[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Na salonie samochodowym w Genewie jedną z najjaśniejszych gwiazd jest Aston Martin Vantage.

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Nowa generacja modelu Vantage to stylistyczny majstersztyk, szczególnie jeśli chodzi o tył samochodu, gdzie dużo się dzieje. Przód z kolei, poza potężnym grillem o charakterystycznym kształcie, jest zaprojektowany nieco spokojniej.

Tradycyjnie już dla Aston Martina idealne są proporcje sylwetki samochodu, kiedy spojrzeć na nią z profilu. Auto po prostu cieszy oko.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Aston Martin Vantage ma wiele podzespołów wspólnych z modelem DB11, choć producent podaje, że podwozie, będące ewolucją aluminiowej konstrukcji DB11, jest aż w 70 producentach zmienione na potrzeby nowego Vantage.

Zawieszenie przednie opiera się na podwójnych wahaczach, a z tyłu pracuje konstrukcja multi-link. Poza tym znajdziemy tu układ zmiennego tłumienia amortyzatorów, pozwalający na wybór jednego z trybów - Sport, Sport Plus oraz Track do jazdy na torze.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Dużą rolę odgrywa aerodynamika, która czerpie z rozwiązań stosowanych w motorsporcie, pozwalając na optymalne poprowadzenie strumieni powietrza, bez konieczności dorzucania niezliczonych spoilerów i splitterów. Specjalne kanały prowadzą na przykład strugi powietrza od przedniego splittera poprzez podłogę aż do tylnego dyfuzora.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Do napędu Aston Martina Vantage służy 4-litrowy silnik V8 twin turbo produkcji AMG. Jednostka potrafi wygenerować moc 510 KM, które wraz z 685 niutonometrami maksymalnego momentu obrotowego wykonują solidną pracę.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Maszyneria sparowana jest z 8-stopniową przekładnią automatyczną marki ZF, natomiast fani ręcznego zmieniania biegów muszą na taką możliwość zaczekać.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Takie parametry silnika AMG są bardziej niż wystarczające do napędzania ważącego niewiele ponad 1,5 tony samochodu. Aston Martin Vantage przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, a rozpędzanie kończy się przy 313 km/h. W opanowaniu samochodu i doskonałym wyczuciu jego możliwości pomaga rozkład masy pomiędzy osiami w stosunku 50:50.

REKLAMA

Aston Martin Vantage (Genewa 2018) Aston Martin Vantage (Genewa 2018)

Jeśli chodzi o ceny nowego Aston Martina Vantage, na rynku niemieckim startują od poziomu 154 tys. euro. Zamówienia są już przyjmowane, a kto pierwszy, ten dostanie samochód jeszcze w pierwszej połowie 2018 roku.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij