[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019)

Salon samochodowy we Frankfurcie jest miejscem debiutu nowego crossovera. Jest nim Audi A1 Citycarver.

Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019) Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019)

SUV-y i crossovery nie zwalniają tempa. Na rynek wejdzie jesienią kolejny model i będzie nim Audi A1 w uterenowionej wersji Citycarver. Producenci zdają się wyznawać od dłuższego czasu zasadę, że jeśli auto da się podnieść i obudować plastikami, upodobniając go do SUV-a, to trzeba to natychmiast zrobić.

Tak właśnie powstało Audi A1 Citycarver. Nie A1 Allroad, bo oprócz zwiększonego prześwitu samochód ten nie ma predyspozycji do pokonywania terenowych przeszkód, ale właśnie Citycarver. „Carve” to po angielsku rzeźbić lub też kroić. A1 Citycarver będzie zatem przecinał ulice miast z gracją eleganckiego miejskiego crossovera.

Audi A1 Citycarver – nadwozie i wnętrze

Jak już zapewne zauważyliście, Audi A1 Citycarver jest po prostu przerobionym Audi A1 Sportbackiem. Stylistycznie zmieniło się niewiele. Nad grillem zamiast trzech, są dwa wloty powietrza. Sam grill natomiast jest czarny, na wzór prawdziwych SUV-ów z rodziny Q.

Przerobiono przedni i tylny zderzak, wyraźniej zarysowując boczne sześciokątne sekcje, dodano osłony podwozia oraz plastikowe nakładki na progi i nadkola, dodające A1 Citycarverowi off-roadowego wyglądu.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019) Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019)

Tymczasem najbardziej „terenowym” elementem modelu jest zwiększony prześwi. Audi dodało aż cztery centymentry do tego, co mamy w modelu A1 Sportback. 35 mm uzyskano przez modyfikacje zawieszenia, a pozostałe 5 mm przez większe, 16-calowe koła.

Nie dostaniemy jednak napędu na cztery koła. To nie ten rodzaj samochodu. Producent mówi nawet, że zwiększenie prześwitu wpływa na poprawę widoczności i zwiększenie wygody zajmowania miejsc. O jeździe terenowej nie ma mowy, poza wzmianką, że auto może pokonać lekkie nierówności.

W kabinie podobnie, znajdziemy wszystko to, co w Audi A1 Sportback. Dodano jedynie bardziej lifestylowe kolory wykończenia, w tym młodzieżowe pomarańczowe odcienie, widoczne na zdjęciu. Wśród dostępnych kolorów są jeszcze miętowy, miedziany i srebrno-szary. Z kolei kolorów nadwozia jest w sumie dziewięć, plus dwa kontrastujące odcienie dachu.

Zobacz także: Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019) Audi A1 Citycarver (Frankfurt 2019)

Audi A1 Citycarver – silniki i napęd

Wśród jednostek napędowych przeznaczonych dla Audi A1 Citycarvera znajdą się benzynowe silniki z turbodoładowaniem. Trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra i mocy 95 KM napędzać będzie wersję 30 TFSI, natomiast mocniejszy motor czterocylindrowy o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM zasili wersję 35 TFSI.

Napęd na cztery koła nie jest przewidziany. A jeśli chodzi o ceny, spodziewać się można oferty w okolicach między 95 a 100 tys. złotych za bazową wersję, ale na potwierdzenie tych przypuszczeń musimy jeszcze chwilę zaczekać. Na początku w sprzedaży znajdzie się wersja Edition One z bogatszym wyposażeniem i 18-calowymi kołami.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij