REKLAMA

Allspace - Tiguan na 7 miejsc

Genewa to miejsce europejskiej premiery powiększonej wersji popularnego Tiguana. Model o nazwie Allspace ma 470 centymetrów długości i opcjonalnie wersję 7-miejscową.

Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace

Tiguan Allspace w gamie SUV-ów Volkswagena zajmie miejsce między Tiguanem w wersji standardowej a Touaregiem. Auto jest zbliżone stylizacją do sprzedawanego na rynku amerykańskim Volkswagena Atlasa. Pokrewne dla obu modeli są: profil sylwetki nadwozia, pokrywa silnika oraz osłona chłodnicy z chromowanymi poprzeczkami sięgającymi aż do reflektorów.

Pojemne wnętrze

Dzięki zwiększonemu o 10,9 cm rozstawowi osi oraz przedłużonej tylnej części nadwozia wzrosła ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż. Większy rozstaw osi sprawił, że ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 5,4 cm. Na pojemności znacznie zyskał też bagażnik. W wypadku pięciomiejscowego Tiguana Allspace pojemność ta wzrosła o 145 l.

Jeżeli przesuwana (zakres 18 cm) tylna kanapa jest w przednie pozycji to Allspace (załadowany do górnej krawędzi przednich foteli) pomieści aż 760 l bagazu. Po złożeniu oparcia kanapy można uzyskać przestrzeń bagażową o długości 192,1 cm i pojemności do 1920 litrów.

REKLAMA

Nowe silniki

Oferta silników benzynowych TSI oraz diesli TDI, z których wszystkie spełniają normę Euro 6, rozpoczyna się od jednostek napędowych mocniejszych niż te, które pełnią rolę silników podstawowych w Tiguanie ze zwykłym rozstawem osi. Samochód będzie dostępny z jednym z sześciu silników.

Trzy benzynowe jednostki z turbodoładowaniem rozwijają moc 110 kW/150 KM, 132 kW/180 KM oraz 162 kW/220 KM. Z kolei trzy turbodiesle mają moc 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 176 kW/240 KM.

Podobnie jak „zwykły" Tiguan, również Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2.200 kg; w wypadku napędu na cztery koła wartość ta rośnie 2.500 kg.

On- i offroad

Podobnie jak w przypadku dotychczas sprzedawanego w Europie Tiguana, Allspace będzie dostępny z przednią wersją nadwoziem o dwóch różnych kątach natarcia – mniejszym (Onroad) i większym o 7 stopni (Offroad), przydatnym podczas jazdy w terenie. W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet „Offroad", który obejmuje – sięgającą aż do zderzaka – osłonę elementów podwozia.

REKLAMA

Kontrola w terenie

Wszystkie wersje Tiguana Allspace z napędem na cztery koła będą wyposażone w system 4MOTION Active Control z wyborem profilów jazdy. System ten obsługuje się wielofunkcyjnym pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej.

Przy jego pomocy można wybrać jeden z czterech trybów jazdy. Obracając pokrętło w lewą stronę, może wybrać profile „Onroad" lub „Snow", a w prawo – skorzystać z jednego z dwóch profilów przeznaczonych do jazdy w terenie: „Offroad" (automatyczne ustawienie parametrów do jazdy w terenie) lub „Offroad Individual" (z możliwością regulowania ustawień wybranych podzespołów). Dzięki systemowi 4MOTION Active Control w ciągu kilku sekund działanie najważniejszych systemów asystujących można dostosować do aktualnych warunków terenowych.

REKLAMA

Cyfryzacja i automatyzacja

Każdy Tiguan Allspace wyposażony w system nawigacyjny zapewnia dostęp do informacji i usług internetowych „Guide & Inform" oraz „Security & Service". Dodatkowo można zamówić „App-Connect", aby korzystając z „MirrorLink" (Android), „Car Play" (Apple) oraz „Android Auto" (Google) podłączyć do systemu multimedialnego w samochodzie każdy popularny rodzaj smartfona.

Montowane będą także liczne systemy asystujące poprawiające poziom komfortu i bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdą się między innymi: adaptacyjny tempomat, „Emergancy Assist" (system automatycznie zatrzymujący auto, gdy z powodów zdrowotnych kierowca straci nad nim kontrolę),

„Front Assist" z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznego hamowania, „Park Pilot" (system automatycznego parkowania), asystent ułatwiający jazdę w korku (łączy „Lane Assist" i adaptacyjny tempomat umożliwiając automatyczne podjeżdżanie samochodu w korku) oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

zobacz galerię

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA