[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Alpina B3. W oczekiwaniu na BMW M3

Alpina B3 w wersji sedan, zaprezentowana na salonie samochodowym w Tokio, to doskonała propozycja dla tych, którzy nie mogą się doczekać nowej M3.

Alpina B3 sedan Alpina B3 sedan
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Na salonie samochodowym w Tokio, obok gorących premier japońskich modeli i konceptów, pojawił się on, przedstawiciel niemieckiej szkoły produkcji supersportowych wersji cywilnych aut. Alpina B3 sedan, bo o nim mowa, jest doskonałą alternatywą dla tych, którzy nie mogą doczekać się premiery nowej generacji BMW M3.

Nowa Alpina B3 w wersji sedan nadchodzi po wcześniejszym debiucie Alpiny B3 w odmianie kombi. W sprzedaży pojawi się już niebawem, bo w pierwszym kwartale 2020 roku.

Alpina B3 – silnik i napęd

Przejdźmy do tego, co w przypadku Alpiny najważniejsze. Pod maską supersportowego sedana z bawarskiego Buchloe pracuje rzędowa szóstka twin turbo o pojemności trzech litrów.

Maszyneria ta pochodzi z magazynów BMW, ale tradycyjnie została poddana gruntownej modernizacji i kuracji wzmacniającej przez jedynych w swoim fachu specjalistów z Alpiny.

Zobacz także: Volkswagen w elektrycznej ofensywie

REKLAMA

REKLAMA

Alpina B3 sedan Alpina B3 sedan

Efektem jest wygenerowanie maksymalnej mocy 462 KM, dostępnej w zakresie 5000-7000 obr./min oraz maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 700 Nm w zakresie 3000-4250 obr./min.

Napęd przekazywany na cztery koła przez 8-stopniową skrzynię biegów ZF pozwala Alpinie B3 sedan rozpędzić się maksymalnie do 303 km/h, a pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 3,8 sekundy. O 0,1 sekundy szybciej niż w przypadku cięższego kombi. Z kolei sprint od 0 do 200 km/h zajmuje raptem 13,4 sekundy.

Podobnie jak w kombi, tak i tu nad optymalną przyczepnością czuwa przeprogramowany napęd na wszystkie koła xDrive, który z pomocą czujników żongluje momentem obrotowym, przerzucając go między obie osie i koła każdej z nich.

Ale to nie wszystko, bo trakcję maksymalizuje tu elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a wisienką na tym inżynieryjnym torcie jest na nowo zestrojone zawieszenie oraz cztery tryby jazdy – Comfort+, Comfort oraz Sport i Sport+.

Zobacz także: 1500 aut dziennie - oto supernowoczesna fabryka

REKLAMA

Alpina B3 sedan Alpina B3 sedan

Alpina B3 - nadwozie i wnętrze

Inżynierowie z Buchloe popracowali też nad aerodynamiką, w subtelny sposób „poprawiając” fabrykę. Sportowy wydech z dwiema podwójnymi końcówkami został zintegrowany z funkcjonalnym dyfuzorem.

Koła to kute felgi mające średnicę 20 cali, a w przypadku opon zimowych 19 cali. Alpina standardowo montuje ogumienie Pirelli. Całość, w połączeniu z unikalnym dla Alpiny kolorem nadwozia Alpina Blue Metallic lub Alpina Green Metallic, robi piorunujące wrażenie.

W kabinie Alpiny B3 znajdziemy specjalne progi Alpina oraz oznaczenie numeru seryjnego danego egzemplarza. Mamy tu też ręcznie obszywane skórzane fotele i skórzaną kierownicę oraz firmowe emblematy na dywanikach i oparciach foteli.

Alpina B3 pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku, a pierwsze dostawy planowane są na okolice połowy przyszłego roku. Cen jeszcze nie znamy.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij