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Quattroporte – nazwa tego modelu Maserati wypowiadana na głos wybrzmiewa prawie tak dobrze jak dźwięk silnika V8, który go napędza. To nie byle jaka wersja tej limuzyny – to Trofeo, czyli najmocniejsze i najszybsze Quattroporte w historii Maserati.
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że do końca 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było w sumie nieco ponad 20 tys. aut elektrycznych i hybryd plug-in.
Skoda Kushaq to kolejny SUV w ofercie czeskiej marki. Od razu jednak musimy wspomnieć o tym, że nie będzie dostępna w Europie, bowiem głównym rynkiem będą dla niej Indie.
Mazda MX-30 i Peugeot e-2008 to pod wieloma względami podobne, ale jednak bardzo różne elektryczne SUV-y. Za MX-30 stoi wyrazista i odważna filozofia, z kolei e-2008 ma być modnym, ale praktycznym autem na co dzień. Postanowiliśmy je porównać i wydobyć najważniejsze zalety i wady.
Porsche Taycan z napędem na tylną oś i mocą 326 KM debiutuje w europejskiej ofercie jako najtańszy sposób na jazdę sportowym elektrycznym samochodem z górnej półki. Znamy już cenę.
Francuskie media zaalarmowały, że po brexicie brytyjscy kierowcy wymknęli się spod obiektywów fotoradarów krajów UE, bo póki co przestał działać system wymiany danych.
Chcesz przeznaczyć na ciekawie wyglądającego SUV-a nie więcej niż 165 tys. zł? Mamy dla ciebie odmienne konstrukcyjnie propozycje dwóch ambitnych marek. Napędzana klasycznym wolnossącym silnikiem Mazda CX-5 zaparkowała obok hybrydowego Hyundaia Santa Fe.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~hubert123, 2017-09-30 12:45:56
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?