[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Alpine A110S. Więcej mocy

Alpine A110 został bardzo ciepło przyjęty na rynku, a jego sukces wzmocnić ma premiera mocniejszej wersji A110S.

Alpine A110S Alpine A110S
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 261 100 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Alpine A110S na pierwszy rzut oka nie różni się bardzo od standardowej wersji A110. Z zewnątrz uwagę zwracają malowane na pomarańczowo zaciski hamulcowe i specjalne dla wersji A110S kute felgi, które dostępne są za dopłatą.

Alpine A110S - nadwozie

Jak jeszcze rozpoznać można wersję A110S na drodze? Wyróżnia ją czarny napis ALPINE z przodu i z tyłu, a przede wszystkim zarezerwowany tylko dla „S” matowy lakier w kolorze szarym. Czarne obręcze kół idealnie komponują się z szarością karoserii i pomarańczowymi zaciskami.

Za dopłatą wybrać można jeszcze jeden element, który odchudzi samochód o 1,9 kilograma i nieznacznie obniży jego środek ciężkości. Mowa o dachu wykonanym z włókna węglowego.

Zobacz także: Alpine A110 kontra Porsche 718 Cayman - które lepsze?

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110S Alpine A110S

Alpine A110S - wnętrze

W kabinie również nie zabraknie elementów w charakterystycznym pomarańczowym kolorze. Są to choćby przeszycia tapicerki, zastępujące oryginalny niebieski kolor z A110. Pomarańczowe jest również oznaczenie szczytu wieńca kierownicy. I w zasadzie tyle.

Dla chcących korzystać z możliwości napędu i zawieszenia topowej wersji A110S, Alpine przygotowało kubełkowe fotele firmy Sabelt, dostępne za dodatkową opłatą. Zapewniają one niemal doskonałe trzymanie ciała w szybko pokonywanych zakrętach, dając lepsze wyczucie samochodu.

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

Alpine A110S Alpine A110S

Alpine A110S - zawieszenie i hamulce

Prowadzenie auta na torze poprawia dodatkowo obniżone zawieszenie. Niby niewiele, bo o cztery milimetry, ale efekt obniżenia środka ciężkości daje się odczuć przy ekstremalnym wykorzystaniu możliwości samochodu. To jeszcze nie koniec zmian w zawieszeniu, bo sprężyny zostały usztywnione o 50 proc., a drążki stabilizatora są rurkami, a nie prętami, co obniża masę o kolejne cenne gramy.

Dla Alpine A110S przygotowano ponadto wzmocnione hamulce firmy Brembo, z tarczami o średnicy 320 mm, za które w modelu A110 trzeba dopłacić. Na koła założono też szersze niż a A110 opony.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110S Alpine A110S

Alpine A110S - silnik i osiągi

Na koniec jeszcze jedna, dla wielu najważniejsza, zmiana w stosunku do Alpine A110 – silnik. Umieszczona centralnie jednostka jest tą samą turbodoładowaną maszynerią o pojemności 1,8 litra, ale tu została ona wzmocniona o dodatkowe 40 KM. Alpine A110S dysponuje maksymalną mocą 292 KM, a nie jak w A110 – 252 KM.

Moment obrotowy pozostał na poziomie 320 Nm, ale poprawiono przebieg krzywej maksymalnego momentu, który dostępny jest w szerokim zakresie 2000-6400 obr./min.

Wzrost mocy i optymalizacja momentu obrotowego przełożyły się na osiągi, bo model A110S przyspiesza od 0 do 100 km/h o jedną dziesiątą sekundy szybciej, niż A110. Zamiast 4,5 sekundy jest to 4,4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wzrosła z 250 do 260 km/h. Na papierze niewiele, ale wszystkie powyższe zmiany z pewnością będą odczuwalne na torze.

Ceny Alpine A110S na rynku francuskim startują od poziomu 66,5 tys. euro. Pierwsze dostawy zaplanowane są na okolice jesieni tego roku. Polski cennik poznamy bliżej tej daty.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij