[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Alpine A110 Rally. Nowa rajdowa broń

Alpine powraca do rajdowej rywalizacji w wielkim stylu, bowiem rajdówką przygotowaną do walki na oesach jest Alpine A110 Rally.

Alpine A110 Rally Alpine A110 Rally
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 261 100 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Alpine A110 Rally jest gotowe do startu – orzekł producent, po przeprowadzonych podczas rajdu Rallye du Var pierwszych testach dla klientów. Nowa wersja Alpine A110 Rally przeznaczona jest właśnie do startów w rajdach.

Planowane są kolejne testy tego modelu dla załóg zainteresowanych jego zakupem. Alpine A110 Rally jest rajdówką w najlepszym znaczeniu tego słowa, bowiem ma napęd na tylną oś i mocny, 300-konny silnik. Auto jest już dostępne w sprzedaży, w cenie od 159 000 euro netto.

Zakończenie procesu homologacji FIA planowane jest na styczeń 2020. Załogi zainteresowane zakupem Alpine A110 Rally mogą kontaktować się z zespołem Alpine Centre Katowice.

Alpine i rajdy

Odrodzenie marki Alpine nie byłoby kompletne bez powrotu do rajdów, w których marka Alpine w latach 70. ubiegłego stulecia odnosiła olbrzymie sukcesy, z mistrzostwem świata włącznie. Model A110 w 1973 roku wygrywał w mistrzostwach świata między innymi w rajdach Monte Carlo, Akropolu, Korsyki czy San Remo. Teraz historia zatacza koło nie tylko za sprawą powrotu modelu A110 w ogóle, ale teraz także w postaci rajdowego A110 Rally.

Zobacz także: oto, jak powstaje rewolucyjny Volkswagen ID.3

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110 Rally Alpine A110 Rally

Rajdowa wersja Alpine A110, zaprojektowana i zbudowana przez Signatech w oparciu o ponad 25-letnie doświadczenia w wyścigach i założenia wyznaczone przez Alpine, przejmuje lekki i zwrotny układ jezdny wersji Alpine A110 GT4 i Cup.

Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym, nowe hamulce Brembo oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo typowe dla samochodów rajdowych, jak pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA i kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktową uprzężą.

Współpracujący z 6-biegową skrzynią sekwencyjną (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra, pochodzący z seryjnego samochodu, również został poddany zabiegom dostosowującym go do startu w rajdach. Oprócz prac nad ustawieniem optymalnego przebiegu krzywej momentu obrotowego, podniesiono moc jednostki do ponad 300 KM.

Dane techniczne Alpine A110 Rally

  • Silnik 1,8 l turbo, ponad 300 KM DIN
  • Sekwencyjna skrzynia 6-biegowa, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
  • Zintegrowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
  • Kubełkowe fotele Sabelt i sześciopunktowa uprząż
  • Hamulce Brembo
  • ABS Bosch Motorsports
  • Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterowania
  • Możliwość konfiguracji działania systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędzanych
  • Zbiornik paliwa 65 l z homologacją FIA FT3

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA