[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ariel Atom 4 z silnikiem Hondy Civic Type R

Ariel Atom to jeden z tych najbardziej niesamowitych i szalonych projektów. Ekstremalny pojazd doczekał się czwartego już wcielenia. Choć z zewnątrz wierny oryginałowi, od poprzednika różni go praktycznie wszystko.

Ariel Atom 4 Ariel Atom 4

Pierwszy rzut oka na czwartą generację Ariela Atoma nie zwiastuje wielkich zmian. W rzeczywistości samochód ze swoim poprzednikiem łączą jedynie pedały i pokrywa wlewu paliwa. No i oczywiście ogólna koncepcja otwartego nadwozia.

Rurowa konstrukcja ramy została zaprojektowana od nowa i charakteryzuje się większą sztywnością niż dotychczas. W porównaniu do poprzedniego Atoma aż o 15 procent. Z kolei przeprojektowane podwozie i zawieszenie pozwoliły wygospodarować więcej miejsca wewnątrz pojazdu.

REKLAMA

Ariel Atom 4 Ariel Atom 4

I nie chodzi to jedynie o komfort kierowcy i jego pasażera, bo na to w tak ekstremalnym samochodzie i tak liczyć nie można, a choćby o miejsce na większy zbiornik paliwa. Teraz pozwala on na zabranie zapasu benzyny na 482 kilometry (spokojnej) podróży.

Do napędu Ariela Atoma 4 służy silnik Hondy, pochodzący z modelu Civic Type R. Mowa o turbodoładowanej jednostce, która z 2 litrów pojemności wyciska 320 koni mechanicznych mocy i 420 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Ariel Atom 4 Ariel Atom 4

Inżynierowie Ariela zastosowali swoje oprogramowanie sterujące silnikiem, dostosowując jego charakterystykę do potrzeb superlekkiego, ważącego niespełna 600 kilogramów bolidu. Na sprint od 0 do 96 km/h (60 mil na godzinę) Ariel Atom 4 potrzebuje raptem 2,8 sekundy.

Od zera do 161 km/h (100 mph) potrzebnych jest 6,8 sekundy. Z kolei maksymalna prędkość sięga 261 km/h, co w tak niedużym i otwartym pojeździe daje odczucia w pewnym stopniu porównywalne z jazdą na motocyklu.

Ariel Atom 4 Ariel Atom 4

Systemy kontroli startu (launch control) i kontroli trakcji, zapożyczone z mocniejszego Atoma V8, będą dostępne za dodatkową dopłatą.

Moc turbodoładowanego silnika przenoszona jest na tylne koła Ariela Atoma 4 za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Kierowcę wspiera przy tym mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający trakcję.

Ariel Atom 4 Ariel Atom 4

Nadwozie osadzone jest na kołach o średnicy 16 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Za dodatkową opłatą zamówić można felgi z włókna węglowego – lżejsze od aluminiowych o połowę.

Ceny Ariela Atoma 4 na rynku brytyjskim zaczynają się od niespełna 40 tys. funtów, czyli ponad 193 tys. złotych. Roczna produkcja to zaledwie 100 egzemplarzy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij