REKLAMA

Alpina D3 S z dieslem o mocy 350 KM

Po wprowadzeniu w zeszłym roku Alpiny B3 przyszedł czas na wersję z silnikiem diesla. Z jednym z najlepszych silników diesla na świecie. Oto Alpina D3 S, która będzie oferowana jako sedan i kombi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 168 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nie mieliśmy oczywiście okazji jeździć najnowszym wcieleniem Trójki wydaniu Alpiny ponieważ dopiero pokazano ten model i ujawniono dane techniczne. Ale doświadczenia z jazd poprzednimi wcieleniami diesla w wydaniu Alpiny pozwalają twierdzić, że bez dwóch zdań to jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na świecie, a z pewnością najlepszy w kategorii do 6 cylindrów.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Alpina D3 S – 273 km/h

Najnowsza generacja rzędowego sześciocylindrowego diesla generuje 350 KM przy 4000-4200 obr./min. To o 15 KM więcej niż silnik BMW M340d, na którym bazuje. D3 S produkuje też 730 Nm przy 1750 obr./min (o 30 Nm więcej niż M340d). Takie parametry pozwalają D3 S Sedan rozpędzić się do setki w czasie 4,6 s (4,8 w przypadku wersji Touring) i popędzić 273 km/h ( Touring - 270 km/h).

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Alpina D3 S – niepowtarzalny klimat

Ale nie osiągi czynią Alpinę D3 S samochodem wyjątkowym. Alpina przeprowadza szereg modyfikacji, które zmieniają wrażenia zza kierownicy, powodują, że mechanika jest odporniejsza na ostre traktowanie i wysokie prędkości, a wnętrze bardziej komfortowe. Diesel po modyfikacjach Alpiny brzmi łagodniej, ciszej i szybciej reaguje. Generalnie w tym samochodzie przestaje przeszkadzać fakt, że pod maską masz silnik zasilany olejem napędowym. Alpina oczywiście na nowo zestroiła zawieszenie, układ napędu na 4 koła (więcej momentu trafia na tył), zamontowała sportowy wydech z czterema rurami, 20-ramienne felgi i na życzenie klienta otula wnętrze delikatną i pachnącą skórą Lavalina, którą można też znaleźć tylko w autach marki Rolls-Royce.

Alpina D3 S

Zobacz także:

Alpina D3 S – na autostradę, a nie na tor

Samochody Alpiny są tak dostrojone, być sprawdzać się na długich trasach, a nie torach wyścigowych. Tym bardziej do Alpiny pasuje silnik diesla, który powoduje, że model D3 S znakomicie odnajdzie się na autostradzie.  

A tak wyglada w ruchu benzynowa Alpina B3:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA