[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Alpine A110S. Znamy polską cenę

Do gamy modeli Alpine A110 dołączył mocniejszy wariant oznaczony jako A110S. Znamy już cenę francuskiego coupe.

Alpine A110S Alpine A110S
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 261 100 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Model A110S dołączył do gamy Alpine, której częścią są już modele A110 Pure i A110 Legende. Sportowy charakter wersji A110S podkreślają nowe elementy stylistyczne, większa moc i zmieniona konfiguracja zawieszenia.

Alpine A110S to lekkie coupe z mocnym silnikiem, precyzyjnym układem jezdnym i sportowym zawieszeniem. Dwumiejscowy samochód sportowy z umieszczonym centralnie silnikiem, który generuje moc 292 KM przy masie pojazdu 1114 kg, dostarcza niesamowitych wrażeń z jazdy.

Alpine A110S wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce. Można go zamawiać w salonie Alpine w Katowicach w cenie od 284 400 zł brutto.

Zobacz także: Mazda 3 TCR z mocą 350 KM

REKLAMA

REKLAMA

Alpine A110S Alpine A110S

Alpine A110S - stylistyka

Alpine A110S na pierwszy rzut oka nie różni się bardzo od standardowej wersji A110. Z zewnątrz uwagę zwracają malowane na pomarańczowo zaciski hamulcowe i specjalne dla wersji A110S kute felgi, które dostępne są za dopłatą.

Wersję A110S wyróżnia poza tym czarny napis ALPINE z przodu i z tyłu, a przede wszystkim zarezerwowany tylko dla „S” matowy lakier w kolorze szarym. Czarne obręcze kół idealnie komponują się z szarością karoserii i pomarańczowymi zaciskami.

Za dopłatą wybrać można jeszcze jeden element, który odchudzi samochód o 1,9 kilograma i nieznacznie obniży jego środek ciężkości. Mowa o dachu wykonanym z włókna węglowego.

W kabinie również nie zabraknie elementów w charakterystycznym pomarańczowym kolorze. Są to choćby przeszycia tapicerki, zastępujące oryginalny niebieski kolor z A110. Pomarańczowe jest również oznaczenie szczytu wieńca kierownicy.

Dla chcących korzystać z możliwości napędu i zawieszenia topowej wersji A110S, Alpine przygotowało kubełkowe fotele firmy Sabelt, dostępne za dodatkową opłatą. Zapewniają one lepsze trzymanie ciała w szybko pokonywanych zakrętach, dając lepsze wyczucie samochodu.

Zobacz także: nowy Volkswagen e-Up! - znamy cenę

REKLAMA

Alpine A110S Alpine A110S

Alpine A110S – napęd i zawieszenie

Prowadzenie auta na torze poprawia dodatkowo obniżone zawieszenie. Niby niewiele, bo o cztery milimetry, ale efekt obniżenia środka ciężkości daje się odczuć przy ekstremalnym wykorzystaniu możliwości samochodu. To jeszcze nie koniec zmian w zawieszeniu, bo sprężyny zostały usztywnione o 50 proc., a drążki stabilizatora są rurkami, a nie prętami, co obniża masę o kolejne cenne gramy.

Dla Alpine A110S przygotowano ponadto wzmocnione hamulce firmy Brembo, z tarczami o średnicy 320 mm, za które w modelu A110 trzeba dopłacić. Na koła założono też szersze niż a A110 opony.

Na koniec jeszcze jedna, dla wielu najważniejsza, zmiana w stosunku do Alpine A110 – silnik. Umieszczona centralnie jednostka jest tą samą turbodoładowaną maszynerią o pojemności 1,8 litra, ale tu została ona wzmocniona o dodatkowe 40 KM. Alpine A110S dysponuje dzięki temu maksymalną mocą 292 KM, a nie jak w A110 – 252 KM.

Moment obrotowy pozostał na poziomie 320 Nm, ale poprawiono przebieg krzywej maksymalnego momentu, który dostępny jest w szerokim zakresie 2000-6400 obr./min.

Wzrost mocy i optymalizacja momentu obrotowego przełożyły się na osiągi, bo model A110S przyspiesza od 0 do 100 km/h o jedną dziesiątą sekundy szybciej, niż A110. Zamiast 4,5 sekundy jest to 4,4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wzrosła z 250 do 260 km/h. Na papierze niewiele, ale wszystkie powyższe zmiany z pewnością będą odczuwalne na torze.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij