[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019)

Alfa Romeo Tonale zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie.

Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019) Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019)

Włosi przygotowali na genewski salon nie lada premierę. Jest nią koncepcyjny SUV Alfa Romeo Tonale, który zapowiada produkcyjny model, usytuowany nieco poniżej tak ciepło przyjętej Alfy Romeo Stelvio.

Informacji mamy póki co niewiele, bo raz że Włosi utrzymali swoją premierę w tajemnicy do samego końca, a dwa, że w komunikacie prasowym są dość oszczędni w szczegóły i informacje dotyczące choćby napędu.

Zacznijmy zatem od stylistyki. Samochód wygląda po prostu pięknie, ale do tego włoscy projektanci aut przyzwyczaili nas przez lata swojej pracy. Alfa Romeo Tonale, choć jest modelem przyszłości, pod względem designu czerpie ze swoich legendarnych poprzedników, kultowych modeli Alfy Romeo.

REKLAMA

Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019) Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019)

Przykładowo, rasowe felgi o średnicy 21 cali, są współczesną wariacją na temat kół modelu Alfa Romeo 33 Stradale. W klasyku otworów było jednak 12 i były znacznie mniejsze, w modelu Tonale natomiast jest ich pięć i są ogromne. Taki wzór spokojnie mógłby trafić do produkcyjnej wersji SUV-a Alfy Romeo i, szczerze mówiąc, mamy nadzieję, że tak właśnie będzie.

Z przodu model Tonale jest prawdziwą Alfą Romeo, z charakterystycznym trójkątnym grillem, wcinającym się nisko w przedni zderzak. Wąskie światła, wciśnięte w szczelinę między maską i zderzakiem, dodają SUV-owi agresywnego, sportowego charakteru. Potrójne światła, ukryte pod kloszami reflektorów, to z kolei ukłon w kierunku takich klasyków Alfy Romeo, jak modele Brera czy SZ.

REKLAMA

Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019) Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019)

Patrząc na sylwetkę Alfy Romeo Tonale i jej rozciągnięty, smukły tył i zachodzącą na boki szybę, widzimy luźne nawiązanie do kształtu nadwozia Alfy Romeo Duetto z lat 60. ubiegłego stulecia, czy bardziej współczesnej Alfy Romeo Disco Volante.

Przejdźmy jeszcze na sam tył. Tutaj widzimy pięciokątną szybę oraz efektowne, potrójne lampy, umieszczone pod kloszem ciągnącym się przez całą szerokość samochodu. Pod gładkim zderzakiem brakuje rasowego dyfuzora, a końcówki wydechu schowane są w nieregularne otwory po obu stronach zderzaka.

REKLAMA

Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019) Alfa Romeo Tonale (Genewa 2019)

W kabinie, jak czytamy w komunikacie prasowym, znalazło się miejsce dla dwóch cyfrowych wyświetlaczy. Wirtualne zegary mają przekątną 12,3 cala, natomiast ekran systemu informacyjno-rozrywkowego ma 10,25 cala przekątnej. Gdyby podobna stylistyka zachowała się dla modelu produkcyjnego, bylibyśmy zachwyceni...

Na koniec kilka słów o napędzie, choć producent nie jest póki co zbyt wylewny, jeśli chodzi o parametry. Alfa Romeo Tonale ma być hybrydą plug-in, jako że plan producenta zakłada wprowadzenie sześciu hybryd PHEV do końca roku 2022. Zważywszy na niewielką liczbę modeli w obecnej gamie, Włosi muszą przyspieszyć.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij