Marka Alpine zapisała się w historii rajdów samochodowych. Model A110 w 1973 roku wygrywał w mistrzostwach świata między innymi w rajdach Monte Carlo, Akropolu, Korsyki czy Sanremo. Teraz historia zatacza koło nie tylko za sprawą powrotu modelu A110 w ogóle, ale teraz także w postaci rajdowego A110 Rally.
Samochód napędzany będzie klasycznie, na koła tylnej osi. Będzie dysponować homologacją FIA R-GT. Jego przeznaczeniem będą zespoły prywatne, które za samą rajdówkę wyłożyć będą musiały minimum 150 tys. euro – netto i bez dodatkowych opcji. Rajdowe A110 Rally zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2019 roku.
Alpine A110 Rally – konstrukcja
Alpine A110 Rally jest trzecią odmianą z przeznaczeniem do startów w sportach motorowych. Wcześniej pojawiły się już wyścigowe wersje A110 Cup oraz A110 GT4.
Rajdowa wersja samochodu Alpine A110 została zaprojektowana i zbudowana przez specjalistów Signatech, w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine. Jest tu lekki i zwrotny układ jezdny z modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.
Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery
Komentarze