REKLAMA

Alpina B8 Gran Coupe: luksus i osiągi

Alpina B8 Gran Coupe to najnowsze dzieło specjalistów z niemieckiego Buchloe. W tej wersji oryginalne BMW M8 Gran Coupe zyskało więcej komfortu i stylu, zachowując sportowe osiągi.

Alpina B8 Gran Coupe fot. materiały prasowe
Alpina B8 Gran Coupe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 440 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy model z Buchloe, bazujący na BMW M8 Gran Coupe, zyskał nieco wzmocniony silnik, pozostawiając osiągi na wysokim, ale nie wyższym niż w M8 poziomie, za to duży nacisk położony został, tradycyjnie, na dopieszczenie układu zawieszenia, nie mówiąc oczywiście o stylistyce nadwozia i wnętrza.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Zaczynając od tych ostatnich, Alpina B8 Gran Coupe nie różni się wiele od „oryginału”, ale odróżniają ją od niego charakterystyczne elementy, jak głęboka zieleń lakieru nadwozia czy wieloszprychowe koła Alpina Classic o dużej średnicy – w tym przypadku 21 cali. Oprócz tego z tyłu w oczy rzuca się czarny dyfuzor i dwie podwójne końcówki wydechu oraz dodatkowy spoiler na klapie bagażnika. Z przodu zmian jest mniej, a najbardziej zauważalna to nowy splitter z logo Alpina.

Alpina B8 Gran Coupefot. materiały prasowe
Alpina B8 Gran Coupe

W kabinie zmiany także nie są ogromne, bo ograniczają się do użycia brązowej skóry w kolorze koniaku na fotelach czy kole kierownicy, drewna orzechowego oraz kryształowego wykończenia pokrętła systemu iDrive. Klasa sama w sobie.

Alpina B8 Gran Coupefot. materiały prasowe
Alpina B8 Gran Coupe

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Alpina B8 Gran Coupe – silnik i napęd

Przejdźmy do przeróbek mechanicznych w wykonaniu Alpiny. Do napędu wykorzystano jednostkę V8 biturbo o pojemności 4,4 litra, którą znamy już z M8 Gran Coupe. W wersji Alpiny silnik generuje moc 621 KM i moment obrotowy o maksymalnej wartości 800 Nm. Wartości zbliżone do tych z M8, przy czym o ile maksymalna moc jest o kilka KM niższa, to moment obrotowy wzrósł o 50 Nm.

Jak przekłada się to na osiągi? Te są podobne jak w M8 Gran Coupe, choć w wydaniu BMW sprint do „setki” trwa o 0,1 sekundy krócej. Tutaj na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzeba 3,4 sekundy. Maksymalna prędkość? Solidne 324 km/h.

Inżynierowie z Buchloe dopieścili przy tym system chłodzenia silnika i zastosowali zmienione zawieszenie, które ma zapewnić świetne wrażenia w dalekich podróżach, jednocześnie pozwalając na sportową jazdę w ciasnych łukach. Pomagają w tym sprężyny Eibach, wzmocnione stabilizatory i sztywniejsze mocowania wahaczy. Nad lepszą kontrolą samochodu w czasie jazdy czuwa oprócz tego mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu czy system czterech skrętnych kół, gdzie te na tylnej osi wychylają się pod kątem do 2,3 stopnia.

Alpina B8 Gran Coupefot. materiały prasowe
Alpina B8 Gran Coupe

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o specjalnie opracowanym przez Alpinę układzie wydechowym, który zapewnia czysty, naturalny dźwięk potężnego silnika V8. Co nieco usłyszycie na krótkim filmie prezentującym Alpinę B8 Gran Coupe.

Alpina B8 Gran Coupe kosztuje od 161 tys. euro, co czyni to luksusowe gran turismo subtelnie tańszym od BMW M8 Gran Coupe, które w niemieckim cenniku startuje od 167 tys. euro.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA