[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Alpine A110 SportsX. Uterenowione auto sportowe

Alpine A110 to bardzo udany sportowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem. Teraz światło dzienne ujrzała jego... uterenowiona wersja SportsX.

Alpine A110 SportsX Alpine A110 SportsX
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 269 000 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Na wstępie, zanim przejdziemy do opisu tego niezwykłego samochodu, trochę popsujemy wam nastrój. Ale tylko po to, żeby za chwilę go poprawić. Otóż Alpine A110 SportsX jest modelem prototypowym i nie ma w planach jego seryjnej produkcji. Szkoda. Zobaczcie sami.

Alpine A110 SportsX jest wizją nietypowego połączenia samochodu typowo sportowego z autem typu SUV. Mamy tu więc zarówno rasowe nadwozie, zaczerpnięte z modelu A110, ale jest również zwiększony prześwit i opony o wysokim profilu.

Inspiracją do powstania Alpine A110 SportsX były rajdowe wersje Alpine A110 sprzed lat, a konkretnie wersja z roku 1973, kiedy to francuska rajdówka wygrała legendarny Rajd Monte Carlo. Ale A110 SportsX nie jest autem rajdowym. Tę rolę pełni już Alpine A110 Rally.

Jak sama nazwa sugeruje, chodzi tu o połączenie sportu i możliwości terenowych, czy raczej pseudoterenowych. Samochód został poszerzony o 80 mm za pomocą bodykitu, a jego prześwit urósł o 60 mm.

Wraz z dodaniem bardziej agresywnie stylizowanego zderzaka przedniego, bocznych progów czy zderzaka z tyłu, dwukolorowym wykończeniem nadwozia i czarnymi felgami samochód rzeczywiście nabrał charakteru terenówki. Smaczku dodają przekreślone czarną taśmą przednie światła oraz uchwyt na narty umieszczony na tylnej klapie.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110 SportsX Alpine A110 SportsX

Zapomnijmy jednak o jakimkolwiek offroadzie. Samochód, który bazuje na lekkiej odmianie A110 Pure przejmuje od niej cały układ napędowy. Mówimy tu zatem o napędzie na tylne koła, który skądinąd na śliskim, zaśnieżonym podjeździe jest skuteczniejszy niż napęd na przód.

Do napędu Alpine A110 SportsX służy znany dobrze silnik 1,8 turbo, którego cztery cylindry wyciskają moc 252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W seryjnym A110 Pure wystarcza to na wykonanie sprintu od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i rozpędzenie się do 250 km/h.

Producent nie podaje żadnych wartości przyspieszenia czy innych osiągów dla modelu SportsX, ale trzeba się spodziewać lekkiego pogorszenia wyników, wynikającego choćby ze zmienionej aerodynamiki, innych kół i opon, a także większego prześwitu.

Czy taki samochód jak Alpine A110 SportsX ma szansę na produkcję seryjną? Raczej nie. Możliwe, że w zbliżonej formie pojawi się limitowana seria, bo przecież w chwili powrotu marki Alpine kilka lat temu wspominano o innych, uterenowionych modelach.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA