[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Aston Martin Vantage Roadster. Premiera

Aston Martin Vantage Roadster zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Mamy już zdjęcia modelu, który prezentuje się zjawiskowo.

Aston Martin Vantage Roadster Aston Martin Vantage Roadster

Pokazany dwa lata temu na salonie samochodowym w Genewie Aston Martin Vantage to jeden z piękniejszych samochodów na rynku. Teraz do gry wchodzi wersja ze składanym dachem, która pod względem designu wzięła to co najlepsze w coupe i dorzuciła do tego klasyczny szyk kabrioletu.

Aston Martin Vantage Roadster – nadwozie

Najistotniejszą cechą nadwozia modelu Vantage Roadster jest oczywiście składany dach. Został on wykonany z płótna, a jego złożenie trwa tak krótko, jak u żadnego innego producenta, oferującego podobne rozwiązanie.

Na przemianę samochodu w kabriolet potrzeba zaledwie 6,7 sekundy, kiedy samochód jest na postoju. Ale złożyć dach można także w ruchu, przy prędkościach do 50 km/h, co oznacza że w razie nagłego załamania pogody nie trzeba szukać bezpiecznego parkingu, tylko zredukować prędkość. W ruchu składanie trwa tylko o 0,1 sekundy dłużej. Zaniedbywalna różnica.

Standardem jest, że wersje z otwieranym płóciennym dachem wymagają dodatkowych usztywnień karoserii, przez co są cięższe od odmian coupe ze sztywnym stalowym zadaszeniem. Tak jest i w tym przypadku, ale różnica masy to zaledwie 60 kilogramów. Wszytko dzięki nowemu mechanizmowi składania Z-fold oraz użyciu lekkich materiałów konstrukcyjnych.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Aston Martin Vantage Roadster Aston Martin Vantage Roadster

Aston Martin Vantage Roadster – napęd

Aston Martina Vantage Roadster napędza ten sam silnik, co w przypadku modelu coupe. Mówimy tu zatem o podwójnie doładowanym V8 produkcji AMG, który z pojemności 4 litrów wyciska moc 510 KM i moment obrotowy na maksymalnym poziomie 685 Nm.

Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów produkcji ZF. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,7 sekundy, co jest wynikiem o 0,2 sekundy słabszym niż w modelu coupe. Rozpędzanie Vantage Roadstera kończy się przy 306 km/h.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Aston Martin Vantage Roadster Aston Martin Vantage Roadster

Aston Martin Vantage Roadster – układ jezdny

Zawieszenie przednie modelu, który większość swojej konstrukcji współdzieli z Aston Martinem DB11, opiera się na podwójnych wahaczach, a z tyłu pracuje konstrukcja multi-link. Poza tym znajdziemy tu układ zmiennego tłumienia amortyzatorów, pozwalający na wybór jednego z trybów - Sport, Sport Plus oraz Track do jazdy na torze.

Dużą rolę odgrywa aerodynamika, która czerpie z rozwiązań stosowanych w motorsporcie, pozwalając na optymalne poprowadzenie strumieni powietrza, bez konieczności dorzucania niezliczonych spoilerów i splitterów. Specjalne kanały prowadzą na przykład strugi powietrza od przedniego splittera poprzez podłogę aż do tylnego dyfuzora.

Zobacz także: Volvo XC90 T8 Twin Engine - SUV o wielu twarzach

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij