Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Alfa Romeo nadal pod kreską

Szef koncernu FCA, Sergio Marchionne, robi wszystko żeby doprowadzić markę Alfa Romeo do świetności. Jednak wyniki sprzedaży nadal pozostawiają wiele do życzenia, a wyniki finansowe są dalekie od pełnej rentowności.

Alfa Romeo Giulia Diesel

Koncern FCA zainwestował w ostatnim czasie sporo pieniędzy w rozwój marki Alfa Romeo i Maserati z myślą o zdobyciu rynku amerykańskiego. W przypadku tej pierwszej marki ratunkiem miała być Giulia, której sukces miał być tylko kwestią czasu.

Jednak wyniki sprzedaży szybko rozwiewają wątpliwości. Alfa Romeo sprzedało w tym roku zaledwie 2209 egzemplarzy modelu Giulia na terenie USA, a ponad 2200 egzemplarzy stoi na placach parkingowych u amerykańskich dealerów.

Rynkowi konkurenci włoskiego sedana radzą sobie na tym polu dużo lepiej. Wystarczy przywołać wyniki sprzedaży amerykańskiej konkurencji: Cadillac ATS - 6024 egzemplarzy, Acura ILX - 3958 egzemplarzy, czy Lexus CT 200h odchodzący do lamusa - 3311 egzemplarzy.

Na tle europejskich konkurentów sytuacja Giulii wygląda jeszcze gorzej. Mercedes sprzedał 35 436 egzemplarzy Klasy C, Audi znalazło 15 379 nabywców na model A4, a BMW zanotowało wynik 22 584 egzemplarzy w przypadku Serii 3.

Na korzyść marki Alfa Romeo nie przemawiają również wyniki testów porównawczych, jak choćby prestiżowy Consumer Reports oceniający niezawodność. To właśnie wyniki tego testu były przed latami powodem zniknięcia marki z terenu USA.

Za wielką wodę podąża właśnie model Stelvio, który ma szansę odwrócić niekorzystny trend. O tym, czy misja się powiedzie, dowiemy się dopiero za kilka miesięcy.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij