[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Aston Martin Rapide E

Aston Martin Rapide E to pierwszy i długo wyczekiwany elektryczny model, który powstanie w ściśle limitowanej serii.

Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E

Tym, co przesądzało o wyjątkowym charakterze Aston Martina Rapide, był między innymi potężny silnik o pojemności sześciu litrów i dwunastu cylindrach w układzie „V”. Znakiem czasów jest jednak zastąpienie tej kultowej maszynerii... silnikiem elektrycznym i bateriami. Pozornie brzmi to dość słabo, ale wystarczy spojrzeć na parametry napędu. O tym za moment.

Aston Martin Rapide E był opracowywany przez dobrych kilka lat i zapowiadany od dość dawna. Wreszcie przyszedł czas, aby zaprezentować go światu. Jeśli jest wśród was chętny na zakup tego elektrycznego supersamochodu, musi się bardzo spieszyć, o ile już nie jest za późno. Aston Martin wyprodukuje bowiem zaledwie 155 egzemplarzy elektrycznego Rapide E.

Aston Martin Rapide E – wspólnie z Williamsem

Nad opracowaniem elektrycznego Aston Martina inżynierowie z Gaydon ściśle współpracowali ze specjalistami Williamsa, z Williams Advanced Engineering. Z Rapide'a wyjęto wszystkie tradycyjne podzespoły, jak silnik, skrzynię biegów, zbiornik paliwa, układ wydechowy i wiele innych, robiąc sporo miejsca na motor elektryczny i akumulatory.

Zobacz także: Aston Martin DBS Superleggera Volante

REKLAMA

REKLAMA

Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E

Wykorzystano tu instalację 800 V i litowo-jonową baterię o pojemności 65 kWh. Całość zamknięto w skrzyni z włókna węglowego i kevlaru, w miejscu gdzie w modelu Rapide rasowo mruczał silnik V12. Tutaj mamy dwie jednostki elektryczne, napędzające tylne koła.

Łączna moc Aston Martina Rapide E sięga 612 koni mechanicznych, a moment obrotowy ma wartość 950 niutonometrów. To więcej niż wystarczająco, zważywszy na fakt, że sprint do „setki” trwa około 4 sekund. Maksymalna prędkość to 250 km/h.

W przypadku samochodów elektrycznych ważny jest też zasięg na jednym ładowaniu. Tutaj ma on wynieść do 320 kilometrów, według procedury WLTP. Użycie ładowarki o mocy 50 kW ma w godzinę uzupełnić zapas energii potrzebny na kolejne 300 km jazdy.

Zobacz także: surowe kary za cofanie liczników - znamy datę

REKLAMA

Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E

Aston Martin Rapide E różni się od benzynowej wersji zauważalnymi modyfikacjami nadwozia i podwozia. Brak konieczności chłodzenia silnika V12 umożliwił rezygnację z części wlotów powietrza, poprawiając ogólną aerodynamikę. Podobnie zadziałało wygładzenie podwozia, dzięki usunięciu całego wydechu.

Jak wspomnieliśmy, seria produkcyjna Aston Martina Rapide E jest ograniczona do zaledwie 155 egzemplarzy. Prawdopodobnie i tak wszystkie zdążyły się już sprzedać.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij