[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Aston Martin DBX. SUV, aż miło!

Aston Martin DBX, nowy model w gamie brytyjskiej marki, jest SUV-em. To po prostu musiało się wydarzyć. Trzeba jednak przyznać, że to jeden z piękniejszych SUV-ów świata.

Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Aston Martin DBX to nowy samochód w gamie marki, która nieczęsto raczy nas premierami zupełnie nowych modeli. Nie można jednak mówić o zaskoczeniu, że DBX to SUV, bo o tym wiedzieliśmy akurat od bardzo dawna. Pozostawało jedynie czekać na efekt końcowy.

I oto jest. Pojawił się i od razu zachwyca. Trzeba bowiem powiedzieć jasno – SUV-y mają już niemal wszyscy producenci, włącznie z Lamborghini, Rolls-Roycem, Bentleyem, a w niedalekiej przyszłości nawet... Ferrari. Jedne są ładniejsze, inne straszą designem, ale Aston Martin DBX... No cóż, ten jest po prostu piękny.

Aston Martin DBX – nadwozie

Styliści Aston Martina przy projektowaniu DBX-a wzięli wszystko to, co najlepsze, jeśli chodzi o design tej marki. Z przodu mamy charakterystyczny grill i spłaszczone, owalne reflektory. Pojawiła się tu też nutka nowoczesności w postaci czterokątnych LED-owych świateł do jazdy dziennej, rozmieszczonych szeroko w zderzaku.

Zobacz także: 680 KM w elektrycznym modelu Volkswagena

REKLAMA

REKLAMA

Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Zachwyca boczna linia Aston Martina DBX. Długa maska i mocno cofnięta kabina dodają elegancji, a mocno wyciągnięty tył dopełnia całości. I tu uwagę zwraca kolejny element charakterystyczny dla marki, czyli ducktail – w wolnym tłumaczeniu „kaczy kuper”. Ten zawadiacko sterczący ogonek jest taką wisienką na stylistycznym torcie.

Dzięki wykończeniu dolnej partii nadwozia w czarnym kolorze, auto wygląda jakby unosiło się wysoko nad ziemią, sprawiając wrażenie większego prześwitu, niż jest w rzeczywistości. Dodaje to też sylwetce lekkości.

Aston Martin DBX – wnętrze

Wejdźmy do środka, gdzie króluje najwyższych lotów sportowa elegancja, tak charakterystyczna dla marki. Prezentowany na zdjęciach egzemplarz ma kabinę wykończoną w całości jasnobrązową skórą i zamszem.

Elegancja idzie tu jednak w parze z praktycznością, bowiem oprócz sporej ilości miejsca dla pięciu pasażerów, znalazło się jeszcze dużo przestrzeni dla bagażu. Pojemność bagażnika to solidne 823 litry, a po rozłożeniu dzielonej kanapy nawet 1540 litrów.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Przed kierowcą znajduje się trójramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów, a tuż za nią widnieje ekran wirtualnych zegarów, mający przekątną 12,3 cala. Pośrodku deski rozdzielczej, na optycznie wyeksponowanym miejscu, mamy natomiast 10,25-calowy wyświetlacz dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego.

Tuż nad ekranem znalazło się pięć przycisków – cztery opisane jako P, R, N i D sterują oczywiście pracą skrzyni biegów, natomiast środkowy służy do uruchamiania silnika. Nieco więcej przycisków trafiło pod wyświetlacz, gdzie mamy panel sterowania klimatyzacją oraz dwa rzędy guzików służących do uruchamiania lub dezaktywacji różnych systemów, w tym wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Aston Martin DBX – silnik

Przejdźmy jeszcze do tego, co dla niektórych najważniejsze, czyli napędu. Ważącego 2 245 kilogramów Aston Martina DBX napędza 4-litrowy silnik V8 twin turbo, znany z Aston Martinów DB11 czy Vantage.

Zobacz także: przełomowy model Volkswagena, o którym mało kto wiedział

REKLAMA

REKLAMA

Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Na potrzeby dużego i ciężkiego DBX-a jednostka ta została jednak podrasowana. Generuje moc 542 KM i moment obrotowy sięgający 700 Nm. Siły napędowe trafiają na cztery koła za pośrednictwem 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, a w zachowaniu najwyższej przyczepności pomaga aktywny centralny dyferencjał i elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu dla osi tylnej.

Na sprint od 0 do 100 km/h Aston Martin DBX potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy, podczas gdy rozpędzanie kończy się dopiero przy wartości 291 km/h.

Ale DBX ma świetnie radzić sobie nie tylko na asfalcie, ale i w terenie. Standardowo montowane pneumatyczne zawieszenie może podnieść nadwozie o 45 mm lub obniżyć je o 50 mm, w zależności od potrzeb.

Na koniec ceny. Aston Martin DBX na rynku niemieckim startuje od poziomu 193,5 tys. euro, czyli przeszło 830 tys. złotych.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij