[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Alpina XB7 – w zastępstwie BMW X7 M

Alpina XB7 to pierwszy tak duży model w gamie niemieckiej manufaktury. Samochód urzeka wyglądem i możliwościami.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 499 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Alpina zaprezentowała właśnie swoje najnowsze dzieło. Niemiecki producent wziął tym razem na warsztat dużego SUV-a – BMW X7 – przerabiając go na najmocniejszy wariant i zarazem największy model, jaki wyjechał z warsztatu Alpiny.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Alpina XB7 - zamiast X7 M

Pod nieobecność topowego wariantu BMW X7 M, klienci muszą zadowolić się modelem M50i. Nie żeby czegoś mu brakowało, ale jednak „pełne M” to zupełnie inna bajka. M GmbH przygotowuje jednak modele bardziej ukierunkowane na ekstremalną jazdę na torze, tymczasem gabaryty i przeznaczenie modelu X7 jest zgoła inne.

Tutaj z pomocą wkracza właśnie Alpina. Jej wizja sportowego BMW X7 to Alpina XB7. SUV wykorzystuje napęd, który znamy już z modelu Alpina B7, o którym to pisaliśmy już w lutym zeszłego roku. W przypadku SUV-a silnik otrzymał jednak dodatkowe 21 KM.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Alpina XB7 - mocniejszy wariant napędu Alpiny B7

Pod maską Alpiny XB7 pracuje zatem 4,4-litrowe V8 twin turbo, które po zabiegach specjalistów z niemieckiego Buchloe generuje moc 621 KM w zakresie 5500-6600 obr./min i moment obrotowy 800 Nm między 2000 a 5000 obr./min. W porównaniu do najmocniejszego fabrycznego wariantu X7 M50i mamy zatem o 90 koni i 37 niutonometrów więcej.

REKLAMA

REKLAMA

Powiedzmy szczerze, że pomimo sporych rozmiarów i niemałej masy (2658 kg), takie parametry muszą pozytywnie wpływać na osiągi Alpiny XB7. I tak jest w rzeczy samej, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje cztery sekundy z małym hakiem (równe 4 s od 0 do 96 km/h), a jedną czwartą mili XB7 pokonuje w 12,6 sekundy.

Znamy też maksymalną prędkość, która dochodzi do 290 km/h, a wszystko to na seryjnych 21-calowych kołach z wyczynowymi oponami Pirelli. Za dopłatą zamówić można koła w rozmiarze 23 cali, z ponadczasowym 20-szprychowym designem.

Wracając do napędu. Silnik współpracuje z 8-stopniową automatyczną przekładnią ZF, która została przez Alpinę przeprojektowana pod kątem elektroniki i mechatroniki. Punkty zmiany przełożenia zostały zoptymalizowane pod kątem osiągów, a zmiany biegów są zauważalnie szybsze w trybach Sport oraz Sport+.

Alpina XB7 - luksus w cenie

Alpina XB7 będzie oferowana w wariancie z trzema rzędami siedzeń i miejscem dla sześciu lub siedmiu pasażerów, którzy za dopłatą nad głowami mogą podziwiać podsufitkę w stylu Rolls-Royce'a – z diodami LED imitującymi rozgwieżdżone niebo.

Pierwsze dostawy Alpiny XB7 zaplanowane są na wrzesień 2020 roku, a ceny na rynku amerykańskim startują od 143 tys. dolarów.

Poniżej zamieszczamy krótki film, prezentujący Alpinę XB7 w całej okazałości, a pod nim znajdziecie przycisk galerii zdjęć - zobaczcie, bo jest co oglądać!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA