[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Alpina B7 (Genewa 2019)

Alpina B7 to najnowsze dzieło specjalistów z bawarskiego Buchloe. Auto przejęło wygląd nowego BMW Serii 7.

Alpina B7 (Genewa 2019) Alpina B7 (Genewa 2019)

Poprzednia Alpina B7 pojawiła się w roku 2016. Teraz, po ostatnim face liftingu BMW Serii 7 pojawiła się również odświeżona „be siódemka”. Przejęła ona – rzecz jasna – wygląd nadwozia nowej Serii 7, a to oznacza ogromne „nerki” i wąskie reflektory.

Odświeżona Alpina B7 na rynku pojawić się ma w trzecim kwartale tego roku, ale jej oficjalny debiut zaplanowany został na rozpoczęte właśnie targi motoryzacyjne w Genewie, gdzie możemy podziwiać ją w całej okazałości.

Jeśli chodzi o specjalność Alpiny, czyli napęd, odświeżona Alpina B7 pod maską mieścić będzie poprawioną jednostkę V8 twin turbo. Z pojemności 4,4 litra inżynierowie z Bawarii wycisnęli potężną moc 600 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy sięgający 800 niutonometrów.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Alpina B7 (Genewa 2019) Alpina B7 (Genewa 2019)

Na sprint od 0 do 96 km/h (0-60 mph) Alpina B7 potrzebować będzie teraz zaledwie 3,5 sekundy, a rozpędzanie zakończy się dopiero przy 330 km/h. W porównaniu do Alpiny B7, którą nowy model zastępuje, są to wyniki o 0,1 sekundy i 18 km/h lepsze.

Niemiecki tuner, choć tak naprawdę Alpina bardziej tworzy swoje modele niemal od podstaw, niż po prostu przerabia istniejące rozwiązania, opracował także duże ulepszenia w oprogramowaniu sterującym 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

A i to nie koniec przeróbek. Cały układ wydechowy został opracowany od zera i nie tylko zmniejsza masę całego pojazdu, ale i wpływa na poprawę osiągów. Z pozostałych zmian wymienić można:

  • nowy układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami i większymi tarczami,
  • wyczynowe opony Michelin,
  • 20-calowe obręcze kół Alpina Classic,
  • przeprogramowany pod kątem osiągów napęd xDrive.

REKLAMA

Alpina B7 (Genewa 2019) Alpina B7 (Genewa 2019)

Co do wyglądu, jeśli oswoiliście się już ze stylistyką nowej Serii 7 od BMW, Alpina B7 nie będzie was szokować swoim gigantycznym grillem, będącym częściej obiektem drwin, niż zachwytów. Inżynierowie z Buchloe zmienili jednak to i owo.

Inny jest przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza i napisem ALPINA pod spodem. Z tyłu zauważyć można spoiler na klapie bagażnika, dwie podwójne okrągłe końcówki wydechu i dyfuzor, a ponadto specjalne kolory nadwozia Alpina Blue Metallic oraz Green Metallic.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 141 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij