Alpina B3 i Alpina D3 S zmienione i podrasowane

Alpina prezentuje dwie nowości, które są pokłosiem niedawnego face liftingu BMW Serii 3. Chodzi o modele Alpina B3 i jej wysokoprężną siostrę, Alpinę D3 S. Mają nowy wygląd i więcej mocy.

Alpina B3 2022 fot. materiały prasowe
Alpina B3 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

BMW pokazało niedawno model Serii 3 po face liftingu, zatem nie mogło być inaczej i właśnie jesteśmy świadkami premiery odświeżonych modeli Alpiny, bazujących na Serii 3 właśnie. Jeden z nich to benzynowy wariant – Alpina B3, a drugi to mocny diesel Alpina D3 S. Oba auta otrzymały zastrzyk mocy, poprawki aerodynamiczne, kilka zmian w designie nadwozia czy nowe oprogramowanie.

REKLAMA

Alpina B3 2022fot. materiały prasowe
Alpina B3 2022

Zaczynając od Alpiny B3, którą napędza 3-litrowa rzędowa „szóstka”. Po elektronicznym tuningu ten sam silnik ma teraz 495 KM, co oznacza przyrost o 33 KM. Z kolei moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do wartości 730 Nm. Te potężne siły napędowe przekazywane są na koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu.

Według danych producenta, Alpina B3 sedan przyspiesza do setki w czasie zaledwie 3,6 sekundy, osiągając maksymalnie 305 km/h. Kombi robi to nieznacznie wolniej, bo 100 km/h pojawia się na liczniku po 3,7 sekundy od startu, a maksymalna prędkość to 302 km/h.

Alpina D3 S 2022fot. materiały prasowe
Alpina D3 S 2022

Przejdźmy zatem do diesla. Alpina D3 S napędzana jest również rzędową „szóstką” o pojemności 3 litrów, tyle że tu mamy do czynienia z silnikiem wysokoprężnym, wspartym dodatkowo technologią miękkiej hybrydy. Alpina w komunikacie prasowym twierdzi, że tak opracowana jednostka napędowa pozwala zwiększyć dynamikę przy niskich obrotach, niwelując turbodziurę z pomocą elektrycznego wsparcia hybrydy, zaś przy wysokich obrotach pokazuje sportowy charakter, nietypowy dla diesli.

Alpina D3 S 2022fot. materiały prasowe
Alpina D3 S 2022

Silnik ten również przeszedł kurację wzmacniającą, choć przyrost jest tu raczej symboliczny. Moc wzrosła o 5 KM i osiąga maksymalnie 355 KM, zaś moment obrotowy to pokaźne 730 Nm – tyle co w benzynowym wariancie, z tą różnicą, że w Alpinie D3 S osiągany jest już przy 1750 obr./min, a nie przy 2500. Z takim pakietem i zapasem mocy Alpina D3 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy (kombi robi to o 0,2 sekundy wolniej), a maksymalna prędkość sięga 273 km/h (w kombi 270 km/h).

Co do zmian stylistycznych, mają one zasadniczo za zadanie poprawić aerodynamikę samochodów, a z bardziej widocznych nowości wymienić trzeba choćby światła. Ten element zmienił się także w nowym BMW Serii 3, zatem tu nie mogło być inaczej. Dodajmy, że w kabinie pojawił się nowy zakrzywiony ekran o przekątnej 14,9 cala, wspierany 8. generacją systemu iDrive.

Alpina B3 2022fot. materiały prasowe
Alpina B3 2022

Samochody można już zamawiać. Cena startuje od 88 600 euro za Alpinę B3 i od 77 050 euro za model D3. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w październiku tego roku.

Zobacz także:
REKLAMA