REKLAMA

Alpine A110 Rally. Rajdowy rywal Abartha 124

Alpine powraca do świata rajdów samochodowych. Ich najnowsza broń to 300-konne Alpine A110 Rally.

Alpine A110 Rally Materiały prasowe
Alpine A110 Rally
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 246 000 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Marka Alpine zapisała się w historii rajdów samochodowych. Model A110 w 1973 roku wygrywał w mistrzostwach świata między innymi w rajdach Monte Carlo, Akropolu, Korsyki czy Sanremo. Teraz historia zatacza koło nie tylko za sprawą powrotu modelu A110 w ogóle, ale teraz także w postaci rajdowego A110 Rally.

Samochód napędzany będzie klasycznie, na koła tylnej osi. Będzie dysponować homologacją FIA R-GT. Jego przeznaczeniem będą zespoły prywatne, które za samą rajdówkę wyłożyć będą musiały minimum 150 tys. euro – netto i bez dodatkowych opcji. Rajdowe A110 Rally zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2019 roku.

Alpine A110 Rally – konstrukcja

Alpine A110 Rally jest trzecią odmianą z przeznaczeniem do startów w sportach motorowych. Wcześniej pojawiły się już wyścigowe wersje A110 Cup oraz A110 GT4.

Rajdowa wersja samochodu Alpine A110 została zaprojektowana i zbudowana przez specjalistów Signatech, w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine. Jest tu lekki i zwrotny układ jezdny z modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110 Rally Materiały prasowe
Alpine A110 Rally

Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym, nowe hamulce Brembo oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo typowe dla samochodów rajdowych, jak pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA i kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktową uprzężą.

Współpracujący z 6-biegową skrzynią sekwencyjną (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra, pochodzący z seryjnego samochodu, również został poddany zabiegom dostosowującym go do startu w rajdach. Oprócz prac nad ustawieniem optymalnego przebiegu krzywej momentu obrotowego, podniesiono moc jednostki do ponad 300 KM.

Po „shakedownie” na torze Lurcy-Lévis, Alpine A110 Rally rozpoczęło realizację programu testowego z udziałem Emmanuela Guigou, wielokrotnego Mistrza Francji w kategorii samochodów z napędem na jedną oś oraz Laurenta Pelliera, Mistrza Francji Juniorów w 2015 roku.

Obaj kierowcy wykonali większą część jazd testowych, by sprawdzić niezawodność nowego modelu i określić jego bazowe ustawienia. W pracach nad ostateczną specyfikacją modelu wzięli również udział inni kierowcy, tak żeby Alpine 110 Rally było możliwie jak najbardziej wszechstronne i łatwe w prowadzeniu.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

REKLAMA

Alpine A110 Rally Materiały prasowe
Alpine A110 Rally

Jednocześnie Signatech i Alpine pracują obecnie nad uzyskaniem homologacji FIA R-GT. Proces prowadzony jest we współpracy z Francuską Federacją Sportu Samochodowego. Ma się zakończyć w najbliższym czasie, co otworzy drogę do sprzedaży, a następnie dostaw pierwszych egzemplarzy Alpine A110 Rally na początku 2020 roku. W tym terminie zaplanowano pierwsze starty wyczynowe.

Alpine A110 Rally zostało pokazane publiczności w mieście Morzine, w parku serwisowym Rajdu Mont-Blanc Morzine, które było szóstym etapem Rajdowych Mistrzostw Francji FFSA.

Alpine A110 Rally. Dane techniczne

  • Silnik 1,8 l turbo, ponad 300 KM DIN
  • Sekwencyjna skrzynia 6-biegowa, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
  • Zintegrowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
  • Kubełkowe fotele Sabelt i sześciopunktowa uprząż
  • Hamulce Brembo
  • ABS Bosch Motorsports
  • Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterowania
  • Możliwość konfiguracji działania systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędzanych
  • Zbiornik paliwa 65 l z homologacją FIA FT3

Opcje i akcesoria

  • Pobieranie danych
  • Lakier niebieski Alpine

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

REKLAMA

Marka Alpine zapisała się w historii rajdów samochodowych. Model A110 w 1973 roku wygrywał w mistrzostwach świata między innymi w rajdach Monte Carlo, Akropolu, Korsyki czy Sanremo. Teraz historia zatacza koło nie tylko za sprawą powrotu modelu A110 w ogóle, ale teraz także w postaci rajdowego A110 Rally.

Samochód napędzany będzie klasycznie, na koła tylnej osi. Będzie dysponować homologacją FIA R-GT. Jego przeznaczeniem będą zespoły prywatne, które za samą rajdówkę wyłożyć będą musiały minimum 150 tys. euro – netto i bez dodatkowych opcji. Rajdowe A110 Rally zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2019 roku.

Alpine A110 Rally – konstrukcja

Alpine A110 Rally jest trzecią odmianą z przeznaczeniem do startów w sportach motorowych. Wcześniej pojawiły się już wyścigowe wersje A110 Cup oraz A110 GT4.

Rajdowa wersja samochodu Alpine A110 została zaprojektowana i zbudowana przez specjalistów Signatech, w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine. Jest tu lekki i zwrotny układ jezdny z modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA