REKLAMA

Alpina B5 – Może zaskoczyć

Jeszcze nie minęły trzy tygodnie od kiedy BMW pokazało serię 5 po liftingu, a już Alpina zaprezentowała model B5

Alpina znana jest z produkcji szybkich i komfortowych samochodów. Więc jeśli BMW M5 jest dla ciebie za mało wygodne, ale nie chciałbyś rezygnować z osiągów możesz zwrócić swoje oczy w stronę Alpiny B5.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Alpina B5 – 330 km/h

Pod maską najnowszej Alpiny znajdziesz silnik V8 o pojemności 4.4 litra, który produkuje 621 KM i 800 Nm. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już przy 2000 tys./obr. więc nie musisz sobie zawracać głowy obrotami, by nie spóźnić się na spotkanie.
Z takim silnikiem komfortowa limuzyna może się rozpędzić do 100 km/h w czasie 3.4 s (Touring -3.6 s.) i popędzić 330 km/h, co może zaskoczyć nawet kierowców Lamborghini. Touring jest nieco wolniejszym, ale i tak niewiele osób spodziewa się, że kombi może pędzić autostradą z prędkością 322 km/h.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Alpina słynie z dopieszczonych konstrukcji. Jednym z największych problemów mocnych silników jest wysoką temperatura dlatego w Alpinie motory i układ napędowy obudowane jest wieloma dodatkowymi chłodnicami. Dzięki temu nawet kiedy wykorzystujesz potencjał potężnego V8 nie musisz się bać o przegrzanie. Generalnie Alpiny projektowane są z zapasem dlatego ich trwałość jest bardzo wysoka, a ceny samochodów używanych również ze względu na fakt, że rocznie z fabryki wyjeżdża mniej niż 3 tys. samochodów – konkurują z modelami M/

REKLAMA

REKLAMA

Alpina B5

Alpina B5 – dominuje tylna oś

Poza układem napędowym Alpina bardzo starannie dostraja zawieszenia. W tym wypadku mamy do dyspozycji zawieszenie regulowane, które powinno spełnić oczekiwania wielu klientów. Podobnie jak i układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej, którego głośność można regulować.
Układ napędowy w wersjach 4x4 jest głównie nastawiony na tylne koła dlatego Alpina B5 prowadzi się bardzo dobrze, a jednocześnie poradzi sobie nawet na zaśnieżonej górskiej drodze.
Alpina na nowo dostraja również układ kierownicy. Ciekawi jesteśmy jak poradziła sobie tym razem ponieważ w przypadku seryjnego BMW 5 jest jeszcze pole do poprawy. A zadanie jest tym trudniejsze, że samochód ma przecież 4 skrętne koła.

Alpina B5 – 20 cali

Oczywiście nie Alpina nie byłaby sobą gdyby nie miała 20-szprychowych kół, które w tym wypadku mają też 20 cali. Alpina ze względu na komfort jazdy nigdy nie zdecydowała się na opony typu fun flat. W tym wypadku proponuje Pirelli P Zero w rozmiarze 255/35 ZR 20 na przedniej osi oraz 295/30 ZR 20 na tylnej. Gumy oczywiście zostały zaprojektowane specjalnie dla samochodów Alpiny, co można poznać po oznaczeniu ALP. By ujarzmić 621 KM i poskromić 2055 kg Alpina zastosowała hamulce z tarczami o średnicy 385 mm z przody i 398 mm z tyłu.

Alpina B5 – poprawia BMW

Alpina ma również swoją grafikę ciekłokrystalicznych zegarów, a jest to o tyle ważne, że nie wiedzieć czemu w nowych BMW nie ma dostępnego klasycznego layoutu zegarów z okrągłymi obrotomierzem i prędkościomierzem, a wyjściowa grafika zegarów BMW nie grzeszy czytelnością.

Alpina B5

Alpina B5 – zapach luksusu

Modele Alpina są jednymi z najprzyjemniej pachnących samochodów na ziemi. Warunkiem jest odhaczenie w specyfikacji zamówienia rubryki „Lavalina”. Wtedy Alpina u siebie w manufakturze
wykończy wnętrze twojego samochodu delikatną skórą, z której korzysta również Rolls-Royce.
Alpina jest szybka i świetnie wygląda, ale są klienci, którzy kupują ten samochód ze względu na wyjątkową atmosferę jaka panuje we wnętrzu.

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA