[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Alieno Arcanum – bułgarski supersamochód o mocy 5221 KM

Bułgarzy zapowiadają nadejście iście kosmicznego supersamochodu. Nazywa się Alieno Arcanum i w topowej wersji ma się legitymować mocą 5221 koni mechanicznych. Przyjrzyjmy się temu z bliska.

Alieno Arcanum Alieno Arcanum

Jeśli nigdy wcześniej nie słyszeliście o marce Alieno, nic dziwnego. To niewielka firma, jakich nie brakuje na świecie, która obiecuje wprowadzenie swojego niszowego superauta. A ponieważ tych firm jest rzeczywiście wiele, Bułgarzy zadbali o wyróżnienie swojej propozycji.

Najistotniejszym, z punktu widzenia ciekawostki, elementem całego projektu jest fakt, że samochód ma być nieziemsko mocny. Jak się nietrudno domyślić, ciężko byłoby wykrzesać przeszło pięć tysięcy koni mechanicznych z silnika spalinowego, który zmieściłby się w nadwoziu supersamochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Alieno Arcanum Alieno Arcanum

Otóż Alieno Arcanum ma być napędzany silnikami elektrycznymi. Występować ma w czterech wersjach mocy – od 2610 KM (4400 Nm), poprzez 3482 KM (5920 Nm) i 4351 KM (7400 Nm), aż po 5221 KM (8800 Nm). I, co ciekawe, w tej ostatniej odmianie każde z kół napędzać ma aż sześć motorów elektrycznych, co łącznie daje liczbę 24 silników.

Nie podano informacji odnośnie przyspieszeń. Inna rzecz, że taką moc trzeba jeszcze przenieść na asfalt, gdzie limitem jest przyczepność. Nie mówiąc o innych kwestiach, jak wytrzymałość podzespołów na tak niewiarygodne wartości mocy. Prędkość maksymalna natomiast wynosić ma nawet 488 km/h.

REKLAMA

Alieno Arcanum Alieno Arcanum

Zapas energii gromadzony ma być w nowoczesnych litowo-polimerowych ogniwach wykorzystujących grafen oraz w superkondensatorach. Pojemność ogniw to nawet 180 kWh, co pozwoli na pokonanie dystansu 1020 km na jednym ładowaniu.

Dodatkowo, każda z wersji samochodu ma występować w trzech specyfikacjach – STR na drogę, TRC na tor i RCE do wyścigów. Podstawowe parametry w każdej z tych specyfikacji są te same, a różnice występują w klasach homologacyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Alieno Arcanum Alieno Arcanum

Jak zapowiada producent, niewykluczone jest pojawienie się auta z homologacją kategorii LMP1 na starcie wyścigu 24h Le Mans, kiedy tylko dopuszczone zostaną samochody w pełni elektryczne. Ale najpierw auto musi w ogóle powstać, a czy to nastąpi, tego nie wie nikt.

Póki co samochód jest w fazie projektowej i prawdopodobnie w takiej pozostanie, choć uruchomione zostało zbieranie zamówień. Bazowy model wyceniono na 750 tys. euro, a topowa wersja kosztować ma 1,5 miliona euro. Czas realizacji zamówienia wynosi od półtora do dwóch i pół roku.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij